Tony: Born for adventure ***DEMO***

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Tony: Born for adventure ***DEMO***

#1 Post autor: thevoid »

Hejka!

Demo jest już oficjalnie dostępne do pobrania. Każda informacja zwrotna od Was jest dla nas cenna i pomoże stworzyć jeszcze lepszy "user experience" w pełnej wersji, która jest planowana na początek 2024 roku. Miłego grania!

https://monochrome-productions.itch.io/tony
OIXRk6.gif
OIXRk6.gif (196.28 KiB) Przejrzano 1149 razy

Gordian
Posty: 235
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#2 Post autor: Gordian »

Hej!

Super, że się udało:) Nie miałem jeszcze grać osobiście, ale przejrzałem wideo zcrackowanej gry na YT. Na końcu widać, że w pewnym momencie postać wpada w ścianę. https://www.youtube.com/watch?v=9tLuuhrFZDQ

Jak ostatecznie ogarnąłeś kwestię fragmentu kapelusza?

P.S. Fajnie, że wspomniałeś w podziękowaniach o kilku osobach z forum:)

Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#3 Post autor: thevoid »

Gordian pisze:
02 paź 2023, 10:07
Super, że się udało:) Nie miałem jeszcze grać osobiście, ale przejrzałem wideo zcrackowanej gry na YT. Na końcu widać, że w pewnym momencie postać wpada w ścianę. https://www.youtube.com/watch?v=9tLuuhrFZDQ
Taa, znam ten błąd ale mam problem ze zreprodukowaniem, bo jest bardzo rzadki, więc już nie poprawiałem. Mam to na liście
Gordian pisze:
02 paź 2023, 10:07
Jak ostatecznie ogarnąłeś kwestię fragmentu kapelusza?
A widzisz ten problem? :wink: No właśnie :D
Gordian pisze:
02 paź 2023, 10:07
P.S. Fajnie, że wspomniałeś w podziękowaniach o kilku osobach z forum:)
Te dyskusje tutaj były pomocne, więc jak bym nie mógł wspomnieć :D

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 209
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#4 Post autor: Hornet »

z racji deficytu czasowego, odpaliłem demo na VirtualConsoleOnline, upscroll szarpie jak mój żołądek po dobrym party..ale grafika i muzyczka jest outstanding! Odpalę na real one może nawet dziś - jedne co mogę już powiedzieć, to ogromny szacun za chęci oraz że chęci są wsparte starym, dobrym komodorowskim sloganem - quality not quantity....

..skromnie opuszczam zawstydzone oczęta, gdyż podziękowania za drobniutkie sugestie dla moi, Hornet, zauważyłem i się wzruszyłem....thx...
Oczko się urwało! Temu misiu!

Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#5 Post autor: thevoid »

Scroll, żeby nie było, jest płynny :D Ale to docenić można tylko na prawdziwym sprzęcie :wink:

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 209
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#6 Post autor: Hornet »

thevoid pisze:
02 paź 2023, 12:33
Scroll, żeby nie było, jest płynny :D Ale to docenić można tylko na prawdziwym sprzęcie :wink:
tak tak, wiem! Tylko po prostu byłem strasznie niecierpliwy i odpaliłem to na czymkolwiek co trawi 6502...
Oczko się urwało! Temu misiu!

Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#7 Post autor: thevoid »

Nie będę ukrywał, że logika pionowego scrolla na C64 mnie zdumiała. Wciąż nie rozumiem, dlaczego muszę przełączać strony na YScroll = 2 :shock:

Gordian
Posty: 235
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#8 Post autor: Gordian »

thevoid pisze:
02 paź 2023, 10:22
Gordian pisze:
02 paź 2023, 10:07
Jak ostatecznie ogarnąłeś kwestię fragmentu kapelusza?
A widzisz ten problem? :wink: No właśnie :D
A to ciekawe:) Nie wiem czy dobrze widzę, ale faktycznie... nie widzę:) Natomiast w przypadku postaci zwróconej w prawo jest ok i wygląda na zmodyfikowaną względem oryginału. Dlaczego więc lewa nie?:)

Awatar użytkownika
juntek
Posty: 210
Rejestracja: 23 wrz 2018, 20:17

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#9 Post autor: juntek »

thevoid pisze:
02 paź 2023, 09:13
Każda informacja zwrotna od Was jest dla nas cenna i pomoże stworzyć jeszcze lepszy "user experience" w pełnej wersji
Brakuje mi tu efektów dźwiękowych i żeby dało się wyłączyć muzykę i zostawić tylko efekty.
READY.

Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#10 Post autor: thevoid »

Gordian pisze:
03 paź 2023, 10:29
A to ciekawe:) Nie wiem czy dobrze widzę, ale faktycznie... nie widzę:) Natomiast w przypadku postaci zwróconej w prawo jest ok i wygląda na zmodyfikowaną względem oryginału. Dlaczego więc lewa nie?:)
Temat po prostu nie jest rozwiązany, stąd jest jak jest, piksela brakuje - jak się gra, to tego nie widać. Niewykluczone, że ten problem rozwiążę w pełnej wersji nie dlatego że to łatwe, a dlatego że to trudne :wink:

Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#11 Post autor: thevoid »

juntek pisze:
03 paź 2023, 11:34
Brakuje mi tu efektów dźwiękowych i żeby dało się wyłączyć muzykę i zostawić tylko efekty.
Będą, ale w trybie muzyka/fx a nie na raz. Muzyka jest IMHO na tyle dobra, że nie warto jej psuć w ten sposób. Będzie opcja muzyka/fx na ekranie startowym.

etc
Posty: 3
Rejestracja: 03 paź 2023, 16:09

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#12 Post autor: etc »

thevoid pisze:
03 paź 2023, 14:30
juntek pisze:
03 paź 2023, 11:34
Brakuje mi tu efektów dźwiękowych i żeby dało się wyłączyć muzykę i zostawić tylko efekty.
Będą, ale w trybie muzyka/fx a nie na raz. Muzyka jest IMHO na tyle dobra, że nie warto jej psuć w ten sposób. Będzie opcja muzyka/fx na ekranie startowym.
Szkoda, szczególnie, że Atarowcy się cieszą, ze u nich będzie muzyka i sfx jednocześnie :cry: :cry: :cry: Sama muzyka jest oczywiście fajna, ale muzyka + efekty to jednak dużo lepsze wrażenia z gry (zobacz np. Giana Sisters, bez tego gra by nie była taka sama). Rozumiem, że są tylko 3 kanały, ale nie może fx wchodzić na któryś z kanałów muzyki, oczywiście np. nie ten na którym jest główna melodia? Oczywiście można jeszcze mieć muzyczkę na dwóch kanałach, ale domyślam się, że utwory są już gotowe.

Poza tym witam wszystkich na forum :D

Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#13 Post autor: thevoid »

etc pisze:
03 paź 2023, 16:16
Szkoda, szczególnie, że Atarowcy się cieszą, ze u nich będzie muzyka i sfx jednocześnie :cry: :cry: :cry: Sama muzyka jest oczywiście fajna, ale muzyka + efekty to jednak dużo lepsze wrażenia z gry (zobacz np. Giana Sisters, bez tego gra by nie była taka sama). Rozumiem, że są tylko 3 kanały, ale nie może fx wchodzić na któryś z kanałów muzyki, oczywiście np. nie ten na którym jest główna melodia? Oczywiście można jeszcze mieć muzyczkę na dwóch kanałach, ale domyślam się, że utwory są już gotowe.
Taką decyzję podjęliśmy z Mutetusem i uważam, że była to decyzja dobra, a jakość kompozycji rekompensuje ten brak. Jeśli chodzi o udzwiękowienie wersji na Atari - poczekamy, zobaczymy. Im dłużej się przyglądam, tym bardziej dociera do mnie, jak problematyczne jest tworzenie jakichkolwiek gier na A8.

Gordian
Posty: 235
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#14 Post autor: Gordian »

Właśnie zauważyłem! Bardzo mnie cieszy, że wdrożono mój pomysł na zmianę kolorystyczną:)

To czego mi brakuje. Pauza oraz możliwość wyjścia z gry do planszy startowej. Może też zmiana kolorystyczna podczas gry, dla niezdecydowanych. Skoro wspomniałeś o możliwości wyboru muzyka/sfx na planszy startowej, to może również udałoby się to zrobić podczas gry?

Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#15 Post autor: thevoid »

Udostępniam demo jako Open Source (MIT):

https://github.com/maciejmalecki/tony-demo

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Tony: Born for adventure ***DEMO***

#16 Post autor: carrion »

Super inicjatywa!
... i dzisiaj sobie nawet zerknę zwłaszcza na grafikę z Charpada.
Dzięki!
c64portal.pl, retronavigator.com

ODPOWIEDZ