Project One vs Timanthes vs edytory soon-to-be-made

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#1 Post autor: carrion »

panowie tak czytam i muszę powiedzieć jedno - szacun.

aha a do kolegi isildura: proszę zapomnij o P1. Timanthes to jest droga do świetlanej przyszłości i nieprzerwane pasmo zwycięstw ;)
pozdrawiam!
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#2 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Isildur, prosze zostan w P1 GFX Team. Timantesowcy przegrywaja wszystkie kompa. Kiedy ostatnio ktos cos wygral na Timantesie? Zwyciezcy tacy jak Veto czy Archmage rysuja w P1 albo w grafx2 (Prowler, Piesiu). Kiedy ostatnio wyszlo jakies zajebiste demo z grafika narysowana wylacznie w Timantesie? Grafiki do najlepszych dem jak EOD czy Andropolis zostaly narysowane w P1. Wybor nalezy do Ciebie, ale pamietaj ze Timantes Gfx Team chuj, a P1 GFX Team rulez :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#3 Post autor: carrion »

choć post sebaloza traktuję jako humorystyczny to mimo tego panie Sebalozie:
Gówno prawda - Veto rysuje tylko i wyłącznie w Timanthesie. Poza nim Mirage(Lars), Hein, Ja... i pewnie kilku innych.
Demko to np Apparatus... oprócz grafik sebaloza (bo nie wiem czego użył) reszta powstała w całości w Timanthesie.

każdy kto nie odważy się zrozumieć warstwy w T. mówi że to chujowy program. a prawda jest taka że potrafi to samo co P1 + 100 innych rzeczy.
Timanthesa stworzył grafik (imo najlepszy w historii tego komputera) dla grafików a P1 stworzył coder - no comments...
na dodatek w basicu... please!!!
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#4 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

carrion pisze:Gówno prawda - Veto rysuje tylko i wyłącznie w Timanthesie.
Nieprawda, uzywa roznych edytorow w zaleznosci od wybranego formatu, np 0xpaint. Widzialem jak Veto rysuje na Lcp 2009, Silesia 3 i Lcp 2011 i wydawalo mi sie ze to byl P1, ale zwracalem uwage glownie na pixele i moge sie mylic.
carrion pisze:Timanthesa stworzył grafik (imo najlepszy w historii tego komputera)
Wg mnie najlepszym grafikiem w historii c64 jest Archmage i on uzywa P1.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#5 Post autor: carrion »

Sebaloz
tak wydawało Ci się. Veto używa Timanthesa.

nie uważam Archmage'a za najlepszego ale faktycznie używa P1.
na twoją korzyść powiem że Joe też używa P1, ale jego też nie uważam za the best. Szkoła holenderska (w tym tzw dutch dithering i black outlines) to jest to co lubię. Szkoła szwedzka a zwłaszcza Germańska to nie mój kubek herbaty.

wracając do tematu... Isildur ma bardzo specyficzny styl i zacząłem się zastanawiać czy mi się podoba. jeśli to są rzeczy pixlowane od zera to styl jest bardzo unikalny i ciekawy, ale jeśli częściowo Isildur wspiera się gotowymi pracami (np zrobionymi wcześniej na jakimś photoshopie) to styl nazwał bym - "niedokończonym".... od takie moje rozważania.
Nie ulega wątpliwości jednak, że mało kto tak potrafi teraz rysować w tym smutnym jak p..da kraju.
No i mało komu się chce co jest jeszcze bardziej przygnębiające.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#6 Post autor: Digger »

hehe nie macie sie o co spierac? juz niedlugo wszyscy beda rysowac w moim Slixedzie i po krzyku ;-) hehe

Obsluge warstw moge dodac – Carrion powiedz czego ci brakuje w nich w Timanthesie (jesli tak jest) i do czego ci sluza.

btw. Jesli chcecie Slixed w offlinie to sciagnijcie sobie plik .swf i index.html (tak jak juz ktos [kmeg?] opisal).

W AIR opakuje jak tylko dorobie kilka opcji wiecej – zapis do pliku wyglada w AIR troche inaczej wiec musze miec jakis powod by znowu do tego "siasc".

Korzysci sa takie, ze moge np. nagrac caly proces a potem mozecie sobie go wyexportowac np. do GIFa – idealne dla tworzenia "stages" :)
Sprobujcie teraz nawet teraz cos nabazgrac i zrobcie UNDO/REDO, zapisuje chyba do 100 ostatnich operacji (o ile pamietam).
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#7 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Digger pisze:juz niedlugo wszyscy beda rysowac w moim Slixedzie i po krzyku ;-) hehe
Jak nie bedzie zadnych opcji konwerterskich to twojego edytora nikt nie ruszy :)
Digger pisze:np. nagrac caly proces a potem mozecie sobie go wyexportowac np. do GIFa – idealne dla tworzenia "stages" :)
Zgadzam sie, wymieklem jak na Datastorm w sobote Prowler pokazal przyspieszony filmik z rysowania swojego obrazka. Szkoda ze pokazal to tylko na priva w kuluarach, a na samym seminarium na bigscreenie byly omawiane tylko obrazki pokazywane w zoomie na grafx2.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#8 Post autor: Digger »

Sebaloz/Lepsi.De pisze:
Digger pisze:juz niedlugo wszyscy beda rysowac w moim Slixedzie i po krzyku ;-) hehe
Jak nie bedzie zadnych opcji konwerterskich to twojego edytora nikt nie ruszy :)
Racja. Na początek przymierzam się do portu konwerterów BitBreakera z Mufflona. Potem się zobaczy :) Wyobraź sobie, że po nieudanej konwersji wciskasz UNDO, i poprawiasz. Albo jeszcze lepiej – poprawiasz na konwersji, potem export do formatu C64.

btw. Slixed konweruje na Multicolour – zaladuj obrazek (L) a potem wcisnij SHIFT+N = rezultaty beda rozne w zaleznosci od wybranej palety (ale jest UNDO). To jest zwykly "nearest colour match" ale mozna wybrac kolor tla.

PS
Jeśli Mirage udostępni mi źródła konertera z Timanthes'a to dopiero bedzie cacy.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#9 Post autor: isildur »

Wracając do tematu P1 vs. Timanthes.
Dla mnie większą różnicą jest to, czy program się zwiesi, gdy mam "flow" od 2 godzin i stawiam pixele, czy nie. W P1 mam zawsze pewność, że nie - w timanthesie tej pewności już nie mam, a kilka razy straciłem już po 40-60% tego co RĘCZNIE napixelowałem. Naprawdę nie ruszają mnie warstwy w T.
wszystko jestem w stanie zrobić sobie po swojemu i o to chodzi. Ale nie jestem też obojętny na sytuację, kiedy ktoś tak bardzo zachwala program - jest to dla mnie sygnał, żeby się tym zainteresować. Carrion, na 100% spróbuję T. rozgryźć.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#10 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Isildur, ok przyjmuje twoje tlumaczenia, choc nie akceptuje tego co robisz. Bierzesz pod uwage ze Carrion cie wkreca w zawieszajacego sie Timantesa, a sam rysuje na grafx2? Lol, z tym Carrion do Samar, przeciez nie chcial nawet do Arise wstapic mimo kuszenia Wacka. Jak nie macie nikogo do designu dema to Wacka poproscie, zrobi wam bez wstepowania do grupy. Z Arise nie robcie dema w kooperacji bo wszyscy przejda do Arise zanim skonczycie demo. Na miejscu Zieloka bym teraz zaproponowal Wegiemu i Scullowi przejscie do Miracles i jest pozamiatane na scenie :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

jok
Posty: 112
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:58
Grupa: dreamweb

#11 Post autor: jok »

Faaajnie - cieszę, się że coś się ruszyło - przyznam, że po kilku takich cyklach (opisanych przez isildura) odpuściłem sobie - a ten tryb mi najbardziej pasuje (MUCSU). Bardzo chętnie wypróbuje edytor jak już coś będzie.

Mimo, że używałem wszystkich tych edytorów to mi najbardziej jednak pasuje P1 (mimo, że idealny nie jest) więc może coś w tym jest - wizja opisana przez Diggera bardzo mnie cieszy :) a na osx rzeczywiście jest z tym krucho - do tego stopnia, że mam odpalone PD z windą i promotion - jak na razie nic lepszego nie ma...

Acha i przy okazji - bardzo się cieszę z "przebudzenia" polskiej sceny - co prawda jestem raczej obserwatorem - ale produkcje i ożywienie jakie panuje jest budujące :)
gratulacje

(btw. ja mało rysuje pod c64 - a właściwie nic nie wystawiam, więc niby nie niby mam podkładki pod co co piszę - ale pixeli parę w życiu postawiłem.)

Flea
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:58

#12 Post autor: Flea »

Digger pisze: Obsluge warstw moge dodac – Carrion powiedz czego ci brakuje w nich w Timanthesie (jesli tak jest) i do czego ci sluza.

Sprobujcie teraz nawet teraz cos nabazgrac i zrobcie UNDO/REDO, zapisuje chyba do 100 ostatnich operacji (o ile pamietam).
Wg mnie, w poszczególnych edytorach graficznych na PC brakuje głównie:

1. mozliwosci definiowania własnych skrótów klawiszowych,
1a. np. dostęp do SELECTION tools > pierwszy klik zaznaczanie prostokątami, drugi klik na klawisz (bez/lub z SHIFTem > tu też możliwość wyboru) lasso, trzeci klik - magic wand, etc., potem zmiana TOOLSa i po ponownym powrocie do SELECTION automatycznie odpala się ostatnio wybrany "subTOOL",

2. edycja FULL kurwa SCREEN, z pełnym dostępem do narzędzi, poszczególnymi skrótami klawiszowymi, żadnych dupereli w tle.

3. Fajnie byłoby mieć kilka już zdefiniowanych dither-pędzli. Te najprostsze rzecz jasna. Duce-style kółeczka, "gwiazdkowe", oOo etc.
Wiem, ze w Slixed juz sa, ale dostęp do nich raczej niezbyt user-friendly.

Zmiana grubości pędzla skrótami, np. [ ] jak w PS, też bardzo wskazana.

Co do wykrzaczania się Timanthesa - potwierdzam w 100%. Szczególnie przy zapisie. Wtedy jedynym ratunkiem jest zrobienie screenshot'a, pod warunkiem, że okno z opcjami zapisu jest jeszcze "niezbugowane" i da się przesunąć. Potem w sumie raz dwa -> color replacer tło>transparent i spokój. Fakt faktem, o UNDO można zapomnieć, ale od tego przecież jest regularne zapisywanie stejdżów.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#13 Post autor: carrion »

Flea pisze:
Wg mnie, w poszczególnych edytorach graficznych na PC brakuje głównie:

1. mozliwosci definiowania własnych skrótów klawiszowych,
1a. np. dostęp do SELECTION tools > pierwszy klik zaznaczanie prostokątami, drugi klik na klawisz (bez/lub z SHIFTem > tu też możliwość wyboru) lasso, trzeci klik - magic wand, etc., potem zmiana TOOLSa i po ponownym powrocie do SELECTION automatycznie odpala się ostatnio wybrany "subTOOL",

2. edycja FULL kurwa SCREEN, z pełnym dostępem do narzędzi, poszczególnymi skrótami klawiszowymi, żadnych dupereli w tle.

3. Fajnie byłoby mieć kilka już zdefiniowanych dither-pędzli. Te najprostsze rzecz jasna. Duce-style kółeczka, "gwiazdkowe", oOo etc.
Wiem, ze w Slixed juz sa, ale dostęp do nich raczej niezbyt user-friendly.

Zmiana grubości pędzla skrótami, np. [ ] jak w PS, też bardzo wskazana.

Co do wykrzaczania się Timanthesa - potwierdzam w 100%. Szczególnie przy zapisie. Wtedy jedynym ratunkiem jest zrobienie screenshot'a, pod warunkiem, że okno z opcjami zapisu jest jeszcze "niezbugowane" i da się przesunąć. Potem w sumie raz dwa -> color replacer tło>transparent i spokój. Fakt faktem, o UNDO można zapomnieć, ale od tego przecież jest regularne zapisywanie stejdżów.
ad1: tego nie ma w timanthesie ale chyba jest w grafx2

ad1a: selection tools tak właśnie działają w timanthesie (klawisz "S") tyle że nie zapamiętuje ostatniego wyboru
w grafx2 są maski - troche mniej wygodne.

ad2: nie ma fulscreena w timanthesie ale w grafx2 jest
ad3: podstawowy dither jest w timanthesie w grafx 2 robisz wlasne pedzle jakie chcesz
wielkość pędzla w tim zmienia się przez [] a w grafx2 ,.

tak więc wszystko co chcesz jest gotowe!

... i nie wiem, ale chyba innych wersji używamy.
timanthes mi się nie zawiesza przy nagrywaniu ani przy eksporcie.

CRRN
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#14 Post autor: booker »

Kiedyś mi się zawieszał timanthess w czasie pracy, nie wiem dlaczego. Zgrywanie padało mi tylko, jeżeli warstwy nie są w trybie C64 tak jak mają być (czyli min. dwie - podkład i druga z rysunkiem)
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#15 Post autor: isildur »

Dobra, chyba doszedłem do tego, jak zrobić, żeby T się nie wieszał w ogóle
nawet przy eksporcie do PRG. Kilka kroków:

1. pierwszą warstwę zamienić na tryb, w którym chcemy rysować, czyli klawisz F4 i z MODE wybieramy właściwy tryb - na tej warstwie nic nie robimy.
2. duplikujemy warstwę
3. i... to wszystko, można do woli hulać w T, który się wcale nie wiesza.

Jeszcze pytanie: czy da się z klawiatury przełączać tryby ditheringu?

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#16 Post autor: carrion »

@isildur:
no może i w takiej konfiguracji sięwywali ale to po prostu tego nie rób.
aby wyeksportować do prg zrób dwie warstwy. pierwsza pusta np w kolorze tła. druga z grafiką we właściwym trybie do którego eksportujesz. to w zasadzie jedyna rzecz o której trzeba pamiętać.
co do ditheringu to nie - nie ma takiego skrótu.
CRRN
c64portal.pl, retronavigator.com

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#17 Post autor: kotrobot »

Już dawno zrobił się offtop.
Nitro wydziel P1 vs. T1.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#18 Post autor: bimber »

jok pisze:btw. ja mało rysuje pod c64 - a właściwie nic nie wystawiam
nigdy nie jest za późno żeby to nadrobić ;)

jok
Posty: 112
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:58
Grupa: dreamweb

#19 Post autor: jok »

Pewnie, bardzo chętnie. W sumie to mam parę rzeczy które by się nadawały (rysowane w palecie c64) - odbiłem się właśnie od konwersji na mucsu (czy muscu) - bo tryby z interlejsem bez prawdziwej maszyny (a tej chwilowo nie mam) to nie to. może nie mam praktyki - ale to co wychodziło było zue.

Tak więc edytor w którym można by wygodnie rysować i testować jak to wyjdzie byłby super =)

Bo hiresy (ale takie oldskulowe, 2 kolorowe) sprzed kilkunastu lat, to raczej nikogo dzisiaj nie wzruszą.

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#20 Post autor: isildur »

jok pisze:Bo hiresy (ale takie oldskulowe, 2 kolorowe) sprzed kilkunastu lat, to raczej nikogo dzisiaj nie wzruszą.
Jak nie wzruszą, dawaj te hiresy! :)

ODPOWIEDZ