Strona 1 z 1
Edytor obiektów 3d
: 03 lip 2015, 09:46
autor: viper
Czy jest jakiś tool na pc do edycji był w 3d tak żeby można było później wyeksportować sobie wszystkie współrzędne ?
Re: Edytor obiektów 3d
: 03 lip 2015, 11:23
autor: splatterpunk
viper pisze:Czy jest jakiś tool na pc do edycji był w 3d tak żeby można było później wyeksportować sobie wszystkie współrzędne ?
Pewnie coś by się znalazło, ale swojego czasu szukałem odpowiedniej
aplikacji i nie znalazłem chyba nic odpowiadającego moim potrzebom.
W związku z tym sam zrobiłem sobie coś takiego pod Processing.org.
: 04 lip 2015, 22:17
autor: Nitro
Jutro spróbuję znaleźć i zamieścić kod z przykładem z mojego silnika 3D ładujący dowolne obiekty w formacie Lightwave - LWO.
Dużą zaletą takowego jest możliwość operowania na n-gonach zamiast na klasycznych trójkątach.
Re: Edytor obiektów 3d
: 05 lip 2015, 01:06
autor: comankh
viper pisze:wszystkie
czyli które?;]
: 06 lip 2015, 22:10
autor: viper
Wszystkie tj. i te widoczne i niewidoczne
Mi tylko chodzi o jakiś edytor
Przykładowo w swoich wektorach klasyczny sześcian mam zdefiniowany mniej więcej tak
Kod: Zaznacz cały
//dane scian szescianu
//sciana1
.byte 4//ilosc wierzcholkow
.byte 0+1//kolor lini
.byte 3,2,1,0//wierz
//sciana2
.byte 4
.byte 0+1
.byte 4,5,6,7
//sciana3
.byte 4
.byte 1+1
.byte 0,1,5,4
//sciana4
.byte 4
.byte 2+1
.byte 1,2,6,5
//sciana5
.byte 4
.byte 1+1
.byte 2,3,7,6
//sciana6
.byte 4
.byte 2+1
.byte 3,0,4,7
//dane wierzcholkow szescianu
cubesrcx:
.byte 50,256-50,256-50,50
.byte 50,256-50,256-50,50
cubesrcy:
.byte 50,50,256-50,256-50
.byte 50,50,256-50,256-50
cubesrcz:
.byte 50,50,50,50
.byte 256-50,256-50,256-50
.byte 256-50
Ogólnie to działa elegancko i nie ma z tym problemów ale żeby zdefiniować już sobie nawet jakieś litery to trochę trzeba się napracować a fajnie by było sobie coś opracować w jakimś edytorze i później tylko to zaciągnąć
: 07 lip 2015, 11:33
autor: comankh
a mapowanie i normalne to już fuj?:>
: 07 lip 2015, 16:37
autor: viper
Całą definicję bryły mam zawartą w w/w strukturze
@Nitro: Możesz podać coś więcej o lighwave'ie Z tego co się zorientowałem to ten program jest płatny
: 07 lip 2015, 18:41
autor: comankh
30 dni trial.
gdzies w zamierzchych czasach tłumaczyłem format na pl chlopakom z amnesty. jak mocno chcesz to poszukam.
format to iff
: 08 lip 2015, 08:19
autor: viper
Znalazłem coś takiego, chyba się nada
http://content.gpwiki.org/index.php/LWO
Za pośrednictwem tego forum chciałem się tylko zorientować w jaki sposób można sobie ułatwić definiowanie brył
: 08 lip 2015, 10:14
autor: comankh
na bank tłumaczyłem starsze.
do konwersji formatów - gdybyś potrzebował - polytrans, deep exploration (komercyjne)
: 08 lip 2015, 12:00
autor: viper
Zastanawiam się którą wersję najlepiej wybrać jak potrzebuję programu tylko do prostej edycji brył w 3d tak żeby wygenerować sobie tylko
punkty
PNTS 96
-0.5 -0.5 -0.5
0.5 -0.5 -0.5
0.5 -0.5 0.5
-0.5 -0.5 0.5
-0.5 0.5 -0.5
0.5 0.5 -0.5
0.5 0.5 0.5
-0.5 0.5 0.5
i ściany
POLS 64
FACE
4 0 1 2 3
4 0 4 5 1
4 1 5 6 2
4 3 2 6 7
4 0 3 7 4
4 4 7 6 5
Na wiki jest tego tyle że głowa mała
http://www.lightwiki.com/wiki/LightWave_History
: 08 lip 2015, 17:02
autor: comankh
5.5, lekkie