Strona 3 z 5
: 17 sie 2010, 22:18
autor: Nitro
Okej, więc tak.
6502-asm wrzucamy do katalogu spec, w opcjach dodajemy nowy syntax i go ustawiamy.
Dalej tools->user tools i load tools, ładujemy c64.cmd. Ustawiamy własne ścieżki do plików.
build.bat to wsadowy kompilujący źródło i odpalający je w vice, przekazuje także labele.
bulidd.bat to przykład budowania dysku, nie jest to szczyt elegancji ale mi wystarczał.
: 27 wrz 2010, 01:01
autor: nes
Jak pod KickAssem z Relaunch i Vice zaznaczyć początek kodu w pamięci ?
Daję
.pc = $1000
sei
lda #$01
sta $d220
sta $d221
jmp *
i sys4096 pod Vice i lipa..
: 27 wrz 2010, 01:37
autor: Sebaloz/Lepsi.De
moze pod vicem uruchamiasz plik asm?
ja koduje pod kickassem ale nie uzywam relaucha, skompilowalem twoj programik, pod vicem uruchomilem plik prg, wgral sie pod $1000 i dziala przez sys4096
: 27 wrz 2010, 02:10
autor: nes
Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje
: 27 wrz 2010, 02:21
autor: Sebaloz/Lepsi.De
musisz zbudowac sobie plik bat do kompilowania asm i uruchamiania prg pod vice
: 27 wrz 2010, 07:27
autor: DJ Gruby
nes pisze:Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje
Możesz od razu w linii komend podać parametr dla VICE-a w postaci nazwy pliku D64 i nazwy pliku PRG do załadowania. Dodatkowo możesz w takiej komendzie używać wildcards (tj. gwiazdki, pytajniki):
: 27 wrz 2010, 08:54
autor: skull
nes pisze:Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje
Tu masz gotowca - relaunch+vice+compilator+exomizer i inne - wszystko pokonfigurowane i od razu możesz programować - ale compilator to 64tass (składnia taka sama jak w TurboAssemblerze) - najwyżej sobie tylko to zmień.
http://ca-fan.pl/files/dodatki/06/C64_Programowanie.zip
: 27 wrz 2010, 19:49
autor: nes
Też pusty Vice wyskakuje a wcześniej taki komunikat
Coś nie teges..
W Vice.ini te permlinki są złe w paczce, jak się nie ma F: jako hdd
AutostartPrgDiskImage="F:\C64Project\emulator\autostart-C64.d64"
FliplistName="F:\C64Project\emulator\fliplist-C64.vfl"
a i tak po zmianie Vice startuje pusty, tyle że komunikatu o braku F: nie ma.
: 27 wrz 2010, 20:18
autor: skull
nes pisze:
Też pusty Vice wyskakuje a wcześniej taki komunikat
Coś nie teges..
W Vice.ini te permlinki są złe w paczce, jak się nie ma F: jako hdd
AutostartPrgDiskImage="F:\C64Project\emulator\autostart-C64.d64"
FliplistName="F:\C64Project\emulator\fliplist-C64.vfl"
a i tak po zmianie Vice startuje pusty, tyle że komunikatu o braku F: nie ma.
eee ten dysk F nie ma znaczenia (u mnie startuje i tak z E)
ważnie jest żeby katalog C64Project (ten główny z zipa) rozpakować w głównym na jakiejs partycji (albo na pendrive)
: 27 wrz 2010, 20:27
autor: nes
OK, znalazłem - trzeba dać save źródła przed kompilacją. śmiga.
: 27 wrz 2010, 20:58
autor: skull
nes pisze:OK, znalazłem - trzeba dać save źródła przed kompilacją. śmiga.
a to jeszcze lepiej
chociaż pisałem o tym w artykule.
: 27 wrz 2010, 21:32
autor: nes
nie czytałem
był link do zipa tylko
jej, ale ulga - pisać kod w asmie i nie szukać po klawiszach gdzie co jest
i się nie bać że zniknie wszystko jak się zwiesi emu
: 30 wrz 2010, 22:11
autor: nes
Pytanie - czy da się wprowadzić w Relaunch automatyczną tabulację mnemoników? tak jak w TASS na C64 jest.. żeby etykiety zostawały przy lewym brzegu a mnemoniki wcięte.. albo jakiś skrót klawiaturowy do detabulacji pojedyńczej linii?
: 01 paź 2010, 08:45
autor: skull
nes pisze:Pytanie - czy da się wprowadzić w Relaunch automatyczną tabulację mnemoników? tak jak w TASS na C64 jest.. żeby etykiety zostawały przy lewym brzegu a mnemoniki wcięte.. albo jakiś skrót klawiaturowy do detabulacji pojedyńczej linii?
raczej o takiej opcji mi nie wiadomo - tabulacja jest utrzymywania przy pisaniu kodu, ale automatyczne przesuwanie etykiet do lewej to nie.
Relaunch to edytor tekstowy z dodatkami dla piszących dla c64 - ale również dla wszystkich plików tekstowych.
Tego typu udogodnienia (chociaż nie wiem, czy bym się ucieszył gdyby ta opcja była w standardzie) radzę zgłosić autorowi bo coś wspominał o nowej wersji
tu.
: 05 paź 2010, 00:42
autor: nes
a mógłbyś dać link do artykułu a którym wspominałeś?
interesuje mnie np. jak zrobić jeszcze żeby nie linkowało do pustego pliku, tylko żeby tam już sobie powrzucać jakieś sprajty, fonty, muzyke
: 05 paź 2010, 08:48
autor: skull
nes pisze:a mógłbyś dać link do artykułu a którym wspominałeś?
interesuje mnie np. jak zrobić jeszcze żeby nie linkowało do pustego pliku, tylko żeby tam już sobie powrzucać jakieś sprajty, fonty, muzyke
Artukuł
wprowadzający jest w ostatnim numerze C&A Fan - ściągnij sobie (na górze forum jest link).
Aby dodać do własnego programu dane z grafiką muzyka itd. używaj dyrektyw
.binary . Więcej w katalogu HELP i manualu do compilatora.
: 24 kwie 2012, 12:39
autor: at0mic
mam pytanie jak sobie radzicie z tym żeby np za pomocą KickAss
napisać program na stronie zerowej i skompilować skoro prg załaduje się od $0801 ?
jak kompiluję pod inny adres i przepisuję na stronę zerową to niestety adresowanie jest standardowe a nie Strony Zerowej (szybsze o bajt i krótsze). (nie wspominam już o relokowalności bo też mogą wystąpić problemy z samo-modyfikującym kodem po takim przeniesieniu)
Chodzi mi o sytuację całkowitego odłączenia OS i wykorzystania strony zerowej na krytyczne części programu i tylko zmianie $1 jeśli korzystam z IO
czy raczej tego się nie praktykuje?
: 24 kwie 2012, 15:08
autor: at0mic
ok juz wiem:
Kod: Zaznacz cały
.pc = $1000 “Program to be relocated at $0002”
.pseudopc $0002{
}
: 24 kwie 2012, 21:23
autor: wegi
rezygnacja z OS, wykorzystywanie całego ramu, zero page - w demach to norma
Do pisania kodu z offsetem służy w TASM komenda .Logical (kończy to .Here)
: 19 lip 2012, 15:55
autor: kenji
Czy udało się komuś sprzęgnąć tandem Notepad++ + kick assembler? Tak żeby nacisnąć np. F6 i edytowany plik żeby się kompilował i uruchomił w emulatorze.
Od kilku dni się z tym męczę i ciągle bez efektu. Wymiękam powoli. Może ktoś pomóc?