dziwne zachowanie timerów
dziwne zachowanie timerów
Mam taką zagwozdkę.
mój prg zajmuje prawie całą pamięć z pominięciem d000-e000 (nie wiem czy to ważne)
Korzysta z timerów do generowania liczb losowych.
Mam taki problem , że zachowuje się inaczej na różnych emu i na prawdziwym c64.
generalnie zauważyłem że na vice jest ok jak przed procedurą losujacą zrobię jsr $fddd. A żeby działało to na prawdziwym c64 musi być wpięty AR 7.3 (taki mam) i muszę usunać z kodu ten skok (jsr $fddd). taka sama konfiguracja jak na c64+AR odpala sie poprawnie na CCSWin.
Jak myślcie o co ho?! chciałbym uzyskać ten sam efekt przynajmniej na vice i real c64. jeżeli odpalam na realu konfigurację z vica wygląda to tak jakby timer przejął kontrole nad przerwaniami i wszystko przyśpiesza kilka razy.
Pomóżcie.
mój prg zajmuje prawie całą pamięć z pominięciem d000-e000 (nie wiem czy to ważne)
Korzysta z timerów do generowania liczb losowych.
Mam taki problem , że zachowuje się inaczej na różnych emu i na prawdziwym c64.
generalnie zauważyłem że na vice jest ok jak przed procedurą losujacą zrobię jsr $fddd. A żeby działało to na prawdziwym c64 musi być wpięty AR 7.3 (taki mam) i muszę usunać z kodu ten skok (jsr $fddd). taka sama konfiguracja jak na c64+AR odpala sie poprawnie na CCSWin.
Jak myślcie o co ho?! chciałbym uzyskać ten sam efekt przynajmniej na vice i real c64. jeżeli odpalam na realu konfigurację z vica wygląda to tak jakby timer przejął kontrole nad przerwaniami i wszystko przyśpiesza kilka razy.
Pomóżcie.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Nie wiem jak twoj kod poprawic, ale na forum csdb jest kilka sposobow.
http://csdb.dk/forums/?roomid=11&topici ... allposts=1
Skoro masz wolna pamiec $d000-$e000 to mozesz wygenerowac losowe liczby pod kickassemblerem i dolaczyc taka tabelke do programu.
http://csdb.dk/forums/?roomid=11&topici ... allposts=1
Skoro masz wolna pamiec $d000-$e000 to mozesz wygenerowac losowe liczby pod kickassemblerem i dolaczyc taka tabelke do programu.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Z tymi timerami to nie chodziło o ich odpowiednie zainicjowanie itp.
Po prostu na początku próbowałem załadować cały plik do ramu bez pakowania a nie wziąłem pod uwagę,że jak ładuje bez AR to komoda korzysta z kernala. a jak ladowałem z AR to niby było ok ale coś przestawiało w rejestrach odp. za timery i na niektórych emu proc. losująca zachowywała się dziwnie. sprawę załatwiło ładowanie spakowanego pliku . Na początku myślałem sobie - po co pakować i tak pewnie nikt nigdy oprócz mnie nie obejrzy tego na real c64......
Po prostu na początku próbowałem załadować cały plik do ramu bez pakowania a nie wziąłem pod uwagę,że jak ładuje bez AR to komoda korzysta z kernala. a jak ladowałem z AR to niby było ok ale coś przestawiało w rejestrach odp. za timery i na niektórych emu proc. losująca zachowywała się dziwnie. sprawę załatwiło ładowanie spakowanego pliku . Na początku myślałem sobie - po co pakować i tak pewnie nikt nigdy oprócz mnie nie obejrzy tego na real c64......