tryby graficzne na C64
tryby graficzne na C64
Witam wszystkich,
Bladze po sieci w poszukiwaniu opisow nowych trybow graficznych C64 i nie moge sie w nich polapac. W momencie gdy opuszczalem scene kolorowe logosy rysowalo sie na Advanced Art Studio, obrazki we FLI lub w IFLI w roznych edytorach. Czy moglby ktos napisac jakie nowe ryby graficzne zostaly opracowane i jakie edytory sie uzywa do rysowania obrazkow? Czy istnieje jakis rozdzial co do trybow uzytkowanych do rysowania logosow i obrazkow?
Dzieki wielkie
Bladze po sieci w poszukiwaniu opisow nowych trybow graficznych C64 i nie moge sie w nich polapac. W momencie gdy opuszczalem scene kolorowe logosy rysowalo sie na Advanced Art Studio, obrazki we FLI lub w IFLI w roznych edytorach. Czy moglby ktos napisac jakie nowe ryby graficzne zostaly opracowane i jakie edytory sie uzywa do rysowania obrazkow? Czy istnieje jakis rozdzial co do trybow uzytkowanych do rysowania logosow i obrazkow?
Dzieki wielkie
hej. tu tez znajdziesz sporo informacji o formatach graficznych na komode
http://www.algotechproductions.com/arti ... xmodes.htm
http://www.algotechproductions.com/arti ... xmodes.htm
Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
Nie - zresztą opisywałem to w arcie (patrz kilka postów wyżej).Digger pisze:Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
Jest to napisane ciurkiem instrukcja po instrukcji kawał kodu (obszar $1000-$1fff), taki rodzaj speed code, bez żadnej pętli, a więc nie ma co się silić na źródłowki, tylko "przeklejać" żywcem.
Bo pecet to zwykły banan...
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Tylko generator speedcode korzysta ze strony zerowej. Displayer jest w zrodlach mufflona w pliku mufflon.h, tylko ze jest tam juz skompilowanyDigger pisze:Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
Taki Oswald napisal wlasna wyswietlarke nufli. Zrobil nawet wlasne tabelki do tworzenia speedcode pod $1000. Nie wiem tylko czy uzywa Kick Assa, ale chyba pod monitorem tego nie kodowal i jakies zrodla ma, wiec mozna sie do niego zglosic.skull pisze:więc nie ma co się silić na źródłowki, tylko "przeklejać" żywcem.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Hmmmmmmmmmm...Oswald pisze:Hi Digger!
I don't know where that's coming from but its wrong I havent done
any NUFLI displayer so far
Kind regards,
O
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
User CommentDigger pisze:Hmmmmmmmmmm...Oswald pisze:Hi Digger!
I don't know where that's coming from but its wrong I havent done
any NUFLI displayer so far
Kind regards,
O
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
Leon's first try at NUFLI, the supposed feeling of lonelyness comes through nicely, the building blocks of the picture are great, but overall feels rushed. I have helped to create the executable.
User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
ofcourse I have coded a nufli displayer just for fun.
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=95299
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
No i widzicie.Oswald pisze:haha, it was just a stupid joke, meaning "ofcourse I havent coded a displayer"
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
co tak się uparłeś na tą źródłówkę? Przecież to cały kawał kodu w którym praktycznie nic nie można modyfikować, bo od razu stracisz synchronizację rastra.
Wytnij z pliku obrazka (zgraj pod monitorem vice-a obszar $1000-$1fff, oraz kawałek od $3000) i wklejaj to do kodu na zasadzie binarki.
No chyba, że zamierzasz napisać własny edytor do nufli.
Wytnij z pliku obrazka (zgraj pod monitorem vice-a obszar $1000-$1fff, oraz kawałek od $3000) i wklejaj to do kodu na zasadzie binarki.
No chyba, że zamierzasz napisać własny edytor do nufli.
Bo pecet to zwykły banan...
OK, no kumam. Chciałem zastosować NUFLI to wyświetlenia generatywnych efektów ale to nie da rady w ten sposób. Może uda mi się to zmontować w czystym FLI.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co oczywiscie jest niemozliwe
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
Niestety C64 to nie Amiga, trzeba iść na kompromisy Tryb 2x2 występuje w wersji z interlace'm i bez, zobacz sobie jak to wygląda, IMHO interlace jest całkowicie bezbolesny, nawet dodaje uroku tworząc dla oka takie hmm. mikroobwódki dookoła pikseli. Tylko to wszystko na CRT i najlepiej na real sprzęcie.