scenowy ekumenizm
scenowy ekumenizm
Wybaczcie autoreklamę
To że
http://www.youtube.com/watch?v=SrJRsddYEDs
Fogyish jest na Bongo Linking Enginie raczej nie zdziwi nikogo
Natomiast
http://www.youtube.com/watch?v=E8oQ6l18 ... e=youtu.be
GENE - to, że to demo z ATARI oparto o Bongo cruncher jest dla mnie miłym sygnałem, że nie zrobiłem tego tylko dla siebie. Kolega ajcek zagadnął mnie o bongo, poczynił testy i uznał za właściwe dla dynamiki dema użyć Bongo. Pozwalam sobie przytoczyć jego post z atarionline
http://atarionline.pl/forum/comments.ph ... ionID=1266
==================================================================
Kilka zdań o moich doświadczeniach związanych z pakerami. Niestety nie dotyczą pakerów ze wsparciem dla xex-ow (może za wyjątkiem exomizera) ale może przydadzą się komuś kto tworzy grę lub demo i potrzebuje pakera który wewnątrz programu będzie rozpakowywał dane.
Ten kto chciałby użyć pakera musi odpowiedzieć na pytanie co jest dla niego ważniejsze – stopień kompresji czy czas dekompresji ?
Jeśli ważniejszy jest stopień kompresji to nie ma co szukać – deflater Fox-a nie ma tu żadnej konkurencji i jest najlepszym rozwiązaniem. Jedyny minus to duże zapotrzebowanie na pamięć dla procedury dekompresora (trzy strony buforów plus sam kod to dość sporo)
Dla mnie istotny jest czas depacku i dlatego do tej pory używałem exomizera bo dawał gorszy ale nadal niezły stopień kompresji w stosunku do deflatera dysponując przy tym znacznie szybszym depackiem. Ostatnio postanowiłem przyjrzeć się temu co ma do zaoferowania platforma C64 w tym temacie i znalazłem paker który biorąc pod uwagę szybkość dekompresji ciężko będzie pobić. Paker nazywa się BongoCruncher i został napisany przez polskiego kodera o ksywie Wegi.
Trochę suchych faktów:
Oryginalny rozmiar exo bc
Test01 – 36354 9661 11047
Test02 - 14367 5917 6338
Test03 - 5447 3736 3767
Szybkość depacku dla BC
test01 – 36 ramek
test02 – 37 ramek
test03 – 10 ramek
Szybkość depacku dla exo
test01 - 143 ramki
test02 - 66 ramek
test03 - 16 ramek
Jak widać paker ma „ubicie” o jakieś 10% gorsze od exomizera ale depack od 70%-350% szybszy. Dodatkowo procedura depackera razem z buforami zajmuje niecałe 370 bajtów.
Jeśli kogoś interesuje ten temat to polecam przyjrzeć się innym kompresorom z platformy c64. Rozwiązań jest sporo a to tylko kilka najpopularniejszych: Pucrunch, Byte Boozer, LZWVL, DOYNAX, Level Cruscher.
==================================================================
Pozdrowienia dla demosceny atari
To że
http://www.youtube.com/watch?v=SrJRsddYEDs
Fogyish jest na Bongo Linking Enginie raczej nie zdziwi nikogo
Natomiast
http://www.youtube.com/watch?v=E8oQ6l18 ... e=youtu.be
GENE - to, że to demo z ATARI oparto o Bongo cruncher jest dla mnie miłym sygnałem, że nie zrobiłem tego tylko dla siebie. Kolega ajcek zagadnął mnie o bongo, poczynił testy i uznał za właściwe dla dynamiki dema użyć Bongo. Pozwalam sobie przytoczyć jego post z atarionline
http://atarionline.pl/forum/comments.ph ... ionID=1266
==================================================================
Kilka zdań o moich doświadczeniach związanych z pakerami. Niestety nie dotyczą pakerów ze wsparciem dla xex-ow (może za wyjątkiem exomizera) ale może przydadzą się komuś kto tworzy grę lub demo i potrzebuje pakera który wewnątrz programu będzie rozpakowywał dane.
Ten kto chciałby użyć pakera musi odpowiedzieć na pytanie co jest dla niego ważniejsze – stopień kompresji czy czas dekompresji ?
Jeśli ważniejszy jest stopień kompresji to nie ma co szukać – deflater Fox-a nie ma tu żadnej konkurencji i jest najlepszym rozwiązaniem. Jedyny minus to duże zapotrzebowanie na pamięć dla procedury dekompresora (trzy strony buforów plus sam kod to dość sporo)
Dla mnie istotny jest czas depacku i dlatego do tej pory używałem exomizera bo dawał gorszy ale nadal niezły stopień kompresji w stosunku do deflatera dysponując przy tym znacznie szybszym depackiem. Ostatnio postanowiłem przyjrzeć się temu co ma do zaoferowania platforma C64 w tym temacie i znalazłem paker który biorąc pod uwagę szybkość dekompresji ciężko będzie pobić. Paker nazywa się BongoCruncher i został napisany przez polskiego kodera o ksywie Wegi.
Trochę suchych faktów:
Oryginalny rozmiar exo bc
Test01 – 36354 9661 11047
Test02 - 14367 5917 6338
Test03 - 5447 3736 3767
Szybkość depacku dla BC
test01 – 36 ramek
test02 – 37 ramek
test03 – 10 ramek
Szybkość depacku dla exo
test01 - 143 ramki
test02 - 66 ramek
test03 - 16 ramek
Jak widać paker ma „ubicie” o jakieś 10% gorsze od exomizera ale depack od 70%-350% szybszy. Dodatkowo procedura depackera razem z buforami zajmuje niecałe 370 bajtów.
Jeśli kogoś interesuje ten temat to polecam przyjrzeć się innym kompresorom z platformy c64. Rozwiązań jest sporo a to tylko kilka najpopularniejszych: Pucrunch, Byte Boozer, LZWVL, DOYNAX, Level Cruscher.
==================================================================
Pozdrowienia dla demosceny atari
Tak właśnie zdaje mi się, że Kmeg to gość o wielkim potencjale i pojmowaniu rzeczy. Myśliciel. Niby za dema się nie brał, ale doradzał koderom jak należy kodować. Gdyby mu się chciało wziąć za demo przypuszczam, że byłoby na co popatrzeć. Pewnie lenistwo... szkoda. Fajnie zrobiony jest ten Twój dot tunel, gdzie rzuciłeś tu przykład.
Dzięki Wegi, umiesz zmotywować! Nie to co Wacek, ten tylko myśli jakby tu kły jadowe wbić! - korpo wredotawegi pisze:Tak właśnie zdaje mi się, że Kmeg to gość o wielkim potencjale i pojmowaniu rzeczy. Myśliciel. Niby za dema się nie brał, ale doradzał koderom jak należy kodować. Gdyby mu się chciało wziąć za demo przypuszczam, że byłoby na co popatrzeć. Pewnie lenistwo... szkoda. Fajnie zrobiony jest ten Twój dot tunel, gdzie rzuciłeś tu przykład.
Serio jednak mówiąc to się nie znam. Zatrzymałem się w 96, nic już nie pamiętam i nie kumam, dema trzeba mi tłumaczyć abym zakumał o co biega. Po zawodowym przeprogramowaniu już mi się nie chce siedzieć hobbystycznie. Chyba, że prace zmienię...
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Teraz nie ma konkurencji w Polsce. Z tym co umiesz masz gwarantowane miejsce w TOP 3 polskich koderow. Poza tym sa wysokie nagrody w gotowce, zrob dobre demo na Revision to dostaniesz 1000 eurokmeg pisze:Serio jednak mówiąc to się nie znam. Zatrzymałem się w 96
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
>Zatrzymałem się w 96...
No to Cie MAM
Do 96 to już pewnie prawie wszystkie efekty były wymyślone. Przecież zoomery z Andropolis bazują na technice Grahama z 1994. Owszem są może upiększone, ładnie zwizualizowane, trochę rozwinięte ale zasada i technika jest ta sama. Zoomrotator z EOD tych kulek - coś bardzo podobnego zrobił Brush w 1994 (początek LE) - zastanawiam się czy to pierwszy był taki liniowy zoomrotator - ktoś wie? Twoja 96 wiedza jest całkowicie wystarczająca. Pewnie nie przekonam Ciebie i tak. W każdym razie dzięki za ten tunel.
No to Cie MAM
Do 96 to już pewnie prawie wszystkie efekty były wymyślone. Przecież zoomery z Andropolis bazują na technice Grahama z 1994. Owszem są może upiększone, ładnie zwizualizowane, trochę rozwinięte ale zasada i technika jest ta sama. Zoomrotator z EOD tych kulek - coś bardzo podobnego zrobił Brush w 1994 (początek LE) - zastanawiam się czy to pierwszy był taki liniowy zoomrotator - ktoś wie? Twoja 96 wiedza jest całkowicie wystarczająca. Pewnie nie przekonam Ciebie i tak. W każdym razie dzięki za ten tunel.
-
- Posty: 1457
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Hej graficy Albionu, olejcie Kmega i wstepujcie do Dream
http://csdb.dk/group/?id=2409
Cobra (5/10-2013 -> ) .... Graphician, Swapper
mch (9/11-2013 -> ) .... Musician
Albo do Samar pod skrzydla Ramosa
http://csdb.dk/group/?id=201
Don Kichote (17/11-2013 -> ) .... Coder
http://csdb.dk/group/?id=2409
Cobra (5/10-2013 -> ) .... Graphician, Swapper
mch (9/11-2013 -> ) .... Musician
Albo do Samar pod skrzydla Ramosa
http://csdb.dk/group/?id=201
Don Kichote (17/11-2013 -> ) .... Coder
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Często upadłe gwiazdy odnajdują się w mniej znanych okolicznościach. Chcieliśmy Ci po prostu pomóc. Tak po ludzku, z litości.Sebaloz/Lepsi.De pisze: No raczej. Ja mialem propozycje wstapienia do Dream. Sa chyba zdesperowani
Jak zauważyłeś w Dream jest już grafik. A w zaufaniu powiem Ci, że to nie koniec transferów.
. : dream : .
Boom!
Boom!
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Nawet nie wiedzialem ze sie cos wtedy dzialo, musze przejrzec nagrania z moich okularow szpiegowskichkenji pisze:Skoro już i tak przyszedłeś podsłuchiwać, to z litości padła taka propozycja.
W grupie powinno byc wiecej dziewczyn, najlepiej cala babska sekcja graficzna:kenji pisze:Jak zauważyłeś: w Dream jest już grafik.
- Donka (zona Bookera)
- Lolita
- 23dogma (dziewczyna Komancza)
- Agis (moze byc designerka)
Jak do grupy wroci ojciec zalozyciel czyli Cactus to sie skoncza Twoje wyglupykenji pisze:ps. a w zaufaniu powiem Ci, że to jeszcze nie koniec transferów
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore