Fakty i Mity C64 Vs. Atari 800XL
: 23 kwie 2021, 23:39
Na AOL https://atarionline.pl/forum/comments.p ... 944&page=5 jest ewangelista Action! znany w środowisku jako TDC.
Jedną z jego wielu tez jest ta, że w epoce nie było szybszego języka/kompilatora niż Action! na 8-bit platformy.
Ilmenit odnalazł 2 kandydatów, którzy mogli by obalić to twierdzenie: Power C i PROMAL na C64.
Problemem jest nieistnienie wzjamnie tych kompilatorów na konkrecyjnych platformach, postanowiłem przekroczyć tę barierę.
W linku https://www.lemon64.com/forum/viewtopic ... d1ab786776 algorytm SIEVE wykonywał się na C64:
The runtimes in seconds are claimed to be these:
Skompilowałem ten algorytm napisany w Action! na A8 i uruchomiłem na C64.
Jedna iteracja to 154 ramek a 10 iteracji to 1539 ramki.
Jak to zrobiłem można zobaczyć tutaj: https://atariage.com/forums/topic/24365 ... nt=4809041
Jeżeli wszystko zrobiłem dobrze i 50 ramek w PAL na C64 to 1 sekunda to PROMAL jest równie szybki o ile nie minimalnie szybszy (nie wiem czy wyniki z forum nie są zaokrąglone w dół, no i ja użyłem w Action jednej zmiennej na ZP).
Jeżeli coś zrobiłem nie tak, albo interpretuję nieprawidłowo proszę o komentarz, na C64 to ja tylko grałem - nie znam się
---
aaa... i wątek założyłem nie w celu udowadniania wyższości jednych świąt nad drugimi, osobiście lubię każdy 8-bit jaki istnieje tylko jak coś pokutuje w przestrzeni jak ten nieszczęsny Action! to warto się przyjrzeć i ew. obalić.
Jedną z jego wielu tez jest ta, że w epoce nie było szybszego języka/kompilatora niż Action! na 8-bit platformy.
Ilmenit odnalazł 2 kandydatów, którzy mogli by obalić to twierdzenie: Power C i PROMAL na C64.
Problemem jest nieistnienie wzjamnie tych kompilatorów na konkrecyjnych platformach, postanowiłem przekroczyć tę barierę.
W linku https://www.lemon64.com/forum/viewtopic ... d1ab786776 algorytm SIEVE wykonywał się na C64:
The runtimes in seconds are claimed to be these:
Kod: Zaznacz cały
BASIC: 630
COMAL: 490
FORTH: 51
PASCAL: 55
PROMAL: 30
Jedna iteracja to 154 ramek a 10 iteracji to 1539 ramki.
Jak to zrobiłem można zobaczyć tutaj: https://atariage.com/forums/topic/24365 ... nt=4809041
Jeżeli wszystko zrobiłem dobrze i 50 ramek w PAL na C64 to 1 sekunda to PROMAL jest równie szybki o ile nie minimalnie szybszy (nie wiem czy wyniki z forum nie są zaokrąglone w dół, no i ja użyłem w Action jednej zmiennej na ZP).
Jeżeli coś zrobiłem nie tak, albo interpretuję nieprawidłowo proszę o komentarz, na C64 to ja tylko grałem - nie znam się
---
aaa... i wątek założyłem nie w celu udowadniania wyższości jednych świąt nad drugimi, osobiście lubię każdy 8-bit jaki istnieje tylko jak coś pokutuje w przestrzeni jak ten nieszczęsny Action! to warto się przyjrzeć i ew. obalić.