Piszemy Grę?
Piszemy Grę?
Hej
Cześć wszystkim!
Wychodzi na to że atarowcy swoją dyskusją o językach wysokiego poziomu sprowokowali mnie do zrobienia materiału o naszym commodorowskim KickC. NArzędzie ogłoszone jakiś rok temu i wygląda całkiem fajnie i korci mnie aby coś w nim zrobić. Stwierdziłem że napiszę mini gierkę taką jak kolega Jelcynek pisze na swoim kanale w takim "pseudo assemblerze" kk65.
Filmy i artykuły z poznawania KickC wstawiał będę oczywiście na portal i na kanał a piszę tutaj tak żeby dać znać zainteresowanym. No i już na forum atarowskim napisałem więc głupio by było nie napisać też tutaj
Nie będzie to jednak wielki cykl i szkoła programowania, tylko taki max 3 odcinkowy materiał jak łatwo, albo jak trudno pisze się w KickC.
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak za kodowanie weźmie się grafik scenowy
Cześć wszystkim!
Wychodzi na to że atarowcy swoją dyskusją o językach wysokiego poziomu sprowokowali mnie do zrobienia materiału o naszym commodorowskim KickC. NArzędzie ogłoszone jakiś rok temu i wygląda całkiem fajnie i korci mnie aby coś w nim zrobić. Stwierdziłem że napiszę mini gierkę taką jak kolega Jelcynek pisze na swoim kanale w takim "pseudo assemblerze" kk65.
Filmy i artykuły z poznawania KickC wstawiał będę oczywiście na portal i na kanał a piszę tutaj tak żeby dać znać zainteresowanym. No i już na forum atarowskim napisałem więc głupio by było nie napisać też tutaj
Nie będzie to jednak wielki cykl i szkoła programowania, tylko taki max 3 odcinkowy materiał jak łatwo, albo jak trudno pisze się w KickC.
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak za kodowanie weźmie się grafik scenowy
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Piszemy Grę?
Nie był bym taki pewien...
Ale zapraszam. zabieram się zaraz za nagrywanie bo MEGA mnie wkręcił ten KickC. a Dzisiaj (przypadek) wyszła nowa wersja 0.80.
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Piszemy Grę?
Dajesz!
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
Re: Piszemy Grę?
Czekam na materiały! Zainteresowany!
Re: Piszemy Grę?
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Piszemy Grę?
Coś mi się obiło o uszy z tym KickC, ale nie zdawałem sobie sprawy, że to takie fajne narzędzie.
Dobra robota!
pozdro
Steffan
Dobra robota!
pozdro
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
Re: Piszemy Grę?
Wklejam tutaj to co napisałem u Atarowców
a pytanie było czy może przyciąć bo film trochę za długi. przygotować gotowce i po prostu wklejać.
[...]
no to jest ten dylemat... nagrać na żywca czy przygotować a'la Adam Słodowy i powklejać. Z jednej strony mogę po prostu gadać i nie muszę za bardzo obcinać film a z drugiej strony materiał jest krótszy i bardziej przystępny dla odbiorcy.
Ja tam np oglądam całe streamy i zapisy u Jelcynka... po prostu leci sobie w tle a jak uwagę przykuje jakieś jego słowo to przełączam i słucham... jak kto woli. Ale dzięki ze feedback - może zastosuję W zasadzie z grą jestem już dużo dalej i mam w zasadzie gotowce, - tak szybko mi się w tym pisze
ale będę dawkował bo muszę mieć co publikować na portalu
[...]
a pytanie było czy może przyciąć bo film trochę za długi. przygotować gotowce i po prostu wklejać.
[...]
no to jest ten dylemat... nagrać na żywca czy przygotować a'la Adam Słodowy i powklejać. Z jednej strony mogę po prostu gadać i nie muszę za bardzo obcinać film a z drugiej strony materiał jest krótszy i bardziej przystępny dla odbiorcy.
Ja tam np oglądam całe streamy i zapisy u Jelcynka... po prostu leci sobie w tle a jak uwagę przykuje jakieś jego słowo to przełączam i słucham... jak kto woli. Ale dzięki ze feedback - może zastosuję W zasadzie z grą jestem już dużo dalej i mam w zasadzie gotowce, - tak szybko mi się w tym pisze
ale będę dawkował bo muszę mieć co publikować na portalu
[...]
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Piszemy Grę?
Rób jak Ci jest wygodniej. Wszystkich nie zadowolisz. Jeden będzie chciał szybko w pigułce, drugi lubi oglądać na spokojnie, a trzeci tak czy siak nie obejrzy wcale. Ja puściłem 200% i w 20-pare minut doleciałem do końca, a jak będę potrzebował pomocy to wrócę i zatrzymam film jak będzie trzeba.carrion pisze: ↑16 kwie 2020, 19:58a pytanie było czy może przyciąć bo film trochę za długi. przygotować gotowce i po prostu wklejać.
[...]
no to jest ten dylemat... nagrać na żywca czy przygotować a'la Adam Słodowy i powklejać. Z jednej strony mogę po prostu gadać i nie muszę za bardzo obcinać film a z drugiej strony materiał jest krótszy i bardziej przystępny dla odbiorcy.
Ja tam np oglądam całe streamy i zapisy u Jelcynka... po prostu leci sobie w tle a jak uwagę przykuje jakieś jego słowo to przełączam i słucham... jak kto woli. Ale dzięki ze feedback - może zastosuję W zasadzie z grą jestem już dużo dalej i mam w zasadzie gotowce, - tak szybko mi się w tym pisze
ale będę dawkował bo muszę mieć co publikować na portalu
[...]
Pozdro i dzięki za materiał.
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
Re: Piszemy Grę?
Hej Wszystkim!
Dzięki za pozytywny odzew...
Właśnie poszedł na YT i na portal drugi odcinek. Dajcie znać co sądzicie i czy da się to zrozumieć.
Dzięki za pozytywny odzew...
Właśnie poszedł na YT i na portal drugi odcinek. Dajcie znać co sądzicie i czy da się to zrozumieć.
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Piszemy Grę?
Bardzo fajnie się to ogląda i słucha. Co prawda do nauki C mnie nie przekonasz, ale i tak uważam że te kilkadziesiąt minut spędzone na słuchaniu Ciebie nie jest stracone.
Super, że przy okazji pisania tej gry tłumaczysz podstawy typu pointer itd, itp. Dla potencjalnych nowych ludzi będzie to spore ułatwienie.
Trzymam kciuki za kolejne odcinki!
Super, że przy okazji pisania tej gry tłumaczysz podstawy typu pointer itd, itp. Dla potencjalnych nowych ludzi będzie to spore ułatwienie.
Trzymam kciuki za kolejne odcinki!
. : dream : .
Boom!
Boom!
Re: Piszemy Grę?
Jeszcze nie znalazłem czasu aby obejrzeć video ale kibicuje z góry inicjatywnie. Przeglądałem źródła oraz przykłady kompilatora i wydaje mi się, że siedzimy na bombie która tylko czeka na odpalenie. Na ZX Spectrum i innych platformach opartych o Z80 standardem jest pisanie logiki w C. Atarowcy mają Action, kompilowany Basic i ostatnio MadPascala. O 16bitach już nie wspomnę.
Mam nadzieję, że na C64 też się uda.
Mam nadzieję, że na C64 też się uda.
Re: Piszemy Grę?
Hej Wszystkim!
Wczoraj pojawił się ostatni odcinek serii o używaniu Kick C dla C64. Projekt się jednak nie kończy.
W filmie jest spoiler co dalej z tematem. Ciekawskich zachęcam do obejrzenia filmu do końca
https://c64portal.pl/2020/05/03/piszemy ... gloszenie/
Ale, ale ... to nie koniec. W filmie obiecałem erratę/dodatek do tej serii i też już jest.
Jak zaprząc Kick C do pisania pod C+4? Zobaczcie w krótkim filmie.
https://c64portal.pl/2020/05/04/program ... re-plus-4/
Wczoraj pojawił się ostatni odcinek serii o używaniu Kick C dla C64. Projekt się jednak nie kończy.
W filmie jest spoiler co dalej z tematem. Ciekawskich zachęcam do obejrzenia filmu do końca
https://c64portal.pl/2020/05/03/piszemy ... gloszenie/
Ale, ale ... to nie koniec. W filmie obiecałem erratę/dodatek do tej serii i też już jest.
Jak zaprząc Kick C do pisania pod C+4? Zobaczcie w krótkim filmie.
https://c64portal.pl/2020/05/04/program ... re-plus-4/
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Piszemy Grę?
Heja! Świetny ten cykl na YT, powiem szczerze, że potrzeba mi było czegoś tak łopatologicznego, dzięki Carrion!
Zachęciło mnie to żeby spróbować samemu, coś tam sobie narysowałem w CharPadzie i CharSprite, postać biega skacze, wykrywa kolizje sposobem który pokazałeś, ale przy tym właśnie się zatrzymałem. Problem polega na tym, że sprite czasem zatrzymuje się idealnie na platformie, czasami piksel wyżej, a czasami piksel "wtapia się w podłogę". Z tego co widziałem to w Robot Jet Action to zachowanie pozostało. Zastanawiam się, czy udało Ci się coś z tym zrobić, albo masz jakiś pomysł na zwiększenie precyzji tego rozwiązania?
No i najważniejsze pytanie, będzie jeszcze coś kiedyś z Kick C na kanale?
Zachęciło mnie to żeby spróbować samemu, coś tam sobie narysowałem w CharPadzie i CharSprite, postać biega skacze, wykrywa kolizje sposobem który pokazałeś, ale przy tym właśnie się zatrzymałem. Problem polega na tym, że sprite czasem zatrzymuje się idealnie na platformie, czasami piksel wyżej, a czasami piksel "wtapia się w podłogę". Z tego co widziałem to w Robot Jet Action to zachowanie pozostało. Zastanawiam się, czy udało Ci się coś z tym zrobić, albo masz jakiś pomysł na zwiększenie precyzji tego rozwiązania?
No i najważniejsze pytanie, będzie jeszcze coś kiedyś z Kick C na kanale?
Re: Piszemy Grę?
@retrofaza
hej. ja miałem ten sam problem z kolizjami i przyznam że wiem skąd się on bierze ale nie bardzo umiem go usunąć. tzn to jak działa "fizyka" robota nie pozwala mi tego łatwo naprawić. może w kolejnej grze...
O kick c chyba już nie napiszę bo mam lepszy kompilator Oscar64. polecam się przyjrzeć bo jest na prawdę super.
https://github.com/drmortalwombat/oscar64
hej. ja miałem ten sam problem z kolizjami i przyznam że wiem skąd się on bierze ale nie bardzo umiem go usunąć. tzn to jak działa "fizyka" robota nie pozwala mi tego łatwo naprawić. może w kolejnej grze...
O kick c chyba już nie napiszę bo mam lepszy kompilator Oscar64. polecam się przyjrzeć bo jest na prawdę super.
https://github.com/drmortalwombat/oscar64
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Piszemy Grę?
Ciekawie wygląda ten oscar, rzeczy nad którymi się samemu pociłem tutaj są niejako gotowe w "bibliotekach", fajnie. Spróbuję przepisać to co do tej pory zrobiłem pod nowy kompilator, tym bardziej, że wygląda na to, że jest aktywniej rozwijany niż kick c, nowe commity sprzed kilku dni.
Re: Piszemy Grę?
tak. autor jest aktywniejszy. reaguje na sugestie i szybko naprawia znalezione błędy. wiem bo znalazłem babola i poprosiłem o dodatkową funkcję. następnego dnia był nowy commit
ale najważniejsze, to ten kompilator jest ultra szybko w porównaniu z kickc
ale najważniejsze, to ten kompilator jest ultra szybko w porównaniu z kickc
c64portal.pl, retronavigator.com