Strona 1 z 1
Małe intro od początkującego
: 20 paź 2022, 16:16
autor: climbus
Hej,
na początek kilka słów o mnie.
Jako doświadczony programista Pythona, postanowiłem spróbować się w 8-bitowym assemblerze. Od jakiegoś czasu coś sobie dziergam.
Nadarzyła się okazja, aby opowiedzieć o moich doświadczeniach na lokalnym pythonowym meetupie. Przed tym wydarzeniem popełniłem bardzo proste intro. Robione one było szybko na kolanie więc fajerwerków nie ma
Pomyślałem, że puszczę tu małe info dla potomnych
Kod i binarka:
https://github.com/climbus/c64-pystok-intro
link do filmu podglądowego:
https://www.youtube.com/watch?v=okcraU2rw-0
Pozdrawiam
Re: Małe intro od początkującego
: 20 paź 2022, 16:21
autor: Gordian
Jak na początek, bardzo fajnie!
Znajomość Pythona na pewno przyda Ci się do generacji tabelek czy charsetów do różnych efektów w asemblerze.
Re: Małe intro od początkującego
: 20 paź 2022, 16:29
autor: Steffan
Dobra robota! Czekam na następne prodki.
pozro
Steffan
Re: Małe intro od początkującego
: 20 paź 2022, 18:15
autor: carrion
Fajne!
Witaj w klubie!
Re: Małe intro od początkującego
: 20 paź 2022, 20:35
autor: kenji
Bardzo fajne "Hello World!"
Witaj w świecie 8-bitów Czekamy na więcej. Jak Ci to sprawia frajdę, to ciągnij to dalej. Fajna zabawa i fajny świat się przed Tobą otwiera.
Re: Małe intro od początkującego
: 21 paź 2022, 18:15
autor: Nitro
Coraz więcej osób pcha się do zabawy
Gratki. Popieram post
gordiana, Python będzie fajny do tabelek. Ah, i spojrzałem w kod, naprawdę fajnie ułożony z makrami etc. Czas na trackmo
Re: Małe intro od początkującego
: 21 paź 2022, 20:30
autor: carrion
Python fajny - nie powiem, ale do tabelek to jest Kick Assembler.
Poza tym jest Kick C. Składnia C a kod w Kick Assemblerze wypluwa
no i w Kick C to i grę można napisać..i demo słyszałem że piszą...
Re: Małe intro od początkującego
: 22 paź 2022, 10:51
autor: climbus
Dzięki za dobre przyjęcie.
Walczę dalej
Tak jak piszecie, w KickAss można robić cuda.
W związku z Pythonem liczę na obustronne korzyści. To, co jest moim dużym odkryciem to sposoby radzenia sobie w bardzo ograniczonym środowisku. Jest to mega doświadczenie.
Re: Małe intro od początkującego
: 24 paź 2022, 23:20
autor: Katon
Super !
Re: Małe intro od początkującego
: 31 paź 2022, 21:26
autor: Nitro
carrion: ale w KickAssie nie napiszesz w godzinę prototypu efektu, tak samo nie wyplujesz zoptymalizowanego speedkodu który np nie duplikuje odczytu z tabelek, tylko czyta raz i wypluwa np 16 pikseli.
U mnie w demie połowa efektów (w tym te unreleased) zaczęła jako prototypy w C++
Oświetlana twarz to był skomplikowany toolchain.
Re: Małe intro od początkującego
: 01 lis 2022, 10:32
autor: carrion
@nitro
W pełni zgoda... ale przyznasz że Kick Ass (i Kick C) pozwalają naprawdę na sporo - i nie tylko o tabelki chodzi ale np generowanie/kowertowanie grafiki.
Przy okazji słyszałem, że niektórzy koderze ze sceny piszą swoje części w całości w C++ na PC
Re: Małe intro od początkującego
: 02 lis 2022, 16:14
autor: brush
Maly bugfix: piszac do d016 musisz ustawic odpowiednio bit odpowiadajacy za szerokosc ekranu, wtedy ekran bedzie zwezony lekko i znaczki po lewej stronie i prawej nie beda "wskakiwac" tylko beda sie wysuwac za ramkę
Powodzenia w kolejnych kodach.
Brush
Re: Małe intro od początkującego
: 02 lis 2022, 16:15
autor: brush
Nitro pisze: ↑31 paź 2022, 21:26
carrion: ale w KickAssie nie wyplujesz zoptymalizowanego speedkodu który np nie duplikuje odczytu z tabelek, tylko czyta raz i wypluwa np 16 pikseli.
No nie wiem, nie wiem..
K.
Re: Małe intro od początkującego
: 11 lis 2022, 17:41
autor: Nitro
Tzn mam wiedzę z 2010 kiedy była wersja 2, w wersji 5 to możliwe, że jest możliwość odpalenia Javy i wtedy wiadomo, ale to już kwestia warsztatu. Napisz jak wiesz
Re: Małe intro od początkującego
: 22 mar 2023, 12:47
autor: brush
Dawno nie bylem. Wbudowany jezysk skryptowy kickassa ma wszystko co do podstawwych spraw potrzebujesz: petle, zmienne, warunki, tablice, listy. Da się. Been there.