metody pakowania / generowania pcm/sampli
metody pakowania / generowania pcm/sampli
Hej znacie jakieś ciekawe metody na:
1. pakowanie / kodowanie sampli (np. 8 bit).
2. generowania instrumentów w postaci pcm.
Oczywiście możliwe do zastosowania na comciu (więc sprzętowe np. mp3 odpada)
Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).
1. pakowanie / kodowanie sampli (np. 8 bit).
2. generowania instrumentów w postaci pcm.
Oczywiście możliwe do zastosowania na comciu (więc sprzętowe np. mp3 odpada)
Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).
Wiki listuje prócz ADPCM:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PCM
http://pl.wikipedia.org/wiki/DPCM
Co do generowania instrumentów to hasło: software synthesizer powinno dać radę w google, dodać do tego demoscene i powinno być dobrze. Wiem tylko tyle, że bardzo prymitywnie można jakoś za pomocą sinus'a dźwięki generować.
http://pl.wikipedia.org/wiki/PCM
http://pl.wikipedia.org/wiki/DPCM
Co do generowania instrumentów to hasło: software synthesizer powinno dać radę w google, dodać do tego demoscene i powinno być dobrze. Wiem tylko tyle, że bardzo prymitywnie można jakoś za pomocą sinus'a dźwięki generować.
Minuta szukania:
http://in4k.untergrund.net/index.php?title=4k_synth
http://in4k.untergrund.net/index.php?title=4k_synth
Oczywiście że się da, większość dźwięków generuje się matematycznie. Cały dźwięk cyfrowy to matematyka. Na tym właśnie polega robienie super ekstra modów do 64kb. Kisiel, pobawiłbyś się trochę syntezą modularną to byś najszybciej to zrozumiał. Polecam buzza
Generalnie używasz specjalnego softu do wygenerowania sampli i nałożenia na nie efektów. Ten soft opracowuje matematykę która później jest to w stanie wygenerować od zera podczas uruchamiania 64kb. Tak naprawdę w środku takiej 64kb lub 4kb zapisane są puste patterny i ich układ, oraz te właśnie "metody" na poszczególne sample oraz engine generatora. Wiadomo że zapis "4 sekundy white noise z low pass filter przy 1000Hz" zajmuje o wiele mniej miejsca niż takowy sampel Patterny kompresują się rewelacyjnie, więc...
Jest też druga metoda - muzyk dostaje za zadanie zrobić moduł który kompresuje się np. do 8kb i siedzi i dłubie chipa aż mu się to uda (ja tak robiłem do 'backpage'/suspend). Mistrzem takich chipów oczywiście był Dune/Orange
Generalnie używasz specjalnego softu do wygenerowania sampli i nałożenia na nie efektów. Ten soft opracowuje matematykę która później jest to w stanie wygenerować od zera podczas uruchamiania 64kb. Tak naprawdę w środku takiej 64kb lub 4kb zapisane są puste patterny i ich układ, oraz te właśnie "metody" na poszczególne sample oraz engine generatora. Wiadomo że zapis "4 sekundy white noise z low pass filter przy 1000Hz" zajmuje o wiele mniej miejsca niż takowy sampel Patterny kompresują się rewelacyjnie, więc...
Jest też druga metoda - muzyk dostaje za zadanie zrobić moduł który kompresuje się np. do 8kb i siedzi i dłubie chipa aż mu się to uda (ja tak robiłem do 'backpage'/suspend). Mistrzem takich chipów oczywiście był Dune/Orange
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.
Re: metody pakowania / generowania pcm/sampli
Chyba dało się 8:2 w Cool Edit, albo się mylę.kisiel pisze:
Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).
http://4klang.untergrund.net/
na BP wszyscy PCtowcy którzy wystawiali 4kb intro albo 64kb intro sie chwaili ze tego używają.
na BP wszyscy PCtowcy którzy wystawiali 4kb intro albo 64kb intro sie chwaili ze tego używają.
c64portal.pl, retronavigator.com