Timanthes i grafika we FLI

Forum, na którym możemy pogadać o wszelakim oprogramowaniu na C64, grach, programach.
Wiadomość
Autor
joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

Timanthes i grafika we FLI

#1 Post autor: joodas »

Witam wszystkich,

Po dlugoletniej przerwie zabralem sie za powrot do rysowania. Na pierwszy ogien idzie FLI. Narysowalem kontury obrazka za pomoca pixeli 1x1 w Timanthesie. Czy istnieje mozliwosc rysowania pixelem o rozmiarze 1x2 w wymienionym programie jak to bylo np. w edytorach FLI na C64?

W Timanthesie bardzo wygodne i pomocne sa warstwy, ale brakuje mi tego pixelowania za pomoca 1x2. Co znowu jest dostepne w Project 1, ale tu brakuje warstw.

Ewentualnie kontury a potem wypelnienie kolorami zrobie na Timanthesie, a dithering we FLI zrobic w Project 1.

Jakies doswiadczenia, podpowiedzi?

Dzieki

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#2 Post autor: skull »

kliknij prawym przyciskiem na warstwę i wybierz rodzaj obrazka na FLI (tryb się sam przełączy), aha i nie może być to na pierwszej warstwie (zrób najpierw duplikat warstwy). W Tiamantesie rysuje się równie dobrze w pikslach 1x1 jak i 1x2.
Wszystko fajne gdyby się tak często niewypierdalał.
Bo pecet to zwykły banan...

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#3 Post autor: joodas »

O to wlasnie mi chodzilo :)

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#4 Post autor: booker »

W zasadzie Timantess wywala sie jedynie przy zgrywaniu - jak masz zle poustawiane warstwy vs dany tryb, to przy zgrywaniu zdechnie.

A poza tym najs.
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#5 Post autor: skull »

taa, zgrywanie to zawsze ta chwila niepewnosci...
ale zapewniam ze nie tylko - jak wszystko idzie jednym ciagiem to jest ok, ale wystaczy jeden moment zawachania i juz sie pojawiaja komunikaty.
Poza tym bitmapy obrabia, ale jak sie przekonwertuje na palete 4bit - inaczej bedziesz pracował na "pustakch"
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#6 Post autor: carrion »

ja nie wiem, ale wieszanie mam tylko w jednym momęcie (tak jak booker mówi gdy warstwy są "nieodpowiendio" ustawione) poza tym tool działa bez zarzutu.
A potrafi naprawdę dużo więc warto poświęcić trochę czasu, poeksperymentować i poznać kiedy i w jakich warunkach się wywala aby sobie z tym potem radzić.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#7 Post autor: skull »

Przecież nikt tu nie kwestionuje jego możliwości, gdyby nie te błędy to nawet photoshopa bym już nie używał.
Bo pecet to zwykły banan...

irwin
Posty: 54
Rejestracja: 12 wrz 2009, 19:47

#8 Post autor: irwin »

Ja też potwierdzam, znakomity program, i po zrobieniu sobie palety Atari da się i na ten komp, choć oczywiście duszki i sam plik wykonywalny trzeba już zrobić w graph2font'cie.
Szkoda że już nie jest rozwijany, przydałby się tryb edycji np w NUFLI czy atarowskie tryby duszkowe.

ODPOWIEDZ