Breakpoint 2010

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
irwin
Posty: 54
Rejestracja: 12 wrz 2009, 19:47

#221 Post autor: irwin »

Nitro pisze:Proponuje napisać intro i wypuścić 'cracka' :P
Racja! i na csdb puścić jako release Razor 1911 lub innej grupy. :wink:

Awatar użytkownika
prezes
Posty: 213
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:40

#222 Post autor: prezes »

Panowie ja tutaj czegos nie rozumiem. Jest awantura o to kto ma lepszy konwerter. Podobno lepsza konwersja ma wygrac competitions. Jakies fochy o to ze ktos potrafi lepiej przerzucic obrazek a ktos gorzej. Czy mozecie mi wytlumaczyc co sie tutaj dzieje? Za moich czasow chodzilo o to zeby cos narysowac (wypixelowac). Czy pojawila sie nowa kategoria pt. "sample compo" w grafice?

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#223 Post autor: skull »

irwin pisze:
Nitro pisze:Proponuje napisać intro i wypuścić 'cracka' :P
Racja! i na csdb puścić jako release Razor 1911 lub innej grupy. :wink:
:))) zaraz sprawdze na "pirate bay" czy przypadkiem nie ma tego convertera

@carrion, aż chce się zagrać - ładne.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#224 Post autor: carrion »

@prezes:
i tutaj trafiłeś pan w przysłowiowe bingo z tym konwertowaniem.
prawdziwe pixlowanie jest w 160x200! ;)
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#225 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

carrion pisze:prawdziwe pixlowanie jest w 160x200! ;)
160x200x136. Pozdrowienia z Amsterdamu, jestem na szkoleniu z holenderskiego ditheringu :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#226 Post autor: carrion »

tzn gdzie dokładnie jesteś? i z kim? nie każdy mistrz szkoły holenderskiej wie co to "Dutch Dithering" ;)
c64portal.pl, retronavigator.com

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#227 Post autor: bimber »

carrion pisze: prawdziwe pixlowanie jest w 160x200! ;)
jakie jest w 320x200?

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#228 Post autor: carrion »

@bimber:
2 razy nudniejsze
c64portal.pl, retronavigator.com

irwin
Posty: 54
Rejestracja: 12 wrz 2009, 19:47

#229 Post autor: irwin »

prezes pisze:Panowie ja tutaj czegos nie rozumiem. Jest awantura o to kto ma lepszy konwerter. Podobno lepsza konwersja ma wygrac competitions. Jakies fochy o to ze ktos potrafi lepiej przerzucic obrazek a ktos gorzej. Czy mozecie mi wytlumaczyc co sie tutaj dzieje? Za moich czasow chodzilo o to zeby cos narysowac (wypixelowac). Czy pojawila sie nowa kategoria pt. "sample compo" w grafice?
Prezes to nie tak jak myślisz. Jak najbardziej zaraz Ci wytłumacze.

Pisząc konwersja nie mamy na myśli typowego znaczenia tego słowa. Konwersja o którą tutaj chodzi, dotyczy zamiany obrazka już właśnie wypikslowanego w Timanthes, Grafx2 czy innym edytorze gfx pozwalającym na swobodne pixlowanie w 16 komodorowskich kolorach w trybie unrestricted mode tj takim gdzie grafik nie patrzy na żadne ograniczenia wstawianych pixli. Lub inaczej:
Pixlując w np 160x200, w multicolor, w Timathes w danym bloku 4x8, możemy użyć jedynie wybranych kolorów, nie można użyć wszystkich 16tu. Dlaczego? bo program na to nie zezwala mając na uwadze ograniczenia c64. Jednak użytkownik, grafik, nie musi o tym myśleć i nie musi sobie zapisywać na kartce "blok 321 takie a takie koloru użyte" gdyż to wszystko za niego robi program dokonując niejako KONWERSJI w locie.
W przypadku NUFLI nie ma takiej możliwości zarówno w Timathes jak i w P1 ponieważ nikt nie zaimpletował tego trybu. (choć widze że na forum csdb Booker pyta oto Oswalda - trzymam kciuki)
Mając na uwadze skomplikowanie NUFLI przy którym proste ograniczenia Multicolor wydają się być błahe, nie sposób tego robić ręcznie pilnując jakie kolory można użyć w danym bloku 8x2 (bo taki jest chyba w NUFLI, zresztą tam dochodzą duszki - szczegółowo i świetnie to wyjaśnił Skull w C&A nr5)
Dlatego najlepszą metodą jest PIXLOWANIE lub RYSOWANIE w 16 kolorach w trybach typu free unrestricted mode a potem "konwersja" do NUFLI i poprawki owej "konwersji". Tak więc tutaj nie mamy do czynienia z konwersją typu - przerobie sobie zdjęcie może nikt się nie pozna i wygram party - tak jak to wbrew temu co piszesz wiele razy zdarzało się w latach 90tych. Obecnie raczej przeważają obrazki oryginalne, ale wcześniej było sporo konwersji (w znaczeniu o którym myślisz) lub/i przemalowywania (głównie Borisa) Ale też niektórzy używają dodatkowych technik jak np Blendera :wink: co też jest jakimś tam niewielkim ułatwieniem i nie jest 100% pixlowaniem jak np ostatnie dwie prace Carriona.

Tak więc porównanie do "sample compo" jest tu całkowicie chybione.

Na marginesie na C64 nie tylko się piksluje, ja uważam i np jak czytałem ostatnio inni też się z tym zgadzają (np Carrion) że wszelkie formy powinny być uznawane, np rysowanie z wolnej ręki jak to do perfekcji opanował Veto.
carrion pisze:@prezes:
i tutaj trafiłeś pan w przysłowiowe bingo z tym konwertowaniem.
prawdziwe pixlowanie jest w 160x200! ;)
Nic nie trafił, po prostu nie zrozumiał o co tu chodzi a Ty jeszcze go w tym utwierdzasz pisząc powyższe :wink:
Co do prawdziwego pixlowania, myślę że rozdzielczość nie gra tu roli można i takie obrazki pixlować i wierz mi to wcale nie jest łatwe:
http://www.pixel-corner.it/pixel-art/ga ... n-Epic.htm
można też i takie:
http://pixeljoint.com/pixelart/28278.htm
i to też nie jest łatwe tym razem z uwagi na nieliczne kolory.

Dla mnie osobiście prawdziwym wyzwaniem jest rysowanie w trybie Atari tj 160x240 4 lub 5 kolorów w linii plus duszki (które wszystkie razem wzięte mają mniejsze możliwości niż wasz JEDEN duszek). To jest prawdziwy hardcore i wiem to też po tym że mimo zachęt i prób żaden znany grafik C64 nie podołał zadaniu. :wink:
Sebaloz/Lepsi.De pisze:
carrion pisze:prawdziwe pixlowanie jest w 160x200! ;)
160x200x136. Pozdrowienia z Amsterdamu, jestem na szkoleniu z holenderskiego ditheringu :)
Eee tam... skoro jesteś w Amsterdamie to tam prawdziwe pixlowanie odbywa się w trybie:
90x60x90
:P

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#230 Post autor: booker »

irwin pisze: choć widze że na forum csdb Booker pyta oto Oswalda - trzymam kciuki
To może wesprzyj mnie słowem do Oswalda na CSDb, jak chcesz też tą funkcje, Mr Trzymamkciuk. :)
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
V-12
Posty: 351
Rejestracja: 18 lut 2009, 13:51
Grupa: Tropyx
Kontakt:

#231 Post autor: V-12 »

A dla mnie prawdziwym wyzwaniem jest pixelowanie z głowy, a nie z gotowego motywu. Przerysować coś jest o wiele łatwiej, niż wymyślić własny motyw.

Popieram Prezesa w jego stwierdzeniu i proponowałbym wedle jego myśli wprowadzić na party kategorię sample graphics, czyli najlepsza konwertowana/zrzynana/kopiowana/whatever grafika. Przy takiej postaci zabawa w scenowanie przeistacza się tylko w lans pod tytułem, kto najlepszy motyw zerżnie z gotowca i koniecznie do tego celu użyje peceta.
http://www.riversedge.pl/ - Zapraszam na nową odsłonę mojej strony z artykułami i galerią! Scena C64, wywiady, relacje z koncertów etc.

elban
Posty: 1603
Rejestracja: 17 wrz 2008, 11:19
Grupa: aRise

#232 Post autor: elban »

irwin - oczywiscie Twoje postulaty sa sluszne, ale taki urok naszej sceny. zawsze tak bylo, choc moze (ale tutaj to strzelam) nigdy nie dotyczylo to narzedzia dajacego tak duza przewage ;)

Murdock - spozniles sie z tym postulatem o jakies 20 lat ;)

Przeciez wszystkie przerysowawanki, czy to kurde na zasadzie obrazek, folia, monitor, czy powiekszony obrazek, folia, monitor, czy obrazek pixelowany w photoshopie na rodzielczosci dla c64 i konwertowany pozniej na c64 czy warstwa w timatesie, pixelowanie na niej konturow, wypeniania, konwersja na c64 to samo - tyle ze technika jest lepsza wiec jest latwiej. Przynajmniej ja tak uwazam.

O ile dobrze kojarze to u Atarowcow zawsze przerysowane rysunki byly okreslane mianem 'lame'. Efekt byl taki ze kiedy my sie jaralismy Valsarym i jego Borisami to oni mieli obrazki na poziomie dzieciaka w Art Studio ;)

ps. Pamietacie obrazek Spidera z ktoregos warszawskiego North Party, ktory dyskwalifikowalismy bo naszym zdaniem byl skonwertowany?
was twenty, is five, my friend...

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#233 Post autor: carrion »

Nawiązując do tego co tutaj Irwin i V12 piszą:
Czy jesli sam wymyślę motyw do moje pracy ale zrenderuję sobie fragment albo zrobię zdjęcie jakiegoś motywu(np joe tak robi) to jestem gut czy be?

Nie zamierzam zmieniać swojego "warsztatu" i jak tylko będę mógł to użyję jednego i drugiego - to takie moje "szkicowanie" tyle że nowocześniejszymi narzędziami, ale ogólnie chciałbym wiedzieć co scena na to.

Tak btw: Odkąd ponownie pixluję czyli od roku każda grafika jaką wypuściłem była wg mojego pomysłu.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#234 Post autor: wackee »

booker pisze:Z drugiej strony 100% scenowych produkcji nie chodzi na komodzie, bo trzeba kupić jakąś stacje dysków
Traktuję Twoją odpowiedź jako żart. Haha.
O ile pamiętam, w tym pokazie chodziło DeeKayowi o to, że emulacja PAL w Vice jest zwalona, co zostało radośnie uświetlone. Wiec osso chodzi?
Misiu, odpal sobie DEM na początek bo chyba już dawno nie oglądałeś :)
elban pisze:irwin - oczywiscie Twoje postulaty sa sluszne, ale taki urok naszej sceny. zawsze tak bylo, choc moze (ale tutaj to strzelam) nigdy nie dotyczylo to narzedzia dajacego tak duza przewage ;)
You say urok, I say skurwysyństwo.

I nie porównujmy słynnych jazd z "kto ma edytor JCH a kto nie" bo to są dwa tak odległe kosmosy że głowa mała. Czyli zgadzam się z Twoim ostatnim zdaniem :)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#235 Post autor: fenek »

Ten płacz jest trochę dziwny. Dziś jakoś można zapytać nawet o ten konwerter albo sie do kogoś zgłosić zeby go uzyskać albo żeby ktoś pomógł z konwersją obrazka. Uważam ze to i tak duzo, a nawet jest edytor do tego trybu.
Kiedys musialem prosic albo kodem udowodnic zeby dostac:
- turboassembler a nie pisac w monitorze
- dostac level crushera albo beta level crunchera (jakos tak)
- dostac szybki loader 2bitowy

Pamietam ze nieosiagalnym dla mnie byly edytory/konwertery do robienia
tekstur w trybie zoom4fli, koncowka lat 90 i poczatki 20xx, to musialem sam sobie napisac edytor. Podobnie ze spiltterami player/dane muzyczek do dmc, albo same narzedzia paker/depaker do dmc chyba 5 albo 7 itp.itd.

Teraz sledzac CSDB widac jak co jakis czas pojawiaja sie programiki crackerskie do lamania oryginalow :D

Bo scena C-64 to nie rurki z kremem. :roll:
ps. na miejscu Crestu w ich konwerterze dodalbym opcje dodawania jakiegos naglowka lub kodu jako zabezpieczenie do przekonwertowanego obrazka, w ten sposob po odpaleniu jakiejs grafiki z party i podejrzeniu ze jest w NUFLI, odpalaliby programik weryfikujacy i wiedzieliby kto uzywa niespridowalnego konwertera :twisted:

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#236 Post autor: Nitro »

Nadal trzeba kombinować z narzędziami, przynajmniej jeśli chodzi o crossdev.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#237 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

irwin pisze:(choć widze że na forum csdb Booker pyta oto Oswalda - trzymam kciuki)
Dobrze ze wiecej osob o to pyta, ja tez zglosilem taka potrzebe. Chcialbym rysowac w NUFLI w project one i zapisywac plik jako NUFLI. Nie czekam na konwerter Crestu.
irwin pisze:w Amsterdamie to tam prawdziwe pixlowanie odbywa się w trybie: 90x60x90 :P
Mam pomysl na crazy kompo na Silesia Party. Body pixeling. Potrzebne beda samoprzylepne prostokaty i kwadraty w 16 kolorach, mozna wybrac w jakim trybie bedziemy pixlowac czy multi czy nufli. Zamiast bitmapy beda jakies laski w stylu modelek i na ich cialach bedziemy naklejac pixele.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#238 Post autor: skull »

Sebaloz/Lepsi.De pisze: Mam pomysl na crazy kompo na Silesia Party. Body pixeling. Potrzebne beda samoprzylepne prostokaty i kwadraty w 16 kolorach, mozna wybrac w jakim trybie bedziemy pixlowac czy multi czy nufli. Zamiast bitmapy beda jakies laski w stylu modelek i na ich cialach bedziemy naklejac pixele.
... i żeby nie deformować obrazu, bez ubrania ?
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#239 Post autor: booker »

carrion pisze:Nawiązując do tego co tutaj Irwin i V12 piszą:
Czy jesli sam wymyślę motyw do moje pracy ale zrenderuję sobie fragment albo zrobię zdjęcie jakiegoś motywu(np joe tak robi) to jestem gut czy be?

Nie zamierzam zmieniać swojego "warsztatu" i jak tylko będę mógł to użyję jednego i drugiego - to takie moje "szkicowanie" tyle że nowocześniejszymi narzędziami, ale ogólnie chciałbym wiedzieć co scena na to.
Zlukaj sobie oceny swoich prac na CSDb - powinno coś powiedzieć. ;)
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#240 Post autor: booker »

wackee pisze:
booker pisze:Z drugiej strony 100% scenowych produkcji nie chodzi na komodzie, bo trzeba kupić jakąś stacje dysków
Traktuję Twoją odpowiedź jako żart. Haha.
A to nie był w cale żart :)
wackee pisze:
O ile pamiętam, w tym pokazie chodziło DeeKayowi o to, że emulacja PAL w Vice jest zwalona, co zostało radośnie uświetlone. Wiec osso chodzi?
Misiu, odpal sobie DEM na początek bo chyba już dawno nie oglądałeś :)
Misiu, ale to 10 lat temu było. Ludzie wymiękają :lol:
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2010, 11:22 przez booker, łącznie zmieniany 1 raz.
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

ODPOWIEDZ