Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Witajcie,
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak uzyskać z Ultimate64 obraz pixel-perfect, tzn. piksel z C64 odpowiadający jednemu pikselowi na monitorze?
Myślałem, aby wykorzystać sygnał RGB z U64 i adapter RGB2HDMI (znany bardziej Amigowcom), ale nie wiem czy dobra ścieżka.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak uzyskać z Ultimate64 obraz pixel-perfect, tzn. piksel z C64 odpowiadający jednemu pikselowi na monitorze?
Myślałem, aby wykorzystać sygnał RGB z U64 i adapter RGB2HDMI (znany bardziej Amigowcom), ale nie wiem czy dobra ścieżka.
- KB777reborn
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 lut 2020, 08:30
- Grupa: 1100°Crew
- Kontakt:
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Rgb2hdmi Amigowe podpina się pod cyfrowy sygnał (12 bitów), jak Ci się to uda z U64 to będzie world first. Tylko hmm... U64 ma już HDMI
Do U64 sprawiłem sobie full HD 10 calowe czy cuś (od Waveshare), ujdzie, choć lepiej wygląda na starym NECu 24 cali z wyłączonym skalowaniem (proporcje w końcu normalne).
A pixel perfect to chyba tylko streamerem (nie używałem prawdę mówiąc). Choć to półśrodek.
Do U64 sprawiłem sobie full HD 10 calowe czy cuś (od Waveshare), ujdzie, choć lepiej wygląda na starym NECu 24 cali z wyłączonym skalowaniem (proporcje w końcu normalne).
A pixel perfect to chyba tylko streamerem (nie używałem prawdę mówiąc). Choć to półśrodek.
1100°C
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Wydaje mi się, że nie byłby to world first.
RGB2HDMI zaistniało na potrzeby komputerów BBC. Potem rozwinęło się na praktyczni wszystkie platformy nie potrafiące generować sygnału HDMI.
https://github.com/hoglet67/RGBtoHDMI/w ... Screencaps
Z powyższego wynika, że C64 można również podłączyć, ale korzystając wpierw z:
https://github.com/c0pperdragon/C64-Video-Enhancement
Oczywiście, że U64 ma HDMI, ale wiemy, że nie chodzi o sam sygnał, ale obraz pixel-perfect.
Mój pomysł wziął się z adaptera dla C128, który w trybie 80-kolumnowym generuje sygnał RGBi, który można przekształcić na RGB - taki jak U64 na wyjściu Video.
RGB2HDMI zaistniało na potrzeby komputerów BBC. Potem rozwinęło się na praktyczni wszystkie platformy nie potrafiące generować sygnału HDMI.
https://github.com/hoglet67/RGBtoHDMI/w ... Screencaps
Z powyższego wynika, że C64 można również podłączyć, ale korzystając wpierw z:
https://github.com/c0pperdragon/C64-Video-Enhancement
Oczywiście, że U64 ma HDMI, ale wiemy, że nie chodzi o sam sygnał, ale obraz pixel-perfect.
Mój pomysł wziął się z adaptera dla C128, który w trybie 80-kolumnowym generuje sygnał RGBi, który można przekształcić na RGB - taki jak U64 na wyjściu Video.
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
ale ... na jakim monitorze?kar78787878 pisze: ↑24 cze 2021, 09:48Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak uzyskać z Ultimate64 obraz pixel-perfect, tzn. piksel z C64 odpowiadający jednemu pikselowi na monitorze?
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Jeśli jest tak:comankh pisze: ↑24 cze 2021, 23:36ale ... na jakim monitorze?kar78787878 pisze: ↑24 cze 2021, 09:48Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak uzyskać z Ultimate64 obraz pixel-perfect, tzn. piksel z C64 odpowiadający jednemu pikselowi na monitorze?
Pewnie chodzi o to, aby ten obraz 403*284 był wycentrowany w tej rozdzielczości hd (dodatkowe ramka). Wtedy będzie pixel/pixel - bez skalowania. Jak się mylę to niech autor posta mnie poprawi.The output resolution is 720 x 576 at 50 Hz (for the PAL version), also noted as 576p50.
Pozdro
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Nie ma znaczenia na jakim, tzn. w pewnym sensie ma - na takim aby obraz nie był skalowany w dół, czyli mieścił się przynajmniej bez ramek, ale nie wiem czy obecnie istnieją monitory o tak niskiej rozdzielczości, w których taki obraz nie mieściłby się.
Dokładnie tak. Czym większa natywna rozdzielczość monitora, tym większe dodatkowe, otaczające obraz ramki.
Ewentualnie skalowanie pikseli x2, x3, ale nadal całkowite, czyli bez rozmycia generowanego przez urządzenie wyświetlające.
Coś takiego, co możemy otrzymać w window mode w emulatorze Vice.
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Na rozdzielczość out HDMI nie masz wpływu. Zawsze będzie 720 x 576 at 50 Hz (PAL), chyba że kiedyś pójdzie apdejt do FullHD, więc potrzebujesz monitora/tv o dokładnie takiej matrycy/ lub wielokrotności, będzie skalowanie ale "idealne". Wyjście HDMI nie dostosuje swojej rozdzielczości do monitora (tak jak np. karta w PC do monitora). Oczywiście to tylko teoria, bo wyjscie U64 skaluje obraz do full rozmiaru HD 720 x 576. Teoretycznie dałoby się zrobić to co pisałem wyżej, ale może to zrobić tylko autor projektu (napisz może kiedyś coś takiego doda w apdejtach).kar78787878 pisze: ↑25 cze 2021, 11:03Dokładnie tak. Czym większa natywna rozdzielczość monitora, tym większe dodatkowe, otaczające obraz ramki.
Ewentualnie skalowanie pikseli x2, x3, ale nadal całkowite, czyli bez rozmycia generowanego przez urządzenie wyświetlające.
Coś takiego, co możemy otrzymać w window mode w emulatorze Vice.
pozdro
S.
ps. Więcej dowiedziałbyś się od Wegi-ego, ma dużą wiedzę w tych tematach.
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Nie mam wpływu, dlatego zasugerowałem na początku, że być może użycie sygnału RGB i konwersja do HDMI rozwiązałaby problem - czyli to co robi adapter RGB2HDMI, bo jest on skalerem integer.
Pisałem kiedyś do Gideona, odpisał:
Pisałem kiedyś do Gideona, odpisał:
P.S. Podobno są telewizory, które mają integer scaling: https://tanalin.com/en/articles/integer-scaling/Please note that the U64 does not have a frame buffer. What you are asking is only possible with a frame buffer, since the data needs to be streamed out in a shorter time frame, so the data from the VIC needs to be stored first in order to do that.
Also, the HDMI resolution that the U64 can produce is limited to 60 MHz pixel clock. All of the mentioned resolutions have higher pixel clock rates.
So, going short, it is not possible.
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Nie mam U64, ale z tego co czytałem, to na wyjściu HDMI obraz JEST pixel perfect, tzn sprzęt podwaja pixele w pionie i poziomie bez dodatkowych filtrów i potem dopycha ramka do pełnej rozdzielczości HDMI. Co potem zrobi z tego TV lub monitor to już niezależna sprawa.
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Jesteś w stanie odnaleźć tą informację?
Choć i tak ona nic nie zmieni, bo rzadkością są urządzenia wyświetlające HDMI w skali 1:1. W sumie HDMI to standard dla multimediów, a nie pracy z monitorami, więc nikt nie oczekuje takiej jakości przy oglądaniu filmu.
U mnie na 1360x768 poprzez HDMI jest rozmyty, na 1680x1050 poprzez DVI, również.
Znalazłem jeszcze inne rozwiązanie, ale sprowadza się praktycznie do tego, że można uruchomić Vice na Windows i efekt będzie taki sam.
Mianowicie U64 pozwala streamować sygnał video poprzez sieć:
https://1541u-documentation.readthedocs ... reams.html
https://www.tsb.space/projects/u64-streamer/
- KB777reborn
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 lut 2020, 08:30
- Grupa: 1100°Crew
- Kontakt:
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
O czym przecież napisałemkar78787878 pisze: ↑25 cze 2021, 12:53Znalazłem jeszcze inne rozwiązanie[...]
Mianowicie U64 pozwala streamować sygnał video
1100°C
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
i to się przydaje do tego aby nagrać w 50Hz. Tak na kanale Bonzai mamy zgrane nasze dema.
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
Myślałem, że piszesz o odrębnym urządzeniu fizycznym.KB777reborn pisze: ↑25 cze 2021, 14:08O czym przecież napisałemkar78787878 pisze: ↑25 cze 2021, 12:53Znalazłem jeszcze inne rozwiązanie[...]
Mianowicie U64 pozwala streamować sygnał video
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
To pewnie było gdzieś na FB, a wiadomo jak tam się szuka czegokolwiek. Na szybko wyszukałem tylko taki fragment dyskusji: sęk w tym, że to z czasów prototypów jeszcze i może być nieaktualne. Ale pamiętam, że czytałem kiedyś jak Gideon tłumaczył, że nie może użyć zbyt skomplikowanego skalowania, bo układ od tego ma za małą wydajność.
Re: Ultimate64 i obrazel pixel-perfect
KB777reborn pisze: ↑23 cze 2021, 22:13A pixel perfect to chyba tylko streamerem (nie używałem prawdę mówiąc). Choć to półśrodek.
Wcześniej nie sprawdzałem tej opcji. Teraz udało mi się znaleźć czas. W sumie to nie taki półśrodek - jeden monitor można wyłączyć, a całość i tak obsługiwać z poziomu U64. Ale można też z poziomu windowsowego U64Streamer montować i uruchamiać pliki .prg i .d64.
Uciążliwe jest tylko to, że trzeba sygnał puścić przez router, a router to oczywiście odrębny zasilacz.
Na poniższym obrazku zrzut ze streamowania. Niestety silnik forum skaluje obrazki, a więc: https://www.c64scene.pl/download/file.php?id=1915