Srodowisko programistyczne C64 na PC

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Jacek31
Posty: 230
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:33

#31 Post autor: Jacek31 »

He.. He .. taki mały offtop, w sprawie meczu. Dzisiaj w pracy padło pytanie. Dla czego nasi sobie strzelili samobója ?? Jedna pomyślał i odpowiedział. Chcieli widocznie jak najszybciej skończyć i iść do szatni, bo im w jajca zimno było.
A szóstego dnia Bóg stworzył człowieka ... Aby mógł się napić.

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#32 Post autor: joodas »

Witam,

Probuje skompilowac pierwszy program w asemblerze z wykorzystaniem Tass, Crimsona, VICE ale tass sygnalizuje blad dotyczacy --m6502.TAS. Co to jest --m6502.TAS?

Komunikat:

Kod: Zaznacz cały


C:\C64>C:\C64\6502tass\tass.exe --m6502  -o compiled.o64
6502 Turbo Assembler  Shareware Version  Copyright (c) 1997 Taboo Productions
This program HASN'T BEEN REGISTERED for use in commercial purposes!

Assembling file:   --m6502.TAS  to  -o.O64
**Fatal** Can't locate file: --m6502.TAS
Error messages:    1
Warning messages:  None
Passes:            1
Range:             None
Remaining memory:  450k

C:\C64>C:\c64\6502tass\tslink.exe compiled.prg compiled.o64
Turbo Linker 64  Version 1.0  Copyright (c) 1996 Taboo Productions

*** Can't read file: compiled.o64 ***

C:\C64>del tape.t64

C:\C64>C:\c64\6502tass\maketape.exe tape compiled.PRG
Creating file: tape.T64
Can't open: compiled.PRG
O.K.

C:\C64>C:\c64\WinVICE\x64.exe -autostart "tape.t64:compiled.prg"
zawartosc pliku run.bat:

C:\C64\6502tass\tass.exe --m6502 %1 -o compiled.o64
C:\c64\6502tass\tslink.exe compiled.prg compiled.o64
del tape.t64
C:\c64\6502tass\maketape.exe tape compiled.PRG
C:\c64\WinVICE\x64.exe -autostart "tape.t64:compiled.prg"

Cos zle poustawialem?[/code]

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#33 Post autor: skull »

weź sciągnij to co przygotowałem razem z ostatnim numerem c&a fun, i sprawdz czy Ci działa.
Bo pecet to zwykły banan...

DJ Gruby

#34 Post autor: DJ Gruby »

joodas pisze:Komunikat:

Kod: Zaznacz cały

C:\C64>C:\C64\6502tass\tass.exe --m6502  -o compiled.o64
...
zawartosc pliku run.bat:

Kod: Zaznacz cały

C:\C64\6502tass\tass.exe --m6502 %1 -o compiled.o64
...
Cos zle poustawialem?
Może spróbuj uruchomić swój plik run.bat z parametrem w postaci pliku źródłowego:

Kod: Zaznacz cały

C:\C64>run.bat source.asm

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#35 Post autor: joodas »

Eksperymentowalem troche z roznymi parametrami tassa. Okazalo sie, ze zmiana linii w run.bat dotyczacej tassa na:

C:\C64\6502tass\tass.exe %1 compiled.o64

rozwiazal problem.

--m6502 - Na stronie Singular Crew jest info, ze jest to parametr, ktory podaje sie zeby kompilator kompilowal na architekture procesora podanego jako parametr.

Skull: Twoj pakiecik do programowania przestestuje w nastepny weekend.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#36 Post autor: splatterpunk »

joodas pisze:Eksperymentowalem troche z roznymi parametrami tassa. Okazalo sie, ze zmiana linii w run.bat dotyczacej tassa na:

C:\C64\6502tass\tass.exe %1 compiled.o64

rozwiazal problem.

--m6502 - Na stronie Singular Crew jest info, ze jest to parametr, ktory podaje sie zeby kompilator kompilowal na architekture procesora podanego jako parametr.
Mi wszystko działa właśnie przy takim pliku run.bat:

Kod: Zaznacz cały

D:\C64\tass\64tass.exe %1 -o compiled.o64

D:\C64\tass\TSLINK.EXE compiled.prg compiled.o64
 
del tape.t64
 
D:\C64\tass\MAKETAPE.EXE tape compiled.PRG
 
D:\C64\emulatory\WinVICE-2.1\x64.exe -autostart "tape.t64:compiled.prg"

czyli bez parametru "--m6502".

Takie małe podsumowanie, żeby było dla potomnych.

Ja tam przerzucam się na Relaunch + KickAss + Vice.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#37 Post autor: splatterpunk »

splatterpunk pisze: Ja tam przerzucam się na Relaunch + KickAss + Vice.
No właśnie. Trochę musiałem się pobawić zanim doszedłem do momentu w którym wszystkie ustawienia Relauncha były poprawne, katalogi skonstruowane prawidłowo itd. i w końcu skompilowałem kawałek kodu a następnie skompilowany program został automatycznie uruchomiony pod Vice. Poza ustawieniami i strukturą katologów miałem jeszcze początkowo problem z wersją Relauncha. Chcę to podkreślić bo jeśli ktoś np ściąga Relaunch 64 v2.0 z CSDB to automatycznie nikt mu nie powie "słuchaj koleś a wiesz wogóle, że ta wersja nie obsługuje KickAssa?" i później są jaja, bo można się męczyć miesiącami ale ni ch*ja...
Aby więc skorzystać z KickAssa jako kompilatora należy użyć Relaunch 64 v.2.1 beta 2 albo beta 3.

Wiem, że dla niektórych z Was to oczywiste ale chciałem te informacje dodać do tego wątku na wypadek gdyby ktoś zaczynał z tym stuffem (a wierzę, że będą takie osoby).

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#38 Post autor: Nitro »

Ja używałem starego Relauncha z prostym skryptem wsadowym, nowszy jest zabugowany, zresztą stary też, wyklinałem na niego równo. Jeśli ktoś myśli o napisaniu komfortowo trackma, to własne baty to podstawa.
Przesiadka na Crimson Editor naprawdę sporo ulżyła, jak ktoś ma dość Relauncha, to niech napisze, wrzucę swoją paczkę ze wszystkim co potrzeba aby wygodnie tworzyć :)

k.

#39 Post autor: k. »

Ty nie czekaj tylko wrzucaj ;) Crimson też vhdl daje radę. miły.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#40 Post autor: splatterpunk »

Nitro, wrzucaj.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#41 Post autor: Nitro »

Okej, więc tak.
6502-asm wrzucamy do katalogu spec, w opcjach dodajemy nowy syntax i go ustawiamy.
Dalej tools->user tools i load tools, ładujemy c64.cmd. Ustawiamy własne ścieżki do plików.
build.bat to wsadowy kompilujący źródło i odpalający je w vice, przekazuje także labele.
bulidd.bat to przykład budowania dysku, nie jest to szczyt elegancji ale mi wystarczał.
Załączniki
Desktop.rar
(2.37 KiB) Pobrany 776 razy

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#42 Post autor: nes »

Jak pod KickAssem z Relaunch i Vice zaznaczyć początek kodu w pamięci ?

Daję

.pc = $1000
sei
lda #$01
sta $d220
sta $d221
jmp *

i sys4096 pod Vice i lipa..

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#43 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

moze pod vicem uruchamiasz plik asm?

ja koduje pod kickassem ale nie uzywam relaucha, skompilowalem twoj programik, pod vicem uruchomilem plik prg, wgral sie pod $1000 i dziala przez sys4096
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#44 Post autor: nes »

Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#45 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

musisz zbudowac sobie plik bat do kompilowania asm i uruchamiania prg pod vice
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

DJ Gruby

#46 Post autor: DJ Gruby »

nes pisze:Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje
Możesz od razu w linii komend podać parametr dla VICE-a w postaci nazwy pliku D64 i nazwy pliku PRG do załadowania. Dodatkowo możesz w takiej komendzie używać wildcards (tj. gwiazdki, pytajniki):

Kod: Zaznacz cały

x64 'tools.d64:?irmas*'

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#47 Post autor: skull »

nes pisze:Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje
Tu masz gotowca - relaunch+vice+compilator+exomizer i inne - wszystko pokonfigurowane i od razu możesz programować - ale compilator to 64tass (składnia taka sama jak w TurboAssemblerze) - najwyżej sobie tylko to zmień.

http://ca-fan.pl/files/dodatki/06/C64_Programowanie.zip
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#48 Post autor: nes »

Też pusty Vice wyskakuje a wcześniej taki komunikat
Coś nie teges..


Obrazek

W Vice.ini te permlinki są złe w paczce, jak się nie ma F: jako hdd

AutostartPrgDiskImage="F:\C64Project\emulator\autostart-C64.d64"
FliplistName="F:\C64Project\emulator\fliplist-C64.vfl"

a i tak po zmianie Vice startuje pusty, tyle że komunikatu o braku F: nie ma.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#49 Post autor: skull »

nes pisze:
Też pusty Vice wyskakuje a wcześniej taki komunikat
Coś nie teges..


Obrazek

W Vice.ini te permlinki są złe w paczce, jak się nie ma F: jako hdd

AutostartPrgDiskImage="F:\C64Project\emulator\autostart-C64.d64"
FliplistName="F:\C64Project\emulator\fliplist-C64.vfl"

a i tak po zmianie Vice startuje pusty, tyle że komunikatu o braku F: nie ma.
eee ten dysk F nie ma znaczenia (u mnie startuje i tak z E)
ważnie jest żeby katalog C64Project (ten główny z zipa) rozpakować w głównym na jakiejs partycji (albo na pendrive)
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#50 Post autor: nes »

OK, znalazłem - trzeba dać save źródła przed kompilacją. śmiga.

ODPOWIEDZ