W wszechświecie, na planecie zwanej Hyberą, żył król Poleander Partobon. Uwielbiał sztukę wojenną, jednak nie miał żadnych wrogów. Kazał budować maszyny, z którymi walczyli jego poddani. Pewnego dnia na księżycu pojawił się smok, który zagrażał królestwu. Potwór szybko rósł w siłę. Przerażony król wiedząc, że nic nie uda mu się zrobić, zwrócił się o pomoc do starej maszyny cyfrowej. Jednak zanim mu pomogła, król musiał ją przeprosić, za to, że kiedyś ją znieważał i przyznać, że nie miał racji. Władca uległ wymaganiom i zgodził się nazwać ją : Wasza Ferromagnetyczność. Ta zaś wyzwała smoka na pojedynek intelektualny. Zadała mu trzy zadania matematyczne. Pokonała potwora za trzecim zadaniem. Król jednak zaczął lekceważyć maszynę. Ona wściekła się i postanowiła przejąć władzę nad królestwem i zamienić się w elektrosmoka. Przestraszony król zaczął tłuc jej lampy. Przez to maszyna źle się zaprogramowała i zmieniła się w elektrosmołę. Król wyciągnął z tej przygody wnioski, i postanowił interesować się cybernetyką cywilną.
Plan wydarzeń:
1. Zainteresowania króla cybernetyką wojenną
2. Niezadowolenie poddanych
3. Pojawienie się smoka
4. Prośba króla do maszyny
5. Warunki maszyny
6. Pokonanie smoka za pomocą zadań matematycznych
7. Złość maszyny i przemienienie się w elekrosmołę
8.Wnioski króla
8.