tryby graficzne na C64
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
W Movie World jest tryb 2x2x 16 kolorów. To nie jest tak, że w tym moim 2x2 interlace był dodatkiem jak Sebaloz przyrównał to do z4.
"Interlace" a dokładnie przełączanie dopełniających się "szachownic" 2 bitmap był głównym elementem uzyskania tego trybu i iluzji.
A już późniejsza wyświetlarka na timerach zakodowana przez Ninję to majstersztyk. Ja nie wiedziałem, że można to tak rozwiązać.
>
>Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co >oczywiscie jest niemozliwe.
>
To jest możliwe, w 6 kolorach
"Interlace" a dokładnie przełączanie dopełniających się "szachownic" 2 bitmap był głównym elementem uzyskania tego trybu i iluzji.
A już późniejsza wyświetlarka na timerach zakodowana przez Ninję to majstersztyk. Ja nie wiedziałem, że można to tak rozwiązać.
>
>Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co >oczywiscie jest niemozliwe.
>
To jest możliwe, w 6 kolorach
No tak ale bez interlacu I mean. Da sie? Jak? Chyba, ze sprajtami, co w sumie mnie urzadza. Czyli jak w NUFLI, co druga linie switch.fenek pisze:To jest możliwe, w 6 kolorach
A widzialem to 2x2 – Ninja rozwalil. W Movie World wyglada to tez super.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
Jako ze efekt z natury ma byc generatywny, nie zalezy mi na obciazeniu proca przez sama wyswietlarke. Czyli sprajty w multikolorze nad/pod FLI co druga linie. Byc moze uda mi sie tez zmieniac $D025 and $D026 co dwie linie. Do tego mozna dobrze zutylizowac szarosci jako kolory przejsciowe.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
NUFLI to AFLI+8 sprajtow hires. Mozna zrobic NUFLI tylko na prawej stronie ekranu, wtedy zostanie kilka sprajtow do wykorzystania np na warstwe multi albo mozesz zrobic sztuczke z dziewiatym sprajtemxpo pisze:NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
ja mam rysynek na srodku ekranu, powiedzmy 1/3 szerokosci ekranu. nie wiem czy dobrze kombinuje ale poniewaz szerokosc grafiki nie jest na caly ekran to teoretycznie powinny zostac jakies wolne sprity (nie jestem koderem wiec czasem trudno mi pewne zagadnienia techniczne rozgryzc. zaluje ze nie nauczylem sie kodowania ;]
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Sa juz takie tryby np Super Hires Fli z dwoma warstwami sprajtow w hiresie nalozymi na siebie, nie musisz umiec kodowac zeby przekonwertowac swoj obrazek na SHF, tylko obrazek musi byc troche mniejszy niz 1/3 szerokosci ekranu, maxymalnie 96 pixeli z 320. Nie przypomniam sobie takiego trybu AFLI lub FLI z warstwa sprajtow HOM (jedna warstwa 4 sprajtow multi nalozona na warstwe 4 sprajtow w hiresie). Mozna dodac jeszcze rozciagniecia sprajtow np 4 normalne multi i dwie rozciagniete warstwy po 2 sprajty w hiresie. Zainteresuj tym pomyslem jakiegos kodera, ale tutaj nie znajdziesz takich hardkorowych koderow jak Crossbowxpo pisze:ja mam rysynek na srodku ekranu, powiedzmy 1/3 szerokosci ekranu. nie wiem czy dobrze kombinuje ale poniewaz szerokosc grafiki nie jest na caly ekran to teoretycznie powinny zostac jakies wolne sprity (nie jestem koderem wiec czasem trudno mi pewne zagadnienia techniczne rozgryzc. zaluje ze nie nauczylem sie kodowania ;]
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 20:43 przez Sebaloz/Lepsi.De, łącznie zmieniany 1 raz.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
XPO, Obczaj dosc dosc dobry przeglad trybow graficznych (aczkolwiek nie wszystkie sa wymienione) http://www.algotechproductions.com/arti ... xmodes.htm oraz tu http://noname.c64.org/csdb/forums/index ... allposts=1xpo pisze:NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a.
Czyli XFLI (w demach Dane'a jest tego troche, np. w Digital Magic, Phases i Cycle). S(zt)uczka z 9 sprajtem IMHO tu nie wyjdzie, kiedys myslalem, ze wystarczy np. zmienic $D010 np. w polowie linii... ale to nie tak latwo. Nie wystarczy juz nawet byc XbowemSebaloz/Lepsi.De pisze:Mozna zrobic NUFLI tylko na prawej stronie ekranu, wtedy zostanie kilka sprajtow do wykorzystania np na warstwe multi albo mozesz zrobic sztuczke z dziewiatym sprajtem
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 20:56 przez Digger, łącznie zmieniany 1 raz.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
jaki 9-ty sprite - przy nufli ? Zapewniam was że jakby można było coś więcej to i w formacie nufli byłoby wykorzystane.
Rozwiązania są trzy:
- sprites softwarowe - czyli przepisywanie cząstki bitmapy (i w warstwie sprites)
- węższy obrazek i wtedy można odzyskać kilka sprites (ale ruch tylko w poziomie inaczej zgubisz synchro i po nufli)
- nie nufli, a mucsu -> w porywach wygląda identycznie jak nufli, a zawsze zostaje jeden sprites do własnego wykorzystania - pole obrazka nie jest cyklowane jak przy nufli, fli itd. - zostaje więcej czasu na efekty.
Rozwiązania są trzy:
- sprites softwarowe - czyli przepisywanie cząstki bitmapy (i w warstwie sprites)
- węższy obrazek i wtedy można odzyskać kilka sprites (ale ruch tylko w poziomie inaczej zgubisz synchro i po nufli)
- nie nufli, a mucsu -> w porywach wygląda identycznie jak nufli, a zawsze zostaje jeden sprites do własnego wykorzystania - pole obrazka nie jest cyklowane jak przy nufli, fli itd. - zostaje więcej czasu na efekty.
Bo pecet to zwykły banan...