X'2012

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

#221 Post autor: brush »

Sebaloz/Lepsi.De pisze:Demo rzeczywiscie swietne, ale spodziewalem sie jakiegos killera, a nie dema na poziomie Lepsi, Miracles czy Samar. No ale chyba taki teraz jest poziom naszej sceny, ze trzeba sie cieszyc tym co jest :)
)
Obiecywałem sobie, że nie będę polemizował w Sebalozem ale w tej sytuacji musze :)

Sebaloz, demo Arise ma swoje wady (tempo siada jednak mimo starań Wacka. Dłużyzny przy ladowaniu jak nie przymierzając w Illmaticu :), troche za duża mieszanka stylistyczna w muzyce jak na mój gust ) ale nie dość, że ma rewelacyjny klimat graficzny (nie wiem kto wymyślił klimat z dmuchawcami ale czapki z głów za pomysł i za konsekwencje i artystyczną jakość w wykonaniu).
A z drugiej strony kod. Na prawde niezły. I mam trochę mieszane uczucia: jak arise robiło "Produkcyjniaki" = bumpmappery i co to tam jeszcze było na topie to wszyscy klaskali i bili pokłony a teraz jak chłopaki robią wreszcie rzeczy na prawdę nowatorskie (zwłaszcza Fenek imho) to kręcenie nosem.
Jedyna wada tych kodów Fenka, to to, że nie chodzą co ramkę (często nawet nie co 2gą). Znam jakość Fenka, więc raczej nie wynika to z tego że się nie zna :) tylko raczej, że albo się nie da szybciej (wtedy efekt niestety trzeba sobie odpuścić) albo że nie było czasu na optymalizację.
Niestety efekt tego jest taki, że albo efekt wygląda surowo (antyaliasing) i z jednej strony można docenić kunszt kodera ale nie sposób prezentacji bo ta jest nijaka. Czyli jest pomysł na procedurę ale nie potem nie wiadomo co z nią zrobić :) Zeby nie być gołosłownym - ekstremalny przykład jest w EoD/Booze - zobaczcie jak chłopaki prezentują ten nowy tryb graficzny (HCB). Sebaloz nie tylko mógł się podjarać. Mógł tez od razu zrozumieć dlaczego się podjarał (nie zaglądając do notki :).
Z drugiej strony mamy efekt kefrensów, który IMHO powala. Tylko dlaczego nie jest co ramkę?
Gdybym umiał kodować to bym się zesrał, ale bym to zrobił co ramkę bo to efekt dramatycznie przełomowy. Tak jak gdy wszyscy robili tunele zwykłe, Fenek zrobił ten obracany z bumpmanii i kopara opadała tak teraz tak samo - wziął kefrensy i podniósł je o piętro w górę.

Reasumując: bardzo mi się demo podobało z przyczyn takich, że jest oryginalne i posuwa "naukę" do przodu. Może taki los pionierów, że są niedoceniani.

Prywatnie do Sebaloza: w żadnym demie Lepsi nie było części na poziomie dowolnej z części Fenka, więc porównanie uważam za bez zasadne.
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

#222 Post autor: brush »

To i ja dorzucę od siebie. Dzięki za:

- spotkania, rozmowy
- możliwość skorzystania z grill'a :) Może nie dorzuciłem nic od siebie ale przynajmniej jadłem swoje a nie cudzesy :)
- dzięki Kordiee za karkówkę dla Psycho.
- produkcje/compos (Wacek: nie licząc aberracji p.t. SAD to jednak wyszło na moje: Ole Marius na 2gim. Posłuchaj tego kawałka na spokojnie - massive. Tel traci przy powtórnym przesłuchaniu. OMP zyskuje jeszcze bardziej.
- Arise, za to, że teraz są dobrzy. My jesteśmy źli. Ale się staramy.
- Esm gang, za to, że dotarliście prawie wszyscy (a niektórzy, którzy nie dotarli przysłali prace na compo). Digger, uwierzyłem, że chyba jednak coś skodujemy :)
- Chłopaki z naszego pokoju (Paradize, ale nikt z mainstreamu). Cisi, spokojni, nie wadzili nikomu.
- Nie dziękuje Wackowi i Bimbrowi za niekonsultowaną zmianę zdania co do wyjazdu rano. Byłem, czekałem. A wy?

W sumie to się zastanawiałem czy sie zdołować Oxyronami czy zainspirowac do dalszej roboty. I wybrałem to drugie. Uczepiłem się jednej rzeczy jak rzep psiego ogona ale skoro mnie to motywuje to mam zamiar się tego trzymać: w Illmatic'u zrobiłem chessboardy z sideborderem, oczywiście przeszło bez echa ale jak potem HCL robił ta samą techniką w EoD to już był "czad" :) . Tym razem moją uwagę zwróciła część z plotami w Oxyronie. Jeśli to nie jest multikolorowa wersja tego samego co wypuściłem w Late Ejaculation i to na oko z podobną ilością plotów to ja nie wiem co to jest :) Już dzisiaj coś pisałem o cięzkim losie pionerów. Idę popracować nad prezentacją efektów :)


"Gdzie jest Roman? Spi? Uffff...."
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

elban
Posty: 1603
Rejestracja: 17 wrz 2008, 11:19
Grupa: aRise

#223 Post autor: elban »

cos w tym jest co pisze Brush. Moze naprawde trzeba PISAC przed efektem co to jest i koniecznie z porownaniami:

Oxyron nie zrobil tego przez 13 czesci Coma Light!
U Fairlight byl ten efekt, ale tylko w jednym kolorze!
Glance chcieli zrobic w formie animacji ale zabraklo im pamieci!
A patrzcie, u nas, jest!
was twenty, is five, my friend...

jericho
Posty: 229
Rejestracja: 12 sie 2010, 18:52
Grupa: Draco Tropyx WST

#224 Post autor: jericho »

zajebista biba! szkoda że nie byłem już w piątek ale mimo wszystko warto było dłużej jechać na party niż na nim być;)
cieszę się że Was wszystkich znowu spotkałem i mogłem zobaczyć!
Największe podziękowania dla Psych0 8580 za podwózkę 800 km do Polski i że zdążyłem na pociąg do domu! Dzięki stary! You're the best!

co do kompotów to było ZAJEBIŚCIE i niech nikt nie narzeka! ja co prawda wymiękłem jak ogłosili przerwę w demo kompo ale równie dobrze można było przecież się wyspać do 17 w sobotę, zjeść obiad, nie pić tylko oglądać produkcje do 4 rano!!! ;)
Nie mogę się doczekać aż wrócę z roboty i odpalę sobie produkcje na komciu. Obejrzę to co skopało mi dupę i to czego nie widziałem!
Co do wyników to udało się o nich dowiedzieć przed wyjazdem z partyplace i dobrze, bo wstyd wracać do domu nie wiedząc kto wygrał.
A mi się tam zak SADa podobał!
See you on the next X!
Bee boozed together in Comaland!!!

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#225 Post autor: bimber »

Oprócz (a może mimo?) obsuwy czasowej z compo - party idealne!
Sobota była chyba najdłuższym dniem w moim życiu. dużo się wydarzyło, jednak przeważał ten bezcenny stresik wyczekiwania (na szczęście nie nosiło mnie tak jak Wacka ;) ).
Miejsce które zajęliśmy to rzecz zaledwie statystyczna po wszystkich emocjach i kilkutygodniowej jeździe bez trzymanki jaką sobie zafundowaliśmy grupowo. Wypicie 'za demo' z gwinta podczas prezentacji - może być lepsza nagroda? ;) Jeszcze jak zobaczyłem w tym samym democompo logosy Coma Light 13 i Wonderland XI - to odjechałem kompletnie. (jednak lekki zawód Wonderlandem, ale muszę to obejrzeć na spokojnie).
Cieszę się że dotrwałem do końca compo, choć ostatnie prezentowane demo (Offence/FLT/???) to był prawdziwy surviwal podczas którego ludzie padali jak muchy. Głosowanie sobie odpuściłem jak większość.
brush pisze:nie wiem kto wymyślił klimat z dmuchawcami
Dmuchawce były pomysłem Flei. Podrzucił mi kiedyś do wspólnego dokończenia niewinnego logosa i właśnie w trakcie jego kończenia (oraz niezliczonych godzin przegadanych o grafice) wykiełkował pomysł na dmuchawcowe demo.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 11:29 przez bimber, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#226 Post autor: skull »

Gratulacje.

Właśnie obejrzałem to co jest na csdb, a trzeba przyznać że jest tego sporo, i warto poświęcić czas na każdą pozycję.
Demo Oxyronu najmocniejsze, obejrzałem je wczoraj wieczorem bez dźwięku, i sobie pomyślałem, że w końcu jest godny następca Eod.
Ale dzisiaj dźwięk włączyłem - jakościowo jest to top class, ale sumarycznie jest to bigos dla mnie. W Eod była jedna ścieżka, zmieniająca co jakiś czas motyw, tu zamiast trzymać linię dema, są eksperymenty, co mi nie pasuje, bo rozdziela niepotrzebnie party. Linkig super, nowe efekty, dynamika super, zasłużone 10, ale mimo monotonii z plazmami w Eod (zresztą wytkniętej w coma 13 na początku), nie stawiam tego dema zdecydowanie wyżej.
Super ścieżka dźwiękowa jest dla odmiany u Hitmen-sów (to właśnie o takie cóś mi chodzi), i również w Bibie nie popada w wątki dygresyjne. Za to w Bibie jest zdecydowanie więcej nowatorstwa i odrobinę to demo klasyfikuję wyżej. Chłopcy dmuchawce - na prawdę kawał porządnej roboty. Glance jakoś nie przypadło mi do gustu, oczywiście nie spłycam ich efektów do typowej animacji, bo jednak trzeba to trochę kalkulować, ale na kolana nie rzuca.

Cieszy że produkcje są mocno dopracowane i płynne. Na pewno pewien niedosyt powoduje brak dema BD, ale może coś tam jeszcze knują.

Gfx - pierwsze miejsce to jakiś żart, przez msx nie przebrnąłem jeszcze.
Bo pecet to zwykły banan...

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#227 Post autor: kotrobot »

Obrazek
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#228 Post autor: carrion »

veto z wąsami i w okularach?

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#229 Post autor: kotrobot »

Pan Tik Tak. Poczekaj na foty z party. ;)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
leming
Posty: 538
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:15
Grupa: Onslaught, Fatum

#230 Post autor: leming »

Prefka
Załączniki
tiktak.jpg
tiktak.jpg (30.1 KiB) Przejrzano 5132 razy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

elban
Posty: 1603
Rejestracja: 17 wrz 2008, 11:19
Grupa: aRise

#231 Post autor: elban »

Gdzie jest
najbliższy
całodobowy
sklep
monopolowy?
was twenty, is five, my friend...

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#232 Post autor: isildur »

bimber pisze: Dmuchawce były pomysłem Flei. Podrzucił mi kiedyś do wspólnego dokończenia niewinnego logosa i właśnie w trakcie jego kończenia (oraz niezliczonych godzin przegadanych o grafice) wykiełkował pomysł na dmuchawcowe demo.
Dmuchawce genialne, ale butelki+dmuchawce=zgrzyt, ja wiem, że to Wasz Trade Mark, ale bez butelek byłby to po prostu większy krok wprzód.
Cały czas jestem pod wrażeniem designu w Waszym demie i obstawiam, że 97% to właśnie Wacek zmajstrował.
To już kwestia gustu, ale mnie kompletnie nie podeszły kolory, chociaż szacun za konsekwencję, bo wiem, że zrobiliście to świadomie

@Skull, mam podobne odczucia odnośnie CL13, kompletnie nie pasowały tam party ze statkiem i kretem, to też kwestia gustu, ale (jak wiesz) lubię dema na poważnie i w jednej stylistyce. Z tym, że dla mnie CL13 > EOD. Dla każdego kodera pewnie na odwrót z wiadomych względów :)

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#233 Post autor: carrion »

@isildur
krtek + stateszek jak dla mnie są OK....
ale zgadzam się CL13 > EOD

i obejrzałem to już 3 raz na prawdziwym sprzęcie i muszę powiedzieć że dech zapiera.... muza jak dla mnie jest po raz pierwszy w historii zajebiście dopasowana do dema,
grafika - klasa sama w sobie
a kody na ile się nam też nie wypadły sroce spod ogona... wszystko dla mnie jest NAJ! a scena na koniec z muzą i z klimatem po prostu rozwala... sam klaskałem oglądając to w domu na komciu ;)

co do prac nad tym demem to wiem że chłopaki z OXY zaczęli bardzo dawno temu... Veto pokazywał mi kiedyś na IRCu to logo z intra (na znakach stąd i hires i multi) i tego chłpaczka z lalkami na sznurkach w hiresie...
z tego co pamiętam (mam je gdzieś na dysko - poszukam dat) to widzałem to z rok temu... i od Veto wiem że nic innego nie robił tylko dopracowywał grafę do dema...

o części z Greetingsami i z tym paralax scrollem (co linie) już nie wspomnę....

zaryzykuję stwierdzenie że dla mnie to chyba nawet jest top wszech-czasów... grafika, grafika, grafika!!! i design!

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#234 Post autor: skull »

napisałem "nie stawiam tego dema zdecydowanie wyżej"
ale mimo wszystko jest to Coma13>Eod - i dobrze bo już się wydawało że BD za wysoko zawiesił poprzeczkę.
Wszystkie party mi się podobają, ja odnosiłem się tylko do ścieżki dźwiękowej, ale w stosunku do całego dema.

a "paralax scroll (co linię)" najbardziej mi żal bo sam chciałem to gdzieś wstawić :))))

ps. part z miastem Wacka, też mi się spodobał.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#235 Post autor: carrion »

oxy rulez, ale co do reszty dem to:
1. Brusz widziałeś u Hitmanów to co chcieliśmy zorbić? mamy chyba i tak IMO lepiej? (tzn będizemy mieli ;) )

2. Glance mi się na prawdę podoba... te przeliczane efekty IMO robią wrażenie zwłaszcza na nie kommodorowcach ;) no i pan tancerz - rzędzi

koderzy, mam pytanie:
czy ten tancerz z dema Glance mógł by być wyrysowany liniami a nie tylko sprajtami w tych 5 punktach kontrolnych?

3. w Bibie3 trochę za dużo upojonych i ciąganych kolesi, ale design jest przynajmniej spójny - a to trudne... no i kody... cieniowany klaster z kulek i woda (a ten przebiegający Arab to z Tuskera?) to klasa sama w sobie!

Vicious SID 2 na prawdziwym sprzęcie też fajny... choć grafiki Joe'a wyglądają jak by robione na kolanie.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#236 Post autor: skull »

carrion pisze: koderzy, mam pytanie:
czy ten tancerz z dema Glance mógł by być wyrysowany liniami a nie tylko sprajtami w tych 5 punktach kontrolnych?
oczywiście, to tylko współrzędne zapisane klatka po klatce w pamięci, możesz podstawiać tam co się podoba i łączyć jak przy wektorach
[oczywiście masz na myśli ten part z Numena na Atari] można dodać cień dzieląć współrzędne Y na pół (no raczej przez 4).
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 14:23 przez skull, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo pecet to zwykły banan...

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#237 Post autor: kotrobot »

Arab z Tuskera nie chodził po wodzie.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#238 Post autor: carrion »

kotrobot pisze:Arab z Tuskera nie chodził po wodzie.
tak zapomniałem. taki jeden Żyd chodził po wodzie...

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#239 Post autor: bimber »

bingo Carrion. Arab dostał głowę Żyda - jak widać można ich pojednać :wink:

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#240 Post autor: carrion »

bimber pisze:Arab dostał głowę Żyda
brzmi złowieszczo IMO :/

ODPOWIEDZ