RetroKomp / LOAD ERROR #2015

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
V-12
Posty: 351
Rejestracja: 18 lut 2009, 13:51
Grupa: Tropyx
Kontakt:

#41 Post autor: V-12 »

Zostało nieco ponad tydzień do rozpoczęcia party.

Przyjmuję prace na konkurs na platformę C64. Można słać pliki .d64 na adres v-12_tropyx......maupa.....o2.pl

Nagrody: http://retrokomp.org/?page_id=2294&lang=pl_PL

Lista odwiedzających (dobijamy do setki): http://retrokomp.org/?page_id=1816&lang=pl_PL

Compo rulesy: http://retrokomp.org/?page_id=1551&lang=pl_PL

Zapraszam na party, jak i do przygotowywania prac na kompoty. :)
http://www.riversedge.pl/ - Zapraszam na nową odsłonę mojej strony z artykułami i galerią! Scena C64, wywiady, relacje z koncertów etc.

SuperNoise
Posty: 343
Rejestracja: 20 wrz 2010, 09:27
Grupa: Aberration Creations

#42 Post autor: SuperNoise »

Heh, Freezers, Joker, Suspect. No niezle jak na Amige. To tak jakby na paty pojawilo sie Taboo, Asphyxia, Vermes.

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#43 Post autor: nes »

http://retrokomp.org/

"Błąd łączenia się z bazą danych"
"A ile zrobisz pompek ?" (c) 2o11 eLban
http://apt.hopto.org/nes/impact/

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#44 Post autor: kotrobot »

To chyba w pierwszy wieczór na party.

B. dobre hasło, tak myślę. Zamierzona akcja. 8)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
V-12
Posty: 351
Rejestracja: 18 lut 2009, 13:51
Grupa: Tropyx
Kontakt:

#45 Post autor: V-12 »

Do piątkowego programu z radością dodajemy kolejny punkt, poniżej opis:


K65 - nowy język programowania procesorów 65xx

Asembler potrafi frustrować. K65 to niskopoziomowy język programowania stworzony przez KK/DMA oferujący nową składnię, umożliwiający wykorzystanie wszystkich trików i optymalizacji asemblerowych, jednocześnie automatyzujący największe bolączki asemblera jak alignment, unikanie skoków przez granicę strony, bank switching, czy generowanie tablic pomocniczych i konwersję grafiki.

Przykładami mogą być stworzone w całości K65 dema na Atari 2600: Ataventure, Ascend i Derivative 2600.


Wykład przewidziany jest na piątek (16.10.15), godz. 17:00 - zapraszamy!
http://www.riversedge.pl/ - Zapraszam na nową odsłonę mojej strony z artykułami i galerią! Scena C64, wywiady, relacje z koncertów etc.

SuperNoise
Posty: 343
Rejestracja: 20 wrz 2010, 09:27
Grupa: Aberration Creations

#46 Post autor: SuperNoise »

Nowy jezyk programowania na C64? Super!

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#47 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

SuperNoise pisze:Nowy jezyk programowania na C64? Super!
Nie na c64. To jest taki kickassembler na Atari 2600.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

SuperNoise
Posty: 343
Rejestracja: 20 wrz 2010, 09:27
Grupa: Aberration Creations

#48 Post autor: SuperNoise »

Sebaloz/Lepsi.De pisze: Nie na c64. To jest taki kickassembler na Atari 2600.
Hmmm... to po co tutaj taki news?

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#49 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

SuperNoise pisze:Hmmm... to po co tutaj taki news?
Ma byc zrobione wsparcie dla innych procesorow 65xx, wiec moze bedzie kiedys mozna kompilowac rowniez na c64. Niektorzy Atarowcy uzywaja toolsow przeznaczonych dla komodorowcow np kickassembler, exomizer, bongo cruncher..
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#50 Post autor: splatterpunk »

MOS 6510 (C64) i MOS 6502 (małe Atari) to prawie jedno i to samo
ale MOS 6507 (konsola Atari 2600) - tu już pojawiają się komplikacje,
natomiast zapewne w jakiejś mierze można wykorzystać asemblery
crossowe takie jak KickAss czy ACME do 2600.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#51 Post autor: splatterpunk »

W zasadzie sam zestaw rozkazów w Atari 2600 i małym Atari
powinien być ten sam lub prawie ten sam (ale nie wiem na stówkę,
bo nie sprawdzałem), tylko, że obszar adresowanej pamięci to 8 KB.
W użyciu np KickAssa, jeśli programista wie co robi na 2600
no to nie powinno to mieć jednak znaczenia.

KB777
Posty: 250
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:21

#52 Post autor: KB777 »

splatterpunk pisze:W zasadzie sam zestaw rozkazów w Atari 2600 i małym Atari powinien być ten sam
To samo jądro CPU, więc pewnie ten sam. Co najwyżej może różnice w procesie technologicznym miałyby jakiś wpływ na te "illegale" które działają "analogowo" - ale z tego co kojarzę, to MOS vs Rockwell vs Synertek vs UMC (vs nawet bułgarskie klony) - nie wykazywały różnic.
- konto nieaktywne -

jericho
Posty: 229
Rejestracja: 12 sie 2010, 18:52
Grupa: Draco Tropyx WST

#53 Post autor: jericho »

Czy ktoś z Warszawy chętny jechać?
Bee boozed together in Comaland!!!

Awatar użytkownika
V-12
Posty: 351
Rejestracja: 18 lut 2009, 13:51
Grupa: Tropyx
Kontakt:

#54 Post autor: V-12 »

jericho pisze:Czy ktoś z Warszawy chętny jechać?
Wiadomo, ze razem raźniej się podróżuje, ale tym razem imho nie ma co na to patrzeć. Wsiadać w pociągi i kierunek Gdańsk, bo warto. Szykuje się sporo prac na C64.

Tak więc do zobaczenia jutro/pojutrze. :)
http://www.riversedge.pl/ - Zapraszam na nową odsłonę mojej strony z artykułami i galerią! Scena C64, wywiady, relacje z koncertów etc.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#55 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#56 Post autor: bimber »

randall pisze:
V-12 pisze: 21:00 Seminarium tematyczne: grupa TROPYX, podsumowanie 20-lecia działalności na scenie C64
sztos. jadę.
Do końca liczyłem na to że się napijemy ;)

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#57 Post autor: carrion »

http://retronavigator.com/post/13136453 ... -making-of
moja kontrybucja do Amiga gfx compo.
c64portal.pl, retronavigator.com

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#58 Post autor: splatterpunk »

Pierwszorzędna grafa.

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#59 Post autor: bimber »

Świetna impreza, było warto! 100% scenowo-sprzętowego ekumenizmu, możliwość obcowania z komputerami o których czytałem kiedyś w Bajku, albo o których istnieniu dowiedziałem się dopiero na miejscu. Dużo imprez towarzyszących, live actów, prelekcji (darmowy szampan z okazji 20-lecia Tropyxu! 8)). No i oczywiście porządny scenowy klimat, pozytywni ludzie i kilku konkret kosmitów.
Jedynie zabrakło mi demoshow na c64. A może był, tylko przeoczyłem?

Za 2 lata zarezerwuję sobie weekend na kolejną edycję.
Pozdrowienia dla organizatorów i wszystkich uczestników.


ps. w załączniku moja 'fotorelacja'.
Załączniki
rk2015.jpg
rk2015.jpg (24.27 KiB) Przejrzano 9428 razy

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#60 Post autor: carrion »

nosz kurcze.... miałem być nawet nocleg miałem zarezerwowany, ale w ostatniej chwili musiałem odwołać.
tak właśnie czytam to tu to tam że było fajnie. dokładnie taki typ imprezy mi pasuje. tzn troche retro + troche sceny.

ale czemu za dwa lata? to za rok nie będzie.

bomber
fajna grafika - morświny v2.0 ?
c64portal.pl, retronavigator.com

ODPOWIEDZ