Snakebird C64

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Snakebird C64

#1 Post autor: unctio/ver »

Tym razem tu zakładam temat, bo sytuacja rozwija się coraz bardziej.
Przerabiając poprzednią wersję (w wątku Laury w dziale C16) wpadłem na pomysł jak lepiej wykorzystać możliwości komodorka, który przecież do takich celów nadaje się najlepiej, zostawiając daleko w tyle inne 8-bitowce (szczególnie te na „A” :-) ).
I powstał prototyp, moim zdaniem udany:

https://youtu.be/fmle2BEIxvE

Daleko jeszcze do gry, ale – ogólnie – większość już działa.

Awatar użytkownika
zbych
Posty: 45
Rejestracja: 08 mar 2018, 11:24

Re: Snakebird C64

#2 Post autor: zbych »

Super, zagrałem chwilkę w wersję na Androida i wydaje mi się troszkę trudna, ale pomysł fajny, może trzeba się przyzwyczaić do mechaniki tego węża, a joyem na pewno będzie się lepiej sterowało niż na dotyku. Cofanie ruchów też jest? To będzie wersja komercyjna czy free? Ile etapów planujesz? Będą takie same jak w oryginale?

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#3 Post autor: unctio/ver »

To gra logiczna, łamigłówka – musi być trudna :-)
Sterowanie zrobiłem i z klawiatury i joystickiem. Jedno i drugie jest równie wygodne.
„undo” obowiązkowo będzie.
Ta gra to czyjś pomysł, więc nie mogę tego sprzedawać. Będzie darmowa i jak zwykle pokaże się anonimowo :)
Plansze chciałbym zrobić możliwie podobne jak w oryginale, ale pewne zawiłości natury technicznej nie pozwolą na wierną kopię: Ptakowąż jest na duszkach, czyli może mieć do 8 segmentów. Albo dwa po 4-4 lub 5-3 segmenty. Odpadają plansze z trzema gadzinami, zbyt długimi i te w których są ruchome klocki – nie ma już z czego ich zrobić. Dotyczy to też plansz zbyt wysokich, szerokich itp. - gra działa w grafice bitmapowej stąd scroll odpada. Nie będzie też bardziej skomplikowanych rysunków tła, ich animacji itd.
Ale za to będzie całą reszta ;)

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#4 Post autor: unctio/ver »

Update_error:
- węże mają głowy i ogony
- dwa węże jednocześnie
- trzy rożne rodzaje tła, w rożnej kolorystyce
- animowane fale na dole ekranu
- dodatkowe krzaczki duperelki na pierwszym planie i w tle
- cztery plansze
- wciąż brak „undo”

todo:
- undo
- więcej animacji
- jak najwięcej plansz
- ekran tytułowy z wyborem planszy

w tym tempie - za jakieś 5,35*10^12 cykli cpu powinienem skończyć…

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#5 Post autor: unctio/ver »

Dodane "teleporty", działają chyba jak w oryginale:

https://youtu.be/cueG8dW-73I

chyba nie mam co robić...

bob8bit
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2018, 17:47
Grupa: K&A+
Kontakt:

Re: Snakebird C64

#6 Post autor: bob8bit »

unctio/ver pisze: Ta gra to czyjś pomysł, więc nie mogę tego sprzedawać. Będzie darmowa i jak zwykle pokaże się anonimowo :)
Można zapytać twórców oryginału, może akurat zgodzą się na taki "demake".

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#7 Post autor: unctio/ver »

Pewnie by się zgodzili, ale myślę, że pod warunkiem wiernego oddania oryginału, a to jest tu niemożliwe.
Zresztą nie zależy mi.
Dodane wreszcie „Undo”. Cholernie trudno było to zrobić, żeby coś się nie wywalało w „stanach przejściowych”.
Cofniecie o jeden krok kosztuje 112 bajtów. A ponieważ wolnego ramu już prawie brak… wiadomo co w związku z tym :)

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#8 Post autor: unctio/ver »

Kolejne kroki:
- ruchomy kwadratowy klocek, który można wcisnąć do teleportu,
- przesuwanie węża klockiem pchanym przez węża :)
- ekran początkowy z wyborem plansz (z dużymi uproszczeniami)
- licznik wykonanych ruchów dla każdej planszy, wyświetlany po zakończeniu gry
- drobne modyfikacje grafik, przyspieszenie kodu itp.,
- spakowane plansze z 15KB do 5 – zrobiło się miejsce.
- wszystko będzie w jednym pliku, być może będzie „save” przeszedniętych plansz :)

https://youtu.be/E8MqLrSZeW8

starymarabut
Posty: 361
Rejestracja: 05 lip 2010, 22:25

Re: Snakebird C64

#9 Post autor: starymarabut »

Szykuje się kolejna ciekawa gra[emoji3]
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Snakebird C64

#10 Post autor: carrion »

faktycznie fajnie zaczyna to wyglądać.
Mi też wprawki na silniku Laury podpowiedziały kilka pomysłów na inną grę. Po wakacjach zdecyduję czy ciągnąć dalej Laurę czy wg własnego pomysłu inną, tym razem nie tylko engine ale pełną grę.

A ten Snakebird to też C czy już Asm?

Ja teraz robię sobie przerwę ale wracam w okolicach września i może coś pokażę.
c64portal.pl, retronavigator.com

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#11 Post autor: unctio/ver »

C. Wygodnie przelewa mi się myśli właśnie w C.
Potem co się tylko da przerabiam do Asm.
Niby trochę pod górę, ale jednak tak jest mi wygodnie.
Laura – zbiorę do kupy wszystko co zrobiłem i udostępnię jako taką wstępna wersję.
Nie chce mi się już do tego wracać, jednocześnie jest już na tyle skończone, że szkoda było by to anulować.

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#12 Post autor: unctio/ver »

Oto wersja gotowa do opublikowania, udało się zmieścić 25 plansz w jednym pliku.

https://youtu.be/r1sUblqMDFc

Pewnie jeszcze sporo rzeczy można by poprawić, ale poczeka to sobie do wersji 2.0
Załączniki
snakebird.prg.zip
(17.71 KiB) Pobrany 184 razy

starymarabut
Posty: 361
Rejestracja: 05 lip 2010, 22:25

Re: Snakebird C64

#13 Post autor: starymarabut »

Będzie grane[emoji5]

Znajdźki słabo kontrastuja z tłem.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#14 Post autor: unctio/ver »

Owoce – rzeczywiście, na prawdziwym sprzęcie i telewizorze nie są zbyt wyraźnie widoczne. Rozwiązaniem będzie albo podbarwienie innymi kolorami, albo pulsowanie znajdek przez chwilę po pokazaniu się planszy.
Dodane do listy :)

starymarabut
Posty: 361
Rejestracja: 05 lip 2010, 22:25

Re: Snakebird C64

#15 Post autor: starymarabut »

Dokladnie[emoji106]
Troszkę swiatło-cienia przydało by się. Sprawdzałem na małym crt.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

Re: Snakebird C64

#16 Post autor: kotrobot »

Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Snakebird C64

#17 Post autor: unctio/ver »

Cienkie Bolki, nie potrafią przejść najprostszych etapów.
Zabieram się do zabrania się za poprawki i... nie wychodzi narazie...

ODPOWIEDZ