Kolory
-
- Posty: 1457
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04
Kolory
Pytanie do grafików/koderów:
Na Vice tego nie widać, ale na ekranie np TV podłączonego do C64
widać wyraźnie źle dobrane kolory leżące w bezpośrednim sąsiedztwie.
Wiecie co mam na myśli?
Pamiętam, że gdzieś, chyba w jakiejś książce, dawno temu, widziałem tabelę
kombinacji kolorów które dobrze "leżą" obok siebie. Ktoś ma?
Na Vice tego nie widać, ale na ekranie np TV podłączonego do C64
widać wyraźnie źle dobrane kolory leżące w bezpośrednim sąsiedztwie.
Wiecie co mam na myśli?
Pamiętam, że gdzieś, chyba w jakiejś książce, dawno temu, widziałem tabelę
kombinacji kolorów które dobrze "leżą" obok siebie. Ktoś ma?
Chodzi o luminancję, jak różnica jest duża, to kolory będą 'źle leżeć'. Ja jak robiłem fader, to dostałem od ludzi z IRC'a ten obrazek, na pewno pomoże.
http://i.imgur.com/WkZ3I.png
http://i.imgur.com/WkZ3I.png
-
- Posty: 1457
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04
OK, thx. Ale mnie rozchodzi się o tabliczkę z parami numerówNitro pisze:Chodzi o luminancję, jak różnica jest duża, to kolory będą 'źle leżeć'. Ja jak robiłem fader, to dostałem od ludzi z IRC'a ten obrazek, na pewno pomoże.
http://i.imgur.com/WkZ3I.png
odpowiadającym konkretnym kolorom. Bez numerków to dupcia
trochę zbita...
NA PRZYKŁAD coś takiego - dobrze pasują tylko te pary kolorów
(czyli inaczej, nie ma dużej różnicy iluminacji):
$02 i $07
$03 i $05
$04 i $0C
$02 i $0C
$03 i $0D
... itd ...
Oczywiście to tylko przykład, na poczekaniu stworzony żeby dobrze
wytłumaczyć jak taka tabela miałaby wyglądać.
Znajdzie ktoś?
Hmm, chyba nie rozumiem.
Tu masz tabelkę numer -> kolor, chyba odgadniesz który jest który
http://www.pepto.de/projects/colorvic/
Tu masz tabelkę numer -> kolor, chyba odgadniesz który jest który
http://www.pepto.de/projects/colorvic/
-
- Posty: 1457
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04
Proszę, tabelki do fadera w Black Spark, o to chodziło?fadetable:
.byte BLACK
.byte BLUE
.byte BROWN
.byte RED
.byte DARK_GRAY
.byte PURPLE
.byte ORANGE
.byte LIGHT_BLUE
.byte GRAY
.byte GREEN
.byte LIGHT_RED
.byte CYAN
.byte LIGHT_GRAY
.byte YELLOW
.byte LIGHT_GREEN
.byte WHITE
.align $100
fadeouttable:
.byte BLACK
.byte LIGHT_GREEN
.byte BROWN
.byte LIGHT_RED
.byte DARK_GRAY
.byte GRAY
.byte BLACK
.byte LIGHT_GRAY
.byte PURPLE
.byte BLUE
.byte GREEN
.byte RED
.byte LIGHT_BLUE
.byte YELLOW
.byte ORANGE
.byte CYAN
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Juz w pierwszym przykladzie masz bardzo duza roznice luminancji miedzy tymi dwoma kolorami. Jesli akceptujesz taka roznice to do koloru $02 beda pasowac wszystkie kolory, byc moze oprocz $01 ktory jest jasniejszy od $07 i wtedy mozesz uznac to za zbyt duza roznice. Zalezy jaki jest twoj prog bolu np z $01 nie pasuje $00, byc moze nie pasuja $09 i $06, ale kombinacje #01 z $02 lub $0B uznasz za calkiem ok.splatterpunk pisze:(czyli inaczej, nie ma dużej różnicy iluminacji):
$02 i $07
Poziomy luminancji:
$01
$07, $0d
$0F, $03
$0A, $05
$0C, $0E
$08, $04
$02, $0B
$09, $06
$00
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore