Pixelart

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Pixelart

#1 Post autor: Jax »

https://csdb.dk/release/?id=227492

Na początek prosty pixelartowy obrazek, jednak wymagał wielu godzin, a powstał w 100% w natywnym programie na komputer 8 bitowy bez pomocy rysunku czy ps. Pierwszy etap w czterech kolorach to podstawowe kształty, które narysowałem joystickiem (narzędziami owal oraz line) w 2012, i w takim embrionalnym stanie był wystawiony na party, czym zablokowałem sobie możliwość dokończenia go później nie naginając scenowych reguł. W 2022 wróciłem do pikseli, a po drodze poprawił się skill, toż postanowiłem skończyć kilka rysunków z różnych platform. Drugi etap na Commodorku (Funkpaint) to nakładanie koloru i układanie pojedyńczych pikseli w zgrabne kształty, dorysowanie kolejnych elementów oraz dithering.

Obrazek w zwykłym trybie mc w 12 kolorach. Nie wystawiam jako release Boom z przyczyn jak wyżej, ale reaktywowałem dawny multiplatformowy projekt graficzny (obecnie C64) gdzie przerysuję kilka swoich prac w zwartą tematycznie całość na Commodore 64 (poza kompotami). Jednocześnie siedzę nad nowymi dla grupy Boom! więc będzie to pracowity rok. Wszystkiego najlepszego…
XQUEEN1.png
XQUEEN1.png (20.34 KiB) Przejrzano 997 razy
ps. Nitro, jeśli to zły dział to przenieś to produkcji (ale tam chyba o programowanie chodzi)

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 854
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Pixelart

#2 Post autor: Steffan »

Patrząc po produkcjach noworocznych, rok 2023 będzie spod znaku kota.
Fajna grafika.
Pozdro
S.
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Re: Pixelart

#3 Post autor: Jax »

Screenshot w normalnym rozmiarze
.
.
B2F4B0EF-86E9-481A-8441-181FE6693627.png
B2F4B0EF-86E9-481A-8441-181FE6693627.png (11.29 KiB) Przejrzano 977 razy
.
.
Zachęcam do wklejania swoich prac graficznych w tym wãtku,, wyszukiwanie grafiki na csdb do wygodnych nie należy (brak miniaturek)

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

Re: Pixelart

#4 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Steffan pisze:
01 sty 2023, 14:11
rok 2023 będzie spod znaku kota.
Na X od ilosci/jakosci prac bedzie mozna dostac kota.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Re: Pixelart

#5 Post autor: Jax »

Steffan pisze:
01 sty 2023, 14:11
Patrząc po produkcjach noworocznych, rok 2023 będzie spod znaku kota.
Fajna grafika.
Pozdro
S.
Grafika Katona to zupełnie inny poziom, na bogato.. ja jednak nie będę udawał kogoś kim nie jestem i kontynuuję styl minimalistyczno-komiksowy, jednak bez przesady, już nie obskurny.. Podsyłałem Ci kilka wersji moich obrazków, na różnych etapach ukończenia to wiesz, że teraz dbam o każdy piksel (chociaż na pierwszy rzut oka trzeba się zabawić w znajdź różnicę ;)), koniec ze stylem roztrzepanym i wypuszczaniem niedokończonych grafik.. pixel art to jednak precyzja

Awatar użytkownika
rebok
Posty: 227
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:32
Grupa: BooM!

Re: Pixelart

#6 Post autor: rebok »

Jax, mam dla ciebie ciekawy skrypt do podglądania miniaturek na csdb:

https://codepo8.github.io/csdb-preview-bookmarklet/
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
Katon
Posty: 312
Rejestracja: 04 mar 2018, 21:04
Grupa: Lepsi De

Re: Pixelart

#7 Post autor: Katon »

Jax dzialaj chłopie dobrze Ci idzie jest git !

Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Re: Pixelart

#8 Post autor: Jax »

Jasne, jak równać to do Lepszych ;)

Poprawiłem cieniowanie
>
>
>
XQUEEN1.png
XQUEEN1.png (11.45 KiB) Przejrzano 888 razy

Gordian
Posty: 235
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: Pixelart

#9 Post autor: Gordian »

Moim zdaniem, cieniowanie w dolnym, lewym rogu było lepsze w pierwszej wersji.

Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Re: Pixelart

#10 Post autor: Jax »

Dzięki, cenię sobie konstruktywne uwagi... Tych wersji trochę było i wrzucę tu plik gif z etapami jako ciekawostkę. Chodzi o to, że perspektywa trochę się załamywała, a tak “dolny poziom” ma jednolitã jasność i postać bardziej kontrastuje z tłem.. przy okazji poprawiłem łapkę ;) Może jeszcze coś zmienię, ale następne czekajã w kolejce

Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Re: Pixelart

#11 Post autor: Jax »

No i zmieniłem, final touch, obrazek zasługiwał na trochę więcej koloru... Finalną wersję można sobie obejrzeć na csdb (będę wdzięczny za oceny bo brakuje 4 głosów)... Prg wrzucę jak mi Steffan zrobi;)

Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Re: Pixelart

#12 Post autor: Jax »

https://csdb.dk/release/?id=227492
>
XQueen1
>
XQueen1.png
XQueen1.png (13.36 KiB) Przejrzano 683 razy

Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Re: Pixelart

#13 Post autor: Jax »

https://csdb.dk/release/?id=228566
>
XQueen3 aka Communication Breakdown
>
XQueen3.png
XQueen3.png (16.92 KiB) Przejrzano 683 razy

Jax
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:02

Re: Pixelart

#14 Post autor: Jax »


ODPOWIEDZ