Strona 2 z 3

: 12 kwie 2013, 22:26
autor: Sebaloz/Lepsi.De
splatterpunk pisze:A ja bym się pobawił z Lolą w krecika.
Nastepny weekend w Czestochowie? Z pracy masz blizej do Loli niz do domu :)

: 12 kwie 2013, 23:45
autor: wegi
Nitro pisze:Co do kreta, to chyba chodziło o niespójność designu.
Mam rozumieć większą spójność dla black screena czy wait loading?

O właśnie to demo ze "stuekranowym" logo PALa - jest świetne. Jedyna rzecz jaka mi się nie zgadzała to właśnie te animki podczas loadingu. Konkretnie nie przeszkadzały mi te animki tylko napis pod nimi loading - wystarczyło dla mnie - patrzeć na sam efekt na ekranie bez informowania mnie, że coś się ładuje - to nie tools to demo

@cobra - może przed śmiercią coś się uda jeszcze zrobić. Czekasz? Ja też czekam na obiecany repixel :)

: 13 kwie 2013, 00:37
autor: Sebaloz/Lepsi.De
wegi pisze:tylko napis pod nimi loading - wystarczyło dla mnie - patrzeć na sam efekt na ekranie bez informowania mnie, że coś się ładuje - to nie tools to demo
Podobna sytuacja wystapila w 'I Love the Cube' tylko zamiast napisu 'loading' jest 'something is comming' = na jedno wychodzi. Ciekawi mnie kto zdecydowal u was o tym dopisku? Przeciez mogl zostac sam obrazek na ekranie.
Obrazek

: 13 kwie 2013, 08:09
autor: wegi
No i pięknie, że potwierdzasz moją teorię!

Napis miał zaciekawić i odwrócić uwagę to raz a nie informować LOADING.
Dwa dostałem kilka wersji obrazka i mędrzec, który go wybrał pisze właśnie - czyli ja :D
Trzy - pomimo różnicy jak dla mnie "something is comming" <> LOADING nie zamierzam tego bronić jak flagi niepodległości nie tylko dlatego, że niby miałoby być to takie świetne bo ja tak sobie wymyśliłem i zrobiłem a jeżeli ktokolwiek inny by to zrobił to byłoby do dupy hehe, ale że to naprawdę jest do dupy jak dla mnie.
Cztery - idealnie wybrałeś drugi najgorszy moment w demie - pierwszy to oczekiwanie na na depak drugiego parta z mulastym exo
Pięć - no niestety nie uda mi się przypisać "honorów" nawet gdybym bardzo chciał Conradowi czy Isildurowi bo za zjebany linking odpowiadam ja.
Sześć - pojęcie o tym miałem takie, że pewnie Ty o pisaniu loaderów większe masz. Po kilkunastu latach przypomniałem sobie assemblera i zrobiliśmy demo czego ja nigdy nie robiłem.
Siedem - pokaż no mi cwaniaczku Twoje pierwsze demo - możemy podyskutować :P

Wracając do clue - mam rozumieć, że krecik w tym miejscu byłby znacznie gorszy od statycznego obrazka z "wyraźnym" napisem LOADING tak?

: 13 kwie 2013, 11:01
autor: Sebaloz/Lepsi.De
wegi pisze:Napis miał zaciekawić i odwrócić uwagę to raz a nie informować LOADING.
Mnie ten napis wystraszyl! Myslalem ze naprawde zaraz wjedzie jakis efekt, ktory wszystkich rozwali, a tutaj grafika, ladna i duza, ale nie jest to najlepsza czesc dema zeby tak to akcentowac.
wegi pisze:Cztery - idealnie wybrałeś drugi najgorszy moment w demie - pierwszy to oczekiwanie na na depak drugiego parta z mulastym exo
Nie szukalem najgorszego momentu w demie, po prostu napis 'something is comming' bardzo utkwil mi w pamieci. Nie pytam nawet czy skladajac teraz to demo, wrzucilbys ten napis czy jednak wywalil :)
wegi pisze:Wracając do clue - mam rozumieć, że krecik w tym miejscu byłby znacznie gorszy od statycznego obrazka z "wyraźnym" napisem LOADING tak?
Wrzucanie roznych napisow czy logosow to scenowa tradycja. Gdyby ten statyczny obrazek czy logo LOADING bylo na poziomie najlepszych prac z 3color-logo kompo to krecik bylby gorszy w tym miejscu (trafilby w inne miejsce np jako the end).

: 13 kwie 2013, 11:06
autor: Nitro
wegi: całkowicie umyka Ci sedno sprawy :) Chodzi o to, że przez te 4 minuty przed kretem demo leci na grafikach Yazoo które są w multikolorze i mają charakterystyczny styl oraz kolorystykę.
Następnie pojawia się kret w hiresie i potem ten obrazek z greetsów autorstwa Veto którego styl jest tak odmienny od stylu Yazoo, że niektórzy mogą to nazwać niespójnością designu.
Tak samo z drugim obrazkiem.
Jeśli nadal tego nie widzisz, to wyobraź sobie, że w EoD na parcie z zoomerem zamiast laski byłby uśmiechnięty kret. Niespójne, gdyż znakomita większość grafik w demie przedstawia kobiety.

: 13 kwie 2013, 11:15
autor: Sebaloz/Lepsi.De
Nitro pisze:Jeśli nadal tego nie widzisz, to wyobraź sobie, że w EoD na parcie z zoomerem zamiast laski byłby uśmiechnięty kret. Niespójne, gdyż znakomita większość grafik w demie przedstawia kobiety.
Tam powinny byc usmiechniete krety zamiast smutnych kobiet :)

: 13 kwie 2013, 13:07
autor: wegi
Seba - to na pewno moja wina, bo mi wydawało się wówczas, że 5 ekranowce w demie i który jak wiem ręcznie ditherował Isildur przez miesiąc nie są czymś co występuje tak często jak zabawy z colorbars w latach 90tych.
Mając do dyspozycji bongo i obecną wiedzę po naprawdę bardzo szczegółowej analizie linkingu wielu dem wiedziałbym, że nawet jak nie miałem wolnej pamięci to dosłownie w ciągu 1 sekundy jestem w stanie dograć dosłownie kilkadziesiąt bloków w których zaszyty będzie cross effect. Ta jedna sekunda nie zrobi zastoju a jak widać bardzo mnie to wkurzyło jeżeli potrafiłem poświęcić ponad pół roku pracy na zrobienie crunchera który potrafi szybciej zdepakować tak specyficzne dane jak z part2 jak i systemu z nim zintegrowanego.

O rany Nitro - czy mi to umknęło? Nie mogło mi to umknąć ponieważ daję słowo i piszę to całkowicie poważnie choć brzmi śmiesznie - JA NIGDY BYM NA TO NIE WPADŁ!

No ale dzięki z wyklarowanie - naprawdę.

: 13 kwie 2013, 13:28
autor: Sebaloz/Lepsi.De
wegi pisze:nie miałem wolnej pamięci to dosłownie w ciągu 1 sekundy jestem w stanie dograć dosłownie kilkadziesiąt bloków w których zaszyty będzie cross effect.
Blokow? W kilkudziesieciu BAJTACH mozna zrobic chociazby plazme, ktora nigdy w demach nie wyjdzie z mody podobnie jak czarne ekrany :)

: 13 kwie 2013, 14:05
autor: Nitro
Sebaloz: przykręć proszę w głowie gałeczkę absurdu, ładny topic jest...
wegi: Publika ceni spójność w dzisiejszych demach, niestety czasami aż do przesady, więc trzeba o tym myśleć i słuchać się grafika :)

: 13 kwie 2013, 16:19
autor: wegi
Jasny gwint - przecież wiem czemu tego nie zauważyłem zdaję sobie sprawę teraz. To wszystko nie stało się z klatki na klatke, tylko pokazał się krecik, dostał w łeb, wszystko z całkowitą płynnością poznikało. Więc owszem jak dla mnie jak to zeszło do black screena to ten black screen był jak najbardziej różny od multi grafiki ale to się stało płynnie. Pojawiła się też zajawka nowego ta norka a nie z doskoku BUM i nowy ekran. Czymś co naprawdę mnie wybiło była flaga - i ja nawet nie wiem dlaczego...

: 23 kwie 2013, 21:13
autor: isildur
randall pisze:np. dla mnie - to jest pokaz audiowizualny, a im ktoś jest dalej od zagadnień kodowania na c64, tym przyswajalny kontekst (czyli świadomość trudności zadania) się zmniejsza.
nie wiem wogle czemu się wpierdalam w temat; może dlatego, że marzy mi się od wielu lat demo, które mógłbym pokazać kolegom niescenowcom bez dłuższego tłumaczenia, dlaczego jest takie zajebiste. najbliżej są tak zwane dema z przekazem (Hollowman etc.)
Zgadzam się z Tobą w 100%. To o czym piszesz ja znalazłem tutaj:
PC - absolutny top topów:
http://youtu.be/4DjBq2O0XXk
http://youtu.be/0R48MOXS7Wg
http://youtu.be/wqu_IpkOYBg

i po części tu:
http://youtu.be/sbQhgEJuExY

w latach 90-tych:
http://youtu.be/9Bu2VUFMPmU
http://youtu.be/PsEZW6oXmh8

na Amidze:
http://youtu.be/nCYmSEcPbOM
http://youtu.be/oAyYpJRLlUs

C64 jest u mnie w trochę innej kategorii i jestem absolutnie przekonany, że da się na C64 zrobić demo pokroju Chaos Theory, czy Ocean Machine (tzn. nie wizualnie, ale z tym wykurwem, z tym "czymś"), gdzie kod, muzyka, grafa i design będą razem tworzyć coś co zadziwi każdego. Dla mnie EOD nie jest takim demem, ale od kiedy Wegi opowiedział mi co HCL tam robi, a czego nie widać, nabrałem szacunku dla Booze. CL13 już prawie podchodziło pod Święty Graal, ale krecik i stateczek (IMO) rozwaliły klimat, mimo, że uważam, że w innym czasie i demie byłyby genialnymi wstawkami

Aha, pamiętam też kilka dem z przesłaniem Triadu, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie.

: 23 kwie 2013, 22:08
autor: wegi
Panowie dizajnerzy Wy macie tak nieźle z... Ja mam też ale Wy też macie. Ja rozumiem, że my inaczej postrzegamy świat i np. dobranie dla mnie kolorystyki ostatniego dotscrolla w ILTC było czymć nie do przejścia a dla Isildura to była 1 sekunda. Ale ja odnoszę wrażenie, że Wy wyłaczacie się czasami. Pewnie wywołam wojnę ale nie wyrabiam jak to czytam.
Bo dla mnie jak krecik dostał w pałę i zrobił się czarny ekran to było absolutnie jasne że coś się zmienia i IDZIE NOWE!!! Nawet bez podświadomości - wystarczy patrzeć na ekran - a Wy wyskakujecie z niespójnością designu ludzie!!! Każda klatka po klatce mówiła, że coś się zmienia !!! A krecik kapitalnie zamaskował robotę w tle, przykuł uwagę widza, ZERO NUDY, ZERO STATYKI!!
Czy Wy macie w nazwie "graphicks col. by Veto"? Ludzie dostosujcie trochę też Wasze spojrzenie do realiów.

: 23 kwie 2013, 22:10
autor: Sebaloz/Lepsi.De
Veto odwalil krecia robote :)

: 23 kwie 2013, 23:05
autor: isildur
wegi pisze: Każda klatka po klatce mówiła, że coś się zmienia !!! A krecik kapitalnie zamaskował robotę w tle, przykuł uwagę widza, ZERO NUDY, ZERO STATYKI!! Czy Wy macie w nazwie "graphicks col. by Veto"? Ludzie dostosujcie trochę też Wasze spojrzenie do realiów.
Ależ to można było zrobić na 10 lepszych sposobów, bardziej pasujących do całości. Lepszych nie w sensie jakości grafiki, kodu, muzyki, ale pomysłu. Nie trudno wpierdzielić do dema cokolwiek i to poskładać.

Prosty łopatologiczny przykład: to mniej więcej tak jak w Terminatorze 3, gdy oglądałem po raz pierwszy, kiedy miałem nadzieję, że film rozjedzie T1 i T2, aż tu nagle Arni zakłada okulary z serduszkami, czy kwiatkami.

: 24 kwie 2013, 00:10
autor: randall
@isildur - super, właśnie na to liczyłem że ktoś zacznie wrzucać. mam w chuj zaległości :)
'ocean machine' rzeczywiście robi duże wrażenie, choć nie jestem pewien, czy głównie nie tworzy go muzyka (stanowczo najlepsza ze wszystkich; ja nie rozumiem, czemu autorzy reszty soundtracków reprezentują post-jarre'owe, pseudonowoczesne piżdżenie, brzmiące jak studio izabelin 1991?). w każdym razie jedyne, które obejrzę jeszcze raz.
'masagin' też bardzo dobre.
niestety nie są to jednak rzeczy uniwersalne, choćby dlatego że zorientowane mocno na aspekt wizualny. ja czekałem trochę na fabuły, historie, tezy, kontrowersje i się nie doczekałem. ale bardzo dziękuję i namawiam innych ;)

: 24 kwie 2013, 00:30
autor: Nitro
randall: wszystko czego chcesz masz w demach ASD, nic lepszego nie znajdziesz.
Oczywiście nie podane w sposób oczywisty, dema to nie filmy i to jest właśnie piękne :)
https://www.youtube.com/watch?v=o9GLl6kI4hQ
https://www.youtube.com/watch?v=3QJmlHbE93s

: 24 kwie 2013, 00:40
autor: isildur
Nitro, to fakt, ASD od dawna nikt nawet nie podskoczył. Navis to taki HCL do kwadratu. Mnie tylko czasami irytowały te grackie klimaty w muzyce Amusic'a.

: 24 kwie 2013, 01:23
autor: randall
faktycznie niezłe, zwłaszcza Lifeforce. nawet muzyka brzmi, choć estetyka daleka od mojej. no dobra, ale o czym są te dema? ;)
i odnośnie 'dema to nie filmy' - pomijając oczywiste kwestie warsztatowe, dlaczego nie? w imię ideałów sierpnia? czemu przeszkadzałby scenariusz, konsekwentne poprowadzenie historii od A do B? albo choćby zasygnalizowanie jakiejś niepowszedniej myśli?

: 24 kwie 2013, 08:21
autor: bimber
isildur pisze: Ależ to można było zrobić na 10 lepszych sposobów, bardziej pasujących do całości. Lepszych nie w sensie jakości grafiki, kodu, muzyki, ale pomysłu.
zgadzam się w 100%. krecik jest tu z zupełnie innej bajki.