Nie jestem artystą, na moje oko jest po prostu ostry, w przeciwieństwie do naszych obrazków, które są prawie zawsze rozmyte.
Galeria hiresów ze Spectruma:
http://zxspectrum48.i-demo.pl/zxgallery.html
Dyskusja o produkcjach z LCP
@Nitro: Jak, obrazy nie ostre - ustaw sobie w emu i bedziesz miał ostre.
Fakt że gfx-y ze spectrum mają coś w sobie - nie mają w zasadzie innego trybu to i się "wyrobili". Ta ostrość może wynikać z tego, że mają jeszcze mniej kolorów niż c64 i nadrabiają diteringiem.
W każdym razie możesz robić (konwertować) wierne kopie na c64.
Fakt że gfx-y ze spectrum mają coś w sobie - nie mają w zasadzie innego trybu to i się "wyrobili". Ta ostrość może wynikać z tego, że mają jeszcze mniej kolorów niż c64 i nadrabiają diteringiem.
W każdym razie możesz robić (konwertować) wierne kopie na c64.
- Załączniki
-
- veto.gif (15.15 KiB) Przejrzano 6171 razy
Bo pecet to zwykły banan...
Chodzi mi o kontury w obrazkach, u nas ich po prostu nie ma bo brakuje kolorów, hires veto jest tego doskonałym przykładem, wszystko duże, poszarpane i "rozmyte".@Nitro: Jak, obrazy nie ostre - ustaw sobie w emu i bedziesz miał ostre.
Fakt że gfx-y ze spectrum mają coś w sobie - nie mają w zasadzie innego trybu to i się "wyrobili". Ta ostrość może wynikać z tego, że mają jeszcze mniej kolorów niż c64 i nadrabiają diteringiem.
W każdym razie możesz robić (konwertować) wierne kopie na c64.
Co do spectrum, to mają też interlace, i jest on dość ciekawy, Spectrum jak sama nazwa wskazuje ma paletę składającą się ze spektrum kolorów w dwóch odcieniach - łącznie 15 kolorów i w interlace ładnie się zlewają.
kolorow u nas nie brakuje, bo mamy az o 1 wiecejNitro pisze: Chodzi mi o kontury w obrazkach, u nas ich po prostu nie ma bo brakuje kolorów, hires veto jest tego doskonałym przykładem, wszystko duże, poszarpane i "rozmyte".
na c64 piksele sa nieco mniejsze niz na zx, do tego kolory sie bardziej zlewaja, przez co nie mozna uzyskac takiej samej ostrosci jak na spectrum.
a co do rysowania z konturami - trzeba sie naprawde nakombinowac jak kon pod gore zeby narysowac w hiresie dobry komiks.
OKzielok pisze: Ot po prostu chce wiedzieć co zrobić następnym razem lepiej. Nie oszukujmy się i nie robię dem tylko dla własnej satysfakcji ale także po to aby ludziom się one podobały więc chce uzyskać jak najlepszy efekt.
Primo napisaliśmy z Lemingiem zaka tylko do pierwszego parta. Rozlozenie tego zaka na dwie czesci spowodowalo ze demo sie zaczelo przynudzac mniej wiecej od polowy.
Kolejno, IMHO, zniwelowanie problemu "zrywania" zaka, kosztem pozniejszego pojawiania sie efektow to kolejny zanudzacz.
Kolejno, za dlugie pokazywanie grafik to ponownie zanudzacz.
Czyli jednym slowem - jezeli chodzi o demko na party to jedyny problem, co wg. mnie poprawic to dynamika i jeszcze raz: dynamika.
Reszta cacy.
Pozdrowka.
ps. I nie ma co patrzec na innych, zeby robic efekty jakie gdzies tam byly w innych demach, no chyba ze lepsze, szybsze, mocniejsze itd. A tak to lepiej olac kopiowanie cudzych wynalazkow i robic swoje, bo inaczej to kazdy by tylko papugowal drugich
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.