MUCSU
NUFLI to już max, ale niedoceniasz tego MUCSU, zobacz ten wątek z przykładami:
http://csdb.dk/forums/?roomid=13&topici ... allposts=1
niestety nie można dokonać nawet minimalnej korekty po konwersji (brak edytora), bo efekt końcowy mogłby być bardzo zbliżony NUFLI.
ps. mam na myśli pomysł z pierwszej wersji edytora, bo w drugiej ze zmianą komórek d025/d026 co linię - ta juz mija się z celem.
http://csdb.dk/forums/?roomid=13&topici ... allposts=1
niestety nie można dokonać nawet minimalnej korekty po konwersji (brak edytora), bo efekt końcowy mogłby być bardzo zbliżony NUFLI.
ps. mam na myśli pomysł z pierwszej wersji edytora, bo w drugiej ze zmianą komórek d025/d026 co linię - ta juz mija się z celem.
Bo pecet to zwykły banan...
Heh, dlatego, że myśląc o tym trybie je rysowałem - mieliśmy efekty pod to.Nitro pisze:A dlaczego nie NUFLI? Ma o wiele mniej ograniczeń dla artysty, za to przy wkładaniu do dema koder będzie zgrzytał zębami, ale Ty chcesz wydać te obrazki standalone. I jest edytor, na C64 ale zawsze coś, drobne poprawki można zrobić.
Ale rozbiło się o brak edytora.
A edytor na c64 mnie nie zbawi - chyba, że jest obsługa myszy lub tabletu Czasy pixelowania joyem się skończyły (przynajmniej dla mnie)
NUFLI też próbowałem. Generalnie to chodzi mi o to, by w takim P1, czy Timanthes można było RYSOWAĆ w którymś trybie - NUFLI, MUCSU, nie robi mi wielkiej różnicy jeśli od początku wiem jakie są ograniczenia.
Od biedy jakiś skrypt do Promotion sprawdzający błędy (ale to zupełnie inny komfort pracy) byłby miłym prezentem.
Re: MUCSU
Ja to mam takie pytanie odnośnie tego trybu MUCSU -w którym roku cokolwiek w tej grafice zostało zaprezentowane?
A już podpowiem, że edytor na C64 do tego trybu istniał -niestety przepadł.
A już podpowiem, że edytor na C64 do tego trybu istniał -niestety przepadł.
Re: MUCSU
Ale kiedy te konwentery się pojawiły? -bo z tego co ja doczytałem to około 2009 roku.
Re: MUCSU
Przykro mi, nie będę mądrzejszy od google.
Egzotyka,tryb chyba tyko doraźnie stosowany wedle potrzeby w demach.
Edytory na c64,jeżeli były, to toporne i (teraz) raczej tylko dla samobójców.
Ps. Nie znam się, nie śledzę, więc chill.
Egzotyka,tryb chyba tyko doraźnie stosowany wedle potrzeby w demach.
Edytory na c64,jeżeli były, to toporne i (teraz) raczej tylko dla samobójców.
Ps. Nie znam się, nie śledzę, więc chill.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.
Re: MUCSU
Edytor był już w 1995 roku, opublikowany na łamach C&A w numerze 8/95 na stronie 38.
Tryb nazwałem wtedy SUPER MULTI -niestety wtedy nikt nie zwrócił na niego uwagi a "Gregory" który opisywał wspomniany program napisał o dwóch dodatkowych kolorach a tym czasem były to 3 dodatkowe kolory pochodzące właśnie z SPRITE.
Tym samym słowem, jeżeli ktoś myśli, że tryb został opracowany około 2009 roku jest w super błędzie, tryb został opracowany w 1994 roku, jedyny obrazek który posiadam zachował mi się w mojej grze Krzyżówka w momencie rozwiązania wszystkich plansz (nie zachęcam do grania, ale jeżeli ktoś ma ochotę to zobaczyć to wystarczy utworzyć własną krzyżówkę z jednym hasłem i w ten sposób zagrać a szybko zobaczymy wspomniany obrazek).
Jeżeli chodzi o mnie to zapraszam na moją stronę:
www.polstronki.pl
Tryb nazwałem wtedy SUPER MULTI -niestety wtedy nikt nie zwrócił na niego uwagi a "Gregory" który opisywał wspomniany program napisał o dwóch dodatkowych kolorach a tym czasem były to 3 dodatkowe kolory pochodzące właśnie z SPRITE.
Tym samym słowem, jeżeli ktoś myśli, że tryb został opracowany około 2009 roku jest w super błędzie, tryb został opracowany w 1994 roku, jedyny obrazek który posiadam zachował mi się w mojej grze Krzyżówka w momencie rozwiązania wszystkich plansz (nie zachęcam do grania, ale jeżeli ktoś ma ochotę to zobaczyć to wystarczy utworzyć własną krzyżówkę z jednym hasłem i w ten sposób zagrać a szybko zobaczymy wspomniany obrazek).
Jeżeli chodzi o mnie to zapraszam na moją stronę:
www.polstronki.pl
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Re: MUCSU
Ciekawa informacja. Mogles od razu o tym napisac i zapytac czy jest ktos kto rysowal w Super Multi.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Re: MUCSU
Gregfeel rysował.
Re: MUCSU
@AJOT jest szansa, że dałoby radę edytować MUCSU w Twoim edytorze?
W naszym demie Dream travel jes użyty ten tryb (dziecko z rotowanym sześcianem), ale rysowałem w P1 i konwertowałem, straszna mordęga z tego co pamiętam, a chciałem uzyskać efekt dwóch różnych trybów na ekranie hires/multi na raz.
W naszym demie Dream travel jes użyty ten tryb (dziecko z rotowanym sześcianem), ale rysowałem w P1 i konwertowałem, straszna mordęga z tego co pamiętam, a chciałem uzyskać efekt dwóch różnych trybów na ekranie hires/multi na raz.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Re: MUCSU
Watpie zeby adresy sie zgadzaly, najpierw trzeba by odnalezc ten edytor a skoro jest podana juz nazwa to moze ktos znajdzie na starym dysku. Potem napisac konwerter mucsu -> super multi
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Re: MUCSU
Byl artykul na cala strone, opisane dwa edytory i konwerter z Art Studio. Nazwa handlowa pakietu: Flimania. Prawa mialo Biuro Informatyczno-Wydawnicze.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Re: MUCSU
Odnalezienie edytora to duży problem, ja osobiście nie mam owej dyskietki bo gdzieś zaginęła. Kiedyś pytałem Gregfeel'a -ale on też stwierdził, że niema. Jedyna szansa to namierzyć gościa Maxland z grupy Gedeon -niestety nie mam z nim kontaktu. Tak jak pisał Sebaloz program był rozprowadzany przez BIW a to już nie istnieje a więc może ktoś to kiedyś tam kupił (ja się o tym nie dowiedziałem bo firma nagle znikła i cała reszta też a więc nawet nie mam informacji ile kopii mogło się sprzedać). -no chyba, że właściciel BIW gdzieś to ma, tylko jak go znaleźć???
Jeżeli chodzi o adresy to sprawdzę to i może mniej więcej podam, ale moim zdaniem była bitmapa od $4000 tak jak i przy FLI. Zresztą sam fakt powstania tego trybu to była moja pomyłka, gdyż chciałem napisać edytor do FLI a nie wiedziałem jak się zabrać do uruchomienia FLI i myślałem, że to powstaje z nakładki SPRITE na bitmapę i w ten sposób powstał SUPER MULTI, chwilę później dowiedziałem się jak odpalić FLI i dlatego dwa edytory były w jednym pakiecie.
Jeżeli chodzi o adresy to sprawdzę to i może mniej więcej podam, ale moim zdaniem była bitmapa od $4000 tak jak i przy FLI. Zresztą sam fakt powstania tego trybu to była moja pomyłka, gdyż chciałem napisać edytor do FLI a nie wiedziałem jak się zabrać do uruchomienia FLI i myślałem, że to powstaje z nakładki SPRITE na bitmapę i w ten sposób powstał SUPER MULTI, chwilę później dowiedziałem się jak odpalić FLI i dlatego dwa edytory były w jednym pakiecie.
Re: MUCSU
Różnica pomiędzy SUPER FLI A MUCSU jest następująca:
W MUCSU współczesny PC wykonuje tysiące konwersji a następnie wybiera spośród nich najlepiej odpowiadającą oryginałowi który może być z C64 ale może być i z PC lub Amigi - najlepsze ułożenie sprite'ów/najlepsze kolory.
A SUPER MULTI to kolejny edytor graficzny umożliwiający nałożenie ekstra kolorów na własne dzieło. Rzecz bardzo chwalebna, gdyż do tej pory scena C64 nie ma naprawdę łatwego rozwiązania do podkolorywania dzieł sprite'ami.
Ogólnie kolejne ciekawe info wynurza się na naszym forum, kibicuje happy endowi sprawy.
W MUCSU współczesny PC wykonuje tysiące konwersji a następnie wybiera spośród nich najlepiej odpowiadającą oryginałowi który może być z C64 ale może być i z PC lub Amigi - najlepsze ułożenie sprite'ów/najlepsze kolory.
A SUPER MULTI to kolejny edytor graficzny umożliwiający nałożenie ekstra kolorów na własne dzieło. Rzecz bardzo chwalebna, gdyż do tej pory scena C64 nie ma naprawdę łatwego rozwiązania do podkolorywania dzieł sprite'ami.
Ogólnie kolejne ciekawe info wynurza się na naszym forum, kibicuje happy endowi sprawy.
Re: MUCSU
nie bardzo kumałem (nie czułem) tego MUCSU więc się nie wypowiem, ale
nie obraził bym się gdyby był edytor na kształt atarowskiego Graf2Font. Niby Mirage coś pisałe, ale chyba cisza.
Pracuję teraz nad grafiką na której będzie warstwa spritowa (na multikolorze) i powiem szczerze że jak sobie odpowiednio wczytać ograniczenia do głowy to w Timanthesie daje się nad tym pracować. Po prostu jedna warstwa to sprajty a dolna to obrazek w kolai. Efekty zobaczycie ... niebawem
w pełni zgodaC64 nie ma naprawdę łatwego rozwiązania do podkolorywania dzieł sprite'ami
nie obraził bym się gdyby był edytor na kształt atarowskiego Graf2Font. Niby Mirage coś pisałe, ale chyba cisza.
Pracuję teraz nad grafiką na której będzie warstwa spritowa (na multikolorze) i powiem szczerze że jak sobie odpowiednio wczytać ograniczenia do głowy to w Timanthesie daje się nad tym pracować. Po prostu jedna warstwa to sprajty a dolna to obrazek w kolai. Efekty zobaczycie ... niebawem
dokładnie miałem to pisać. tak powinno być na forum rzeczowo, kulturalnie, ciekawie i na tematOgólnie kolejne ciekawe info wynurza się na naszym forum, kibicuje happy endowi sprawy
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: MUCSU
Jest - VicEditor w C64Debugger Jedynym problemem jest to, że nie jest łatwy w obsłudze - tzn. jest, ale nie jest intuicyjny. Na Moonshine Dragons na pewno coś opowiem o sprajtach w VE.Nitro pisze:...C64 nie ma naprawdę łatwego rozwiązania do podkolorywania dzieł sprite'ami