Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Dobra, trzeba w końcu zaprzestać anonimowego grzebania po zakamarkach tego forum. Wyjść z niewyjściową gębą do ludzi i kulturalnie się przywitać. Także... Przemo z tej strony
Nie zrzeszony w żadnej korporacji i nie działający na żadnym polu walki, aczkolwiek lecz swobodnie dryfujący wokół scen, muzyki, grafiki i wszelkich artystycznych wypocin, pochodzących od wymierającego już gatunku jakim na przestrzeni ostatnich lat wydają się być ludzie kreatywni napędzani przez pasje. Co niektórzy mogli mnie poznać pod koniec zeszłorocznego MD, na którym (dzięki sugestii zaradnego brata) miałem zaszczyt się pojawić, przybywszy prosto z Warszawskiego Pixel'a. A teraz może już do rzeczy...
A więc ostatnimi czasy zachciało mi się zabawy w "rysunek" pod modłę C64. Jako czysty konsument, nie posiadający zbyt wielkiego rozeznania w temacie zrobiłem rekonesans i zaczerpnąłem informacji z rożnych stron szukając w temacie "narzędzie pod windows". Pierwsze skrzypce zagrali mniejsi bohaterowie: Project One, Pixcen oraz Multipaint. Ale z dobiegu doszła jeszcze jedna, grubsza sugestia - ProMotion NG - na a tym się najwięcej skupiłem. Głównie przez możliwość rysowania figur geometrycznych i jeszcze kilka innych ułatwiaczy. Pierwszy b/w projekcik (nie mając większego pojęcia o trybach graficznych i rozszerzeniach obsługiwanych przez C64) zrobiłem jako C64 FLI Image i z nim nie ma żadnych problemów przy próbie odczytu i zapisania jako PRG w Pixcen. Drugi (w porywie fantazji) postanowiłem zrobić w kolorze. Więc stworzyłem plik w formacie C64 - Multi Color Image. Zamiast dziobać dalej, postawiłem że zapiszę rysunek i sprawdzę jak się kolor sprawdzi przy konwertowaniu do docelowego PRG ...i tu się zaczęły problemy. Przy imporcie grafiki do "mniejszych programów" zaczynają się problemy. Nie wiem jak dokładnie to wytłumaczyć więc dołączę kilka screenów:
1. FLI Image w ProMotion NG 2. ten sam obraz zaimporowany do Pixcen (i potem zapisany jako PRG) 3. Kolorowy obraz w PM NG - jako C64 Multi Color Image 4. Kolorowy w Pixcen - 5. Kolorowy w Project One 6. Kolorowy w Multipaint 7.Dostępne rozszerzenia pod jakimi mogę zapisać projekt/rysunek w PMNG: I tak, wiem. Nie powinienem zaśmiecać forum ale szybciej pokaże niż opiszę to z czym mam problem. Czy ktokolwiek z tu obecnych miał do czynienia z ProMotion NG ? Czy istnieje możliwość bezproblemowego transferu grafiki kolorowej do docelowego rozszerzenia odpalanego na C64 (PRG) bez pixelowych problemów? Jako iż bardziej mnie bawi samo rysowanie niż nakładanie, masek, filtrów, efektów na istniejące grafiki to dla uproszenia sprawy i bez problematycznej obsługi skłonny jestem rysować w jednym bardziej prostych (wyżej wymienionych) narzędzi graficznych. I jako iż że to dopiero początek mojej zabawy, to nie mam jeszcze żadnych nawyków/przyzwyczajeń/preferencji do żadnego z narzędzi graficznych i dlatego jestem skłonny wysłuchać wszelkich sugestii odnośnie programu, który polecacie lub którego powinienem spróbować.
Jeszcze raz witam się z użytkownikami i z góry dziękuje za wszelkie sugestie oraz informacje.
Nie zrzeszony w żadnej korporacji i nie działający na żadnym polu walki, aczkolwiek lecz swobodnie dryfujący wokół scen, muzyki, grafiki i wszelkich artystycznych wypocin, pochodzących od wymierającego już gatunku jakim na przestrzeni ostatnich lat wydają się być ludzie kreatywni napędzani przez pasje. Co niektórzy mogli mnie poznać pod koniec zeszłorocznego MD, na którym (dzięki sugestii zaradnego brata) miałem zaszczyt się pojawić, przybywszy prosto z Warszawskiego Pixel'a. A teraz może już do rzeczy...
A więc ostatnimi czasy zachciało mi się zabawy w "rysunek" pod modłę C64. Jako czysty konsument, nie posiadający zbyt wielkiego rozeznania w temacie zrobiłem rekonesans i zaczerpnąłem informacji z rożnych stron szukając w temacie "narzędzie pod windows". Pierwsze skrzypce zagrali mniejsi bohaterowie: Project One, Pixcen oraz Multipaint. Ale z dobiegu doszła jeszcze jedna, grubsza sugestia - ProMotion NG - na a tym się najwięcej skupiłem. Głównie przez możliwość rysowania figur geometrycznych i jeszcze kilka innych ułatwiaczy. Pierwszy b/w projekcik (nie mając większego pojęcia o trybach graficznych i rozszerzeniach obsługiwanych przez C64) zrobiłem jako C64 FLI Image i z nim nie ma żadnych problemów przy próbie odczytu i zapisania jako PRG w Pixcen. Drugi (w porywie fantazji) postanowiłem zrobić w kolorze. Więc stworzyłem plik w formacie C64 - Multi Color Image. Zamiast dziobać dalej, postawiłem że zapiszę rysunek i sprawdzę jak się kolor sprawdzi przy konwertowaniu do docelowego PRG ...i tu się zaczęły problemy. Przy imporcie grafiki do "mniejszych programów" zaczynają się problemy. Nie wiem jak dokładnie to wytłumaczyć więc dołączę kilka screenów:
1. FLI Image w ProMotion NG 2. ten sam obraz zaimporowany do Pixcen (i potem zapisany jako PRG) 3. Kolorowy obraz w PM NG - jako C64 Multi Color Image 4. Kolorowy w Pixcen - 5. Kolorowy w Project One 6. Kolorowy w Multipaint 7.Dostępne rozszerzenia pod jakimi mogę zapisać projekt/rysunek w PMNG: I tak, wiem. Nie powinienem zaśmiecać forum ale szybciej pokaże niż opiszę to z czym mam problem. Czy ktokolwiek z tu obecnych miał do czynienia z ProMotion NG ? Czy istnieje możliwość bezproblemowego transferu grafiki kolorowej do docelowego rozszerzenia odpalanego na C64 (PRG) bez pixelowych problemów? Jako iż bardziej mnie bawi samo rysowanie niż nakładanie, masek, filtrów, efektów na istniejące grafiki to dla uproszenia sprawy i bez problematycznej obsługi skłonny jestem rysować w jednym bardziej prostych (wyżej wymienionych) narzędzi graficznych. I jako iż że to dopiero początek mojej zabawy, to nie mam jeszcze żadnych nawyków/przyzwyczajeń/preferencji do żadnego z narzędzi graficznych i dlatego jestem skłonny wysłuchać wszelkich sugestii odnośnie programu, który polecacie lub którego powinienem spróbować.
Jeszcze raz witam się z użytkownikami i z góry dziękuje za wszelkie sugestie oraz informacje.
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
H. S. Thompson
H. S. Thompson
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Witamy, kolejna świeża krew na scenie, wspaniale!
Grafikiem nie jestem więc nie pomogę ale myślę, że na pewno niedługo otrzymasz fachową odpowiedź
Grafikiem nie jestem więc nie pomogę ale myślę, że na pewno niedługo otrzymasz fachową odpowiedź
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Witaj Pshemsky... co ci tak długo zeszło żeby tutaj się pojawić
A twój problem jest chyba prosty do wytłumaczenia. tak mi się wydaje.
zgaduję że podczas importowania .png do pixcena czy innych project one'ów mają one jakoś na sztywno zdefiniowaną swoją paletę c64 i próbują wczytywany obrazek dopasować do swojej palety. Wystarczy że to co wyplułeś z ProMotion ma nieco inną i programy się gubią i robią dziwne ditheringi.
spróbuj zrobić takie ćwiczenie. narysuj coś w pixcen'ie, wyeksportuj jako png.
ten obrazek wczytaj do ProMotion i w nim nanieś jakieś zmiany. zapisz jako png i wczytaj ponownie w pixcen'ie. Jaki efekt?
Jak dam rade to zrobię też test.
A twój problem jest chyba prosty do wytłumaczenia. tak mi się wydaje.
zgaduję że podczas importowania .png do pixcena czy innych project one'ów mają one jakoś na sztywno zdefiniowaną swoją paletę c64 i próbują wczytywany obrazek dopasować do swojej palety. Wystarczy że to co wyplułeś z ProMotion ma nieco inną i programy się gubią i robią dziwne ditheringi.
spróbuj zrobić takie ćwiczenie. narysuj coś w pixcen'ie, wyeksportuj jako png.
ten obrazek wczytaj do ProMotion i w nim nanieś jakieś zmiany. zapisz jako png i wczytaj ponownie w pixcen'ie. Jaki efekt?
Jak dam rade to zrobię też test.
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Witaj
Do tego co napisał Carrion dodam, że ważne jest również rozmieszczenie elementów na importowanym obrazie. Już tłumaczę o co mi chodzi. Siatka 4x8px ma swoje restrykcje. Wystarczy przesunąć grafikę np. o 1px i efekt importu będzie inny niż wcześniej.
Pozdrawiam
Steffan
Do tego co napisał Carrion dodam, że ważne jest również rozmieszczenie elementów na importowanym obrazie. Już tłumaczę o co mi chodzi. Siatka 4x8px ma swoje restrykcje. Wystarczy przesunąć grafikę np. o 1px i efekt importu będzie inny niż wcześniej.
Pozdrawiam
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
ale....
zrobiłem test i ... w sumie u mnie działa
tzn narysowałem coś w promotion i zapisałem jako png. i bez problemu wczytałem do pixcena który spytał mnie nawet czy chcę tryb multi... i działa więc pytanie do Pshemsky'ego o wykonanie mojego testu opisanego wcześniej bo może okaże się że znaleźliśmy jakiś inny problem
zrobiłem test i ... w sumie u mnie działa
tzn narysowałem coś w promotion i zapisałem jako png. i bez problemu wczytałem do pixcena który spytał mnie nawet czy chcę tryb multi... i działa więc pytanie do Pshemsky'ego o wykonanie mojego testu opisanego wcześniej bo może okaże się że znaleźliśmy jakiś inny problem
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Serwus Nitro. Nie taka świeża, bo już bliżej do 40stki niż 30stki
To chyba jednak problem z paletą kolorów w PM (a raczej moją niewiedzą na temat możliwości jej ustawienia)Steffan pisze: ↑18 mar 2020, 17:13Witaj
Do tego co napisał Carrion dodam, że ważne jest również rozmieszczenie elementów na importowanym obrazie. Już tłumaczę o co mi chodzi. Siatka 4x8px ma swoje restrykcje. Wystarczy przesunąć grafikę np. o 1px i efekt importu będzie inny niż wcześniej.
Pozdrawiam
Steffan
Jakoś tak wyszło. Poza tym nie chciałem się tak bezczelnie pchać między zwartą ekipę
A wracając do tematu Pro Motion NG. Zrobiłem dokładnie tak jak prosiłeś i chyba coś nie do końca ogarniam z tematem palety kolorów w PM. Po zapisie jako PNG i zaimportowaniu do PM wszystko gra. Naniosłem trochę zmian (wybierając kolory z dostępnej palety na górze i dodam że obraz otworzył się jako multicolor) i zapisałem ponownie by załadować do Pixcen'a. Oczywiście po imporcie wyskoczyło kilka problemów...
1. Orginał w pixcen'ie 2. Zapis w PM NG 3. Pies otwarty (po zmianach) w Pixcen'ie I zonk - bo nawet na trawie (z której kolor zaimportowałem pipetą) wyskoczyły jakieś błędy
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
H. S. Thompson
H. S. Thompson
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Nie mogę edytować, więc tylko chciałem dodać że podczas importu obrazka z PM NG do pixcen'a obraz nie ulega zmianie pod względem kolorów/pixeli tylko przy wyborze 'unrestricted' (w przypadku load file). Lecz wygląda na to że rozdzielczośc ulega zmianie.
1. orginal w PM NG z zaznacząną paletą kolorów w trybie C64 Multicolours Image 2. Obraz po zaimporowaniu do Pixcen'a w opcji Unrestrestricted 3. Obraz po zaimportwaniu jako Multicolor I na koniec posta dodam tylko iż nie mam problemu z rysowaniem w Pixcen'ie/P1/MPaint'cie ale skoro już biorę się za naukę od podstaw to miło by było uczyć się nawyków na jakimś bardziej zaawansowanym programie jak Pro Motion NG, A nuż się spodoba i zachce mi się tworzyć sprite'y lub jakieś proste animacje Poza tym chciałbym zostać przy jakimś narzędziu na nieco dłużej, i jakoś tak PM NG przemawia do mnie.
Jeszcze raz dzięki za wyrozumiałość i wszelkie sugestie.
1. orginal w PM NG z zaznacząną paletą kolorów w trybie C64 Multicolours Image 2. Obraz po zaimporowaniu do Pixcen'a w opcji Unrestrestricted 3. Obraz po zaimportwaniu jako Multicolor I na koniec posta dodam tylko iż nie mam problemu z rysowaniem w Pixcen'ie/P1/MPaint'cie ale skoro już biorę się za naukę od podstaw to miło by było uczyć się nawyków na jakimś bardziej zaawansowanym programie jak Pro Motion NG, A nuż się spodoba i zachce mi się tworzyć sprite'y lub jakieś proste animacje Poza tym chciałbym zostać przy jakimś narzędziu na nieco dłużej, i jakoś tak PM NG przemawia do mnie.
Jeszcze raz dzięki za wyrozumiałość i wszelkie sugestie.
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
H. S. Thompson
H. S. Thompson
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
podeślij albo wystaw gdzieś te pliki które wypluwasz z PMNG zobaczę czy u mnie się wczytają do Pixcena albo innego tool'a. Bo coś jest bardzo dziwne z tym importem u Ciebie.
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Na scenie mamy regułę: 'growing old is mandatory, growing up is optional'Serwus Nitro. Nie taka świeża, bo już bliżej do 40stki niż 30stki
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Pshemsky
Mam od Ciebie 2 obrazki ten z pieskiem i ten z tym człowieczkiem z joy'em.
Zrobiłem testy importu do Pixcena.
O ile ten drugi czyli ten niby piłkarz wczytuje się dobrze o tyle piesek już nie. i w sumie nie wiem dla czego. jeden domysł to to że w piesku są kolory raczej niezbliżone do commodorowskich (język) czy zieleń trawy, ale nie jestem pewien czy to nie jest problem.
Nie podesłałeś bałwanka więc nie wiem czemu tak rozdzielczość jakoś ci fiksuje.
i w zasadzie cieżko jakieś konkretne wnioski wysnuć. No u mnie ten niby piłkarz się zaimportował bezbłędnie.
Mam od Ciebie 2 obrazki ten z pieskiem i ten z tym człowieczkiem z joy'em.
Zrobiłem testy importu do Pixcena.
O ile ten drugi czyli ten niby piłkarz wczytuje się dobrze o tyle piesek już nie. i w sumie nie wiem dla czego. jeden domysł to to że w piesku są kolory raczej niezbliżone do commodorowskich (język) czy zieleń trawy, ale nie jestem pewien czy to nie jest problem.
Nie podesłałeś bałwanka więc nie wiem czemu tak rozdzielczość jakoś ci fiksuje.
i w zasadzie cieżko jakieś konkretne wnioski wysnuć. No u mnie ten niby piłkarz się zaimportował bezbłędnie.
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
nice one
Już miałem tego PM NG wysyłać w kosmos i przysiadać się do jednego z prostszych programów (chyba Project One byłby moim faworytem), kiedy to spróbowałem jeszcze raz, popiłem trochę rumu, podrapałem się po pustym rondlu i znalazłem przyczynę całego zamieszania kolorystycznego: Zamiast palety C64 pepto.pal miałem tą extended.pal i to własnie była przyczyna tych 'konfliktów kolorystycznych'carrion pisze: ↑21 mar 2020, 14:49Pshemsky
Mam od Ciebie 2 obrazki ten z pieskiem i ten z tym człowieczkiem z joy'em.
Zrobiłem testy importu do Pixcena.
O ile ten drugi czyli ten niby piłkarz wczytuje się dobrze o tyle piesek już nie. i w sumie nie wiem dla czego. jeden domysł to to że w piesku są kolory raczej niezbliżone do commodorowskich (język) czy zieleń trawy, ale nie jestem pewien czy to nie jest problem.
Nie podesłałeś bałwanka więc nie wiem czemu tak rozdzielczość jakoś ci fiksuje.
i w zasadzie cieżko jakieś konkretne wnioski wysnuć. No u mnie ten niby piłkarz się zaimportował bezbłędnie.
Coż, zgaduję że to nie ostatnia z moich pomyłek, ale tak to jest jak człowiek zasiada do nowego i uczy się od zera.
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
H. S. Thompson
H. S. Thompson
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
zwlekałem aby to napisać ale napiszę.
Cosmigo Promotion NG to jeden z najlepszych programów graficznych do pixelartu jakie znam, ale...
ale przesiądź się na Timanthes
https://csdb.dk/release/?id=75871
pomogę jak by co bo program ma swoje fanaberie, ale ani Project One ani Pixcen ani Multipaint (z całym szacunkiem do wymienionych) nie dorastają mu do pięt. Napisał go najlepszy (IMO) grafik na C64 (ever) czyli Mirage, więc chyba wiedział co robi
Cosmigo Promotion NG to jeden z najlepszych programów graficznych do pixelartu jakie znam, ale...
ale przesiądź się na Timanthes
https://csdb.dk/release/?id=75871
pomogę jak by co bo program ma swoje fanaberie, ale ani Project One ani Pixcen ani Multipaint (z całym szacunkiem do wymienionych) nie dorastają mu do pięt. Napisał go najlepszy (IMO) grafik na C64 (ever) czyli Mirage, więc chyba wiedział co robi
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Zabawy w pixelowanie plus przywitajnik
Trochę rozbudowany (przytłaczająca ilość opcji) jak dla mnie. Ale w następnym tygodniu mam sporo wolnego z pracy, więc dosiądę się na spokojnie. Wniknę, poszperam i ogarnę temat, bo przecież nie ma się co rozczulać/stresować. Lepiej samemu wskoczyć na głębszą wodę i sprawdzić czy człowiek nadaje się do pływania, czy spokojnie pójdzie na dno jak cegła Także dzięki za namiar Carrion. W razie zgrzytów możesz się spodziewać ataku wiadomości prywatnych
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
H. S. Thompson
H. S. Thompson