Piszemy Grę?

Dyskusje n/t artykułów, newsów i innych treści na portalu
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Piszemy Grę?

#1 Post autor: carrion »

Hej
Cześć wszystkim!
Wychodzi na to że atarowcy swoją dyskusją o językach wysokiego poziomu sprowokowali mnie do zrobienia materiału o naszym commodorowskim KickC. NArzędzie ogłoszone jakiś rok temu i wygląda całkiem fajnie i korci mnie aby coś w nim zrobić. Stwierdziłem że napiszę mini gierkę taką jak kolega Jelcynek pisze na swoim kanale w takim "pseudo assemblerze" kk65.
Filmy i artykuły z poznawania KickC wstawiał będę oczywiście na portal i na kanał a piszę tutaj tak żeby dać znać zainteresowanym. No i już na forum atarowskim napisałem więc głupio by było nie napisać też tutaj ;)

Nie będzie to jednak wielki cykl i szkoła programowania, tylko taki max 3 odcinkowy materiał jak łatwo, albo jak trudno pisze się w KickC.
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak za kodowanie weźmie się grafik scenowy ;)
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
SUDi
Posty: 1387
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:03

Re: Piszemy Grę?

#2 Post autor: SUDi »

carrion pisze:
15 kwie 2020, 14:44
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak za kodowanie weźmie się grafik scenowy ;)
No jak to co? Nowy bajerancki tryb graficzny! :)

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#3 Post autor: carrion »

SUDi pisze:
15 kwie 2020, 18:33
carrion pisze:
15 kwie 2020, 14:44
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak za kodowanie weźmie się grafik scenowy ;)
No jak to co? Nowy bajerancki tryb graficzny! :)
Nie był bym taki pewien... ;)
Ale zapraszam. zabieram się zaraz za nagrywanie bo MEGA mnie wkręcił ten KickC. a Dzisiaj (przypadek) wyszła nowa wersja 0.80.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 854
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Piszemy Grę?

#4 Post autor: Steffan »

Dajesz!
popcorn.gif
popcorn.gif (52 KiB) Przejrzano 5676 razy
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
Renton
Posty: 24
Rejestracja: 16 sty 2017, 12:35
Grupa: HCP

Re: Piszemy Grę?

#5 Post autor: Renton »

Czekam na materiały! Zainteresowany!

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#6 Post autor: carrion »

c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 854
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Piszemy Grę?

#7 Post autor: Steffan »

Coś mi się obiło o uszy z tym KickC, ale nie zdawałem sobie sprawy, że to takie fajne narzędzie. :shock: :shock: :shock:
Dobra robota!

pozdro
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#8 Post autor: carrion »

Wklejam tutaj to co napisałem u Atarowców
a pytanie było czy może przyciąć bo film trochę za długi. przygotować gotowce i po prostu wklejać.

[...]
no to jest ten dylemat... nagrać na żywca czy przygotować a'la Adam Słodowy i powklejać. Z jednej strony mogę po prostu gadać i nie muszę za bardzo obcinać film a z drugiej strony materiał jest krótszy i bardziej przystępny dla odbiorcy.
Ja tam np oglądam całe streamy i zapisy u Jelcynka... po prostu leci sobie w tle a jak uwagę przykuje jakieś jego słowo to przełączam i słucham... jak kto woli. Ale dzięki ze feedback - może zastosuję ;) W zasadzie z grą jestem już dużo dalej i mam w zasadzie gotowce, - tak szybko mi się w tym pisze
ale będę dawkował bo muszę mieć co publikować na portalu ;)
[...]
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 854
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Piszemy Grę?

#9 Post autor: Steffan »

carrion pisze:
16 kwie 2020, 19:58
a pytanie było czy może przyciąć bo film trochę za długi. przygotować gotowce i po prostu wklejać.

[...]
no to jest ten dylemat... nagrać na żywca czy przygotować a'la Adam Słodowy i powklejać. Z jednej strony mogę po prostu gadać i nie muszę za bardzo obcinać film a z drugiej strony materiał jest krótszy i bardziej przystępny dla odbiorcy.
Ja tam np oglądam całe streamy i zapisy u Jelcynka... po prostu leci sobie w tle a jak uwagę przykuje jakieś jego słowo to przełączam i słucham... jak kto woli. Ale dzięki ze feedback - może zastosuję ;) W zasadzie z grą jestem już dużo dalej i mam w zasadzie gotowce, - tak szybko mi się w tym pisze
ale będę dawkował bo muszę mieć co publikować na portalu ;)
[...]
Rób jak Ci jest wygodniej. Wszystkich nie zadowolisz. Jeden będzie chciał szybko w pigułce, drugi lubi oglądać na spokojnie, a trzeci tak czy siak nie obejrzy wcale. Ja puściłem 200% i w 20-pare minut doleciałem do końca, a jak będę potrzebował pomocy to wrócę i zatrzymam film jak będzie trzeba.

Pozdro i dzięki za materiał.
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#10 Post autor: carrion »

Hej Wszystkim!
Dzięki za pozytywny odzew...

Właśnie poszedł na YT i na portal drugi odcinek. Dajcie znać co sądzicie i czy da się to zrozumieć.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

Re: Piszemy Grę?

#11 Post autor: kenji »

Bardzo fajnie się to ogląda i słucha. Co prawda do nauki C mnie nie przekonasz, ale i tak uważam że te kilkadziesiąt minut spędzone na słuchaniu Ciebie nie jest stracone.
Super, że przy okazji pisania tej gry tłumaczysz podstawy typu pointer itd, itp. Dla potencjalnych nowych ludzi będzie to spore ułatwienie.
Trzymam kciuki za kolejne odcinki!
. : dream : .
Boom!

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Piszemy Grę?

#12 Post autor: Nitro »

Jeszcze nie znalazłem czasu aby obejrzeć video ale kibicuje z góry inicjatywnie. Przeglądałem źródła oraz przykłady kompilatora i wydaje mi się, że siedzimy na bombie która tylko czeka na odpalenie. Na ZX Spectrum i innych platformach opartych o Z80 standardem jest pisanie logiki w C. Atarowcy mają Action, kompilowany Basic i ostatnio MadPascala. O 16bitach już nie wspomnę.
Mam nadzieję, że na C64 też się uda.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#13 Post autor: carrion »

Hej Wszystkim!

Wczoraj pojawił się ostatni odcinek serii o używaniu Kick C dla C64. Projekt się jednak nie kończy.
W filmie jest spoiler co dalej z tematem. Ciekawskich zachęcam do obejrzenia filmu do końca ;)

https://c64portal.pl/2020/05/03/piszemy ... gloszenie/

Ale, ale ... to nie koniec. W filmie obiecałem erratę/dodatek do tej serii i też już jest.
Jak zaprząc Kick C do pisania pod C+4? Zobaczcie w krótkim filmie.

https://c64portal.pl/2020/05/04/program ... re-plus-4/
c64portal.pl, retronavigator.com

retrofaza
Posty: 2
Rejestracja: 02 kwie 2022, 21:14
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#14 Post autor: retrofaza »

Heja! Świetny ten cykl na YT, powiem szczerze, że potrzeba mi było czegoś tak łopatologicznego, dzięki Carrion! :)

Zachęciło mnie to żeby spróbować samemu, coś tam sobie narysowałem w CharPadzie i CharSprite, postać biega skacze, wykrywa kolizje sposobem który pokazałeś, ale przy tym właśnie się zatrzymałem. Problem polega na tym, że sprite czasem zatrzymuje się idealnie na platformie, czasami piksel wyżej, a czasami piksel "wtapia się w podłogę". Z tego co widziałem to w Robot Jet Action to zachowanie pozostało. Zastanawiam się, czy udało Ci się coś z tym zrobić, albo masz jakiś pomysł na zwiększenie precyzji tego rozwiązania?

No i najważniejsze pytanie, będzie jeszcze coś kiedyś z Kick C na kanale? :)

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#15 Post autor: carrion »

@retrofaza
hej. ja miałem ten sam problem z kolizjami i przyznam że wiem skąd się on bierze ale nie bardzo umiem go usunąć. tzn to jak działa "fizyka" robota nie pozwala mi tego łatwo naprawić. może w kolejnej grze...

O kick c chyba już nie napiszę bo mam lepszy kompilator Oscar64. polecam się przyjrzeć bo jest na prawdę super.
https://github.com/drmortalwombat/oscar64
c64portal.pl, retronavigator.com

retrofaza
Posty: 2
Rejestracja: 02 kwie 2022, 21:14
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#16 Post autor: retrofaza »

Ciekawie wygląda ten oscar, rzeczy nad którymi się samemu pociłem tutaj są niejako gotowe w "bibliotekach", fajnie. Spróbuję przepisać to co do tej pory zrobiłem pod nowy kompilator, tym bardziej, że wygląda na to, że jest aktywniej rozwijany niż kick c, nowe commity sprzed kilku dni.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#17 Post autor: carrion »

tak. autor jest aktywniejszy. reaguje na sugestie i szybko naprawia znalezione błędy. wiem bo znalazłem babola i poprosiłem o dodatkową funkcję. następnego dnia był nowy commit
ale najważniejsze, to ten kompilator jest ultra szybko w porównaniu z kickc
c64portal.pl, retronavigator.com

ODPOWIEDZ