Współczesna dramatopisarka brytyjska, zaliczana– obok jej rodaka Marka Ravenhilla i Irlandczyka Martina McDonagha – do nurtu brutalistów. Kane studiowała na wydziale dramatu uniwersytetu w Bristolu, uczęszczała na seminarium pisania sztuk teatralnych w Birmingham. Zadebiutowała sztuką Zbombardowani (premiera teatralna w 1995), która wywołała skandal. Krytykowano ją za brutalny język i epatowanie przemocą, np.w scenie wydłubywania oczu czy kanibalizmu. Kolejne dramaty Kane to: Miłość Fedry (1995), Łaknąć (1998), Oczyszczeni (1998) – lekarz dokonuje na swoich pacjentach okrutnych eksperymentów i doprowadza ich do samounicestwienia. Kane, która była zafascynowana twórczością Samuela Becketta, ukazywała w swoich utworach,w drastyczny i wstrząsający sposób, bezsens powierzchownej egzystencji, pustkę i hipokryzję w relacjach międzyludzkich. Ostatni (wydany pośmiertnie) dramat Sarah Kane 4.48 Psychosis (2000) to desperacki krzyk bohaterki, która uparcie dąży do samobójstwa, aż wreszcie udaje jej się je popełnić. Doszukiwano się w nim motywów autobiograficznych– Sarah Kane, która, podobnie jak bohaterka utworu, cierpiała na depresję, powiesiła się w szpitalu psychiatrycznym.