Strona 1 z 1
metody pakowania / generowania pcm/sampli
: 14 lis 2009, 17:24
autor: k.
Hej znacie jakieś ciekawe metody na:
1. pakowanie / kodowanie sampli (np. 8 bit).
2. generowania instrumentów w postaci pcm.
Oczywiście możliwe do zastosowania na comciu (więc sprzętowe np. mp3 odpada)
Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).
: 14 lis 2009, 20:13
autor: Nitro
Wiki listuje prócz ADPCM:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PCM
http://pl.wikipedia.org/wiki/DPCM
Co do generowania instrumentów to hasło: software synthesizer powinno dać radę w google, dodać do tego demoscene i powinno być dobrze. Wiem tylko tyle, że bardzo prymitywnie można jakoś za pomocą sinus'a dźwięki generować.
: 14 lis 2009, 22:30
autor: k.
a mnie interesuje jak są mody robione w 4k i 64k, więc pytam
: 14 lis 2009, 23:03
autor: Nitro
: 15 lis 2009, 00:42
autor: k.
kicha myślałem że to robią w mod a nie midi.
Czyli się nie da wygenerować matematycznie np. dzwięku organ?
: 15 lis 2009, 01:33
autor: Nitro
Przeczytaj uważnie, MIDI nie jest używane przez zawodowców.
: 15 lis 2009, 10:43
autor: wackee
Oczywiście że się da, większość dźwięków generuje się matematycznie. Cały dźwięk cyfrowy to matematyka. Na tym właśnie polega robienie super ekstra modów do 64kb. Kisiel, pobawiłbyś się trochę syntezą modularną to byś najszybciej to zrozumiał. Polecam buzza
Generalnie używasz specjalnego softu do wygenerowania sampli i nałożenia na nie efektów. Ten soft opracowuje matematykę która później jest to w stanie wygenerować od zera podczas uruchamiania 64kb. Tak naprawdę w środku takiej 64kb lub 4kb zapisane są puste patterny i ich układ, oraz te właśnie "metody" na poszczególne sample oraz engine generatora. Wiadomo że zapis "4 sekundy white noise z low pass filter przy 1000Hz" zajmuje o wiele mniej miejsca niż takowy sampel
Patterny kompresują się rewelacyjnie, więc...
Jest też druga metoda - muzyk dostaje za zadanie zrobić moduł który kompresuje się np. do 8kb i siedzi i dłubie chipa aż mu się to uda (ja tak robiłem do 'backpage'/suspend). Mistrzem takich chipów oczywiście był Dune/Orange
: 15 lis 2009, 12:25
autor: k.
no tak to myślałem że się robi
Re: metody pakowania / generowania pcm/sampli
: 20 kwie 2010, 22:48
autor: Reiter
kisiel pisze:
Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).
Chyba dało się 8:2 w Cool Edit, albo się mylę.
: 21 kwie 2010, 16:06
autor: carrion
http://4klang.untergrund.net/
na BP wszyscy PCtowcy którzy wystawiali 4kb intro albo 64kb intro sie chwaili ze tego używają.
: 21 kwie 2010, 16:38
autor: joodas
Obadaj tez PuavoHard Intro Music Composer. Zakodowalem intro 4kb na pc z muzyka w tym robiona. Good shit:)