Dyskusja o produkcjach z LCP
Dyskusja o produkcjach z LCP
Aby zachować jako taki porządek zakładam oddzielny temat w którym możemy podyskutować o warezie z LCP. Niedawno wstałem i zobaczyłem tylko Crest Slide Story - miazga, cóż dużo mówić i rodzime demko 12 Years Later.
Jak na produkcję po 12 latach nieaktywności gratulacje, choć z szczerości spróbuję przedstawić konstruktywną krytykę.
Przede wszystkim grafika w tłach, konwersje naprawdę przeciętnie wyglądają. Co do efektów, to fajnie, że zostały zrobione w wysokiej rozdzielczości i same w sobie są w miarę, ale te 3 kolory odbierają im kupę uroku, jeszcze często powtarza się schemat zielony, wg.mnie jest słaby, mało kontrastowy. zielok: rozważałeś zrobienie efektów w 2x2 ala Movie World?
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=3585
Jak na produkcję po 12 latach nieaktywności gratulacje, choć z szczerości spróbuję przedstawić konstruktywną krytykę.
Przede wszystkim grafika w tłach, konwersje naprawdę przeciętnie wyglądają. Co do efektów, to fajnie, że zostały zrobione w wysokiej rozdzielczości i same w sobie są w miarę, ale te 3 kolory odbierają im kupę uroku, jeszcze często powtarza się schemat zielony, wg.mnie jest słaby, mało kontrastowy. zielok: rozważałeś zrobienie efektów w 2x2 ala Movie World?
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=3585
A więc tak całe demo (łącznie z uczeniem się powtórnie assemblera) powstało w 4 miesiące. Nie miałem żadnych swoich starych kodów źródłowych i wszystko tworzyłem od nowa. Co do grafiki to no cóż jestem sam w grupie i po prostu nie miałem kiedy (ewentualnie nie chciało mi się lub nie umię) tworzyć grafik więc postawiłem na konwersje z PC. Czy była to dobra decyzja? Nie wiem ale chciałem w miarę szybko wypuścić te demko gdyż tak naprawdę to kod stoi na poziomie sprzed 12 lat a nie wątpliwie świat poszedł do przodu i nie widziałem sensu aby przedłużać czasu tworzenia.
Co do zrobienia efektów w stylu "Movie World" to nie rozważałem tego gdyż nawet tego dema nie widziałem
Aczkolwiek skoro ludzie lepiej odbierają "Faux Visage" niż "12 years later" to dochodzę do wniosku, że moje demo jest beznadziejne bo w mojej opinii "Faux Visage" jest porażką. Ale cóż ja nigdy się nie znałem
Co do zrobienia efektów w stylu "Movie World" to nie rozważałem tego gdyż nawet tego dema nie widziałem
Aczkolwiek skoro ludzie lepiej odbierają "Faux Visage" niż "12 years later" to dochodzę do wniosku, że moje demo jest beznadziejne bo w mojej opinii "Faux Visage" jest porażką. Ale cóż ja nigdy się nie znałem
To demo po prostu wprowadziło tryb 2x2, w którym piksele są wielkości 2x2 i nie ma limitu kolorów. Krewniak 4x4, tyle, że jeśli wszystkie piksele mają być wyświetlane trzeba interlace zastosować.Co do zrobienia efektów w stylu "Movie World" to nie rozważałem tego gdyż nawet tego dema nie widziałem Smile
Zmieniają się czasy, dzisiaj ludzie lubią design, a nie czysty kod, pod którego względem demo na pewno nie jest beznadziejne.Aczkolwiek skoro ludzie lepiej odbierają "Faux Visage" niż "12 years later" to dochodzę do wniosku, że moje demo jest beznadziejne bo w mojej opinii "Faux Visage" jest porażką. Ale cóż ja nigdy się nie znałem Smile
- Izaak Berenbaum
- Posty: 185
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
- Grupa: Tel Aviv
wystarczy spojrzec na jeden z komentarzy do Andropolis:Nitro pisze:Zmieniają się czasy, dzisiaj ludzie lubią design, a nie czysty kod, pod którego względem demo na pewno nie jest beznadziejne.
"Too much of a coder demo, and my vote reflects that. Better design and direction would be needed. Just as GFX and music are major components for a demo -- and thankfully all coders take that for a given --, so is design and direction but unfortunately this is still beyond the grasp of many coders. I realize building parts and effects around a design concept is a no go in a single day production, though."
ludziom odbija,najchetniej ogladaliby same przejscia miedzy ladnymi obrazkami
Myślę, że po prostu niektóre dema podniosły poprzeczkę w górę i oglądający się tego trzymają, przed koderami staje pytanie, spędzić rok na linkowaniu czy wypuszczać produkcje..wystarczy spojrzec na jeden z komentarzy do Andropolis:
"Too much of a coder demo, and my vote reflects that. Better design and direction would be needed. Just as GFX and music are major components for a demo -- and thankfully all coders take that for a given --, so is design and direction but unfortunately this is still beyond the grasp of many coders. I realize building parts and effects around a design concept is a no go in a single day production, though."
ludziom odbija,najchetniej ogladaliby same przejscia miedzy ladnymi obrazkami Confused
Kontynuując wrażenia, w 100% zgadzam się z fenkiem co do Andropolis, wg.mnie 3D najbardziej kopie dupę.
Still Ready: więcej designu niż kodu, z efektów tylko intro fajne oraz ten tunel, świetny świeży efekt w dużej rozdziałce.
Czekamy na miejsca 3'cie i 4'te, tytuły zachęcają:
3 3DEH Oxyron C64 07.33
4 Artillery Shape C64 07.00
@zielok Faux Visage fakt jest zryte jakby kolo robił muzę na zakwasie;)
Co do 12 lat.. no jak dla mnie jest strasznie nie równe i to chyba położyło ocenę. Teraz moda na design, mogłeś np. zrobić wszystkie partsy o kwiatku w podobnej kolorystyce (może coś żywszego) i byś się wiele nie natrudził więcej a efekt by był bardziej nowoczesny. Muza faktycznie podnosi wycenę produkcji.
Co do 12 lat.. no jak dla mnie jest strasznie nie równe i to chyba położyło ocenę. Teraz moda na design, mogłeś np. zrobić wszystkie partsy o kwiatku w podobnej kolorystyce (może coś żywszego) i byś się wiele nie natrudził więcej a efekt by był bardziej nowoczesny. Muza faktycznie podnosi wycenę produkcji.
ja tam sie nie znam na kodzie wiec sie nie wypowiadam, wystarczy ze bylem i slyszalem jak ludzie reagowali w trakcie ogladania dema, naprawde Zieloku bylbys zadowolony z pogwizdów i z krzyków radosci podczas odtwarzania demka wiec niema sie co dolowac. Wielu sie podobalo twoje i pozostaje ci byc dumnym. Niech na przyklad Wrath sie wstydzi ze chalke wystawilo a nie ty.
Fakt - brak dizajnu w glosujacych mniemaniu wyskalowal demo nizej (ale wyzej niz 'kolekcjo-demo' Crestu) zreszta od poczatku wiedziales jak bedzie i chciales wystawic zeby skonczyc i zapomniec. Teraz juz sobie przypomniales jak kodowac wiec mozesz im pokazac
Fakt - brak dizajnu w glosujacych mniemaniu wyskalowal demo nizej (ale wyzej niz 'kolekcjo-demo' Crestu) zreszta od poczatku wiedziales jak bedzie i chciales wystawic zeby skonczyc i zapomniec. Teraz juz sobie przypomniales jak kodowac wiec mozesz im pokazac
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Nitro w Still Ready tunel jest w zoom4...
A co do mnie to ja się nie dołuje. Ot po prostu chce wiedzieć co zrobić następnym razem lepiej. Nie oszukujmy się i nie robię dem tylko dla własnej satysfakcji ale także po to aby ludziom się one podobały więc chce uzyskać jak najlepszy efekt.
Co do dezajnu to składanie dema tak mnie zmęczyło, że dezajn olałem. Coś tam na początku się starałem ale potem to robiłem byleby szybko było. Poza tym miałem pewne problemy techniczne (zapomniałem, że pliki na c64 w dwóch pierwszych bajtach maja adres ładowania itp itd ).
Zresztą. demo wydane a to po 12 latach wbrew pozorom nie było łatwe i czas zacząć składać demo na Silesie.
A co do mnie to ja się nie dołuje. Ot po prostu chce wiedzieć co zrobić następnym razem lepiej. Nie oszukujmy się i nie robię dem tylko dla własnej satysfakcji ale także po to aby ludziom się one podobały więc chce uzyskać jak najlepszy efekt.
Co do dezajnu to składanie dema tak mnie zmęczyło, że dezajn olałem. Coś tam na początku się starałem ale potem to robiłem byleby szybko było. Poza tym miałem pewne problemy techniczne (zapomniałem, że pliki na c64 w dwóch pierwszych bajtach maja adres ładowania itp itd ).
Zresztą. demo wydane a to po 12 latach wbrew pozorom nie było łatwe i czas zacząć składać demo na Silesie.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
12 years later zostalo pozytywne przyjete, podczas kompo byly oklaski i sa juz przychylne komentarze na CSdb. Nastepne demo Zieloka bedzie wydane w kooperacji Lepsi + Miracles i grafika zajme sie ja oraz CARRION/CREST. No i ludzie z ktorymi rozmawialem na LCP, czekaja na nowe demo LEPSIkisiel pisze:nie no ja swoją wypowiedzią nie chce dołować autora. Podejrzewam że dać to dobremu grafikowi i na SP3.0 pierwsze miejsce murowane;)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Właśnie. Ja się już zdeklarowałem i dla Seby wszystko .Sebaloz/Lepsi.De pisze: 12 years later zostalo pozytywne przyjete, podczas kompo byly oklaski i sa juz przychylne komentarze na CSdb. Nastepne demo Zieloka bedzie wydane w kooperacji Lepsi + Miracles i grafika zajme sie ja oraz CARRION/CREST. No i ludzie z ktorymi rozmawialem na LCP, czekaja na nowe demo LEPSI
Choć narazie to tylko będzie logo
Co do CSS.
Konvertowanie obrazków zajmowało DK'owi dużo czasu. Mój pociąg, albo Jailbirda "Spring comes to Bingen" to około miesiąc pracy :O
Co do innych (moich) czyli róży i model2000 to tu było akurat prosto. choć całość różni się nieco od wersji iFLI z 93. Jako że obrazki nie były puszczane wcześniej troche mogłem w nich przerobić aby "zmieściły się w NUFLI".
Co do party releaseów:
najlepsze wg mnie było demko z grafiką Archmage'a (nie pamiętam nazwy)
Co do grafik:
To co powiecie o hiresie Veto?
Wg mnie tak jak kiedyś Hein z FLI, ktośtam z IFLI, tak teraz Veto rozpoczął erę kilerskich hiresów. Dla mnie mistrz (choć niepozorny
http://www.flickr.com/photos/carrionpix ... 84/detail/
moje zdjecia z LCP09
moje zdjecia z LCP09
Re: Dyskusja o produkcjach z LCP
NUFLI
poległem
poległem
zielok: bardzo przyjemne demko w klasycznym stylu - dobra robota zakończona sukcesem.
NUFLI - hit, ostatnia bariera została przełamana - pytanie tylko co teraz ? )) Gdyby nie to że c64 ma tylko 16 kolorów, to interlace można już by olać.
Nie dawno wpomiałem o MUCSU-Hires Converter w tym wątku: http://c64scene.pl/viewtopic.php?t=130& ... c&start=15
Po konwersji z iFLI były już bardzo zadawalające wyniki - i to bez jakiejkolwiek korekcji (niestety w konwerterze nie ma edycji). Przy tym mniej zżerania pamięci niż oryginał (i to zdecydowanie). Dla mnie to też jest hit.
Ogólnie cieszy, że powstają nowe świetne produkcje mimo, że to 2009 )
ps. musze przyznać, że ostanie logo w NUFLI interlace, robi wrażenie - nie lubie za bardzo interlace-a, ale tu nie jest aż tak dokuczliwy.
NUFLI - hit, ostatnia bariera została przełamana - pytanie tylko co teraz ? )) Gdyby nie to że c64 ma tylko 16 kolorów, to interlace można już by olać.
Nie dawno wpomiałem o MUCSU-Hires Converter w tym wątku: http://c64scene.pl/viewtopic.php?t=130& ... c&start=15
Po konwersji z iFLI były już bardzo zadawalające wyniki - i to bez jakiejkolwiek korekcji (niestety w konwerterze nie ma edycji). Przy tym mniej zżerania pamięci niż oryginał (i to zdecydowanie). Dla mnie to też jest hit.
Ogólnie cieszy, że powstają nowe świetne produkcje mimo, że to 2009 )
ps. musze przyznać, że ostanie logo w NUFLI interlace, robi wrażenie - nie lubie za bardzo interlace-a, ale tu nie jest aż tak dokuczliwy.
Bo pecet to zwykły banan...
Nufli jest świetne ale po tym http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=81159 i http://noname.c64.org/csdb/release/?id=81164 i http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76259 tym stwierdzę (tak jak Oswald) po co komu NUFLI?