Strona 1 z 1

Hires i $D016

: 14 mar 2012, 18:25
autor: carrion
1. http://csdb.dk/release/index.php?id=106628
2. http://csdb.dk/release/?id=104802

odpalcie to sobie bez zmieniania $d016... (np w monitorze RR albo AR)
jak oni to pixlują?
pomijam tutaj fakt że oba obrazki są zaje... bo bardziej tym razem interesuje mnie sposób.

: 14 mar 2012, 19:10
autor: brush
Są 2 opcje:

a) konwertują
b) przerobili ktorys z edytorów na c64 że procka do wyświetlania robi te "schodki" na d016. cały edytor bez zmian tylko podgląd zmieniony.

: 14 mar 2012, 19:16
autor: carrion
ad a)
jak konwertują? próbowałem sobie wyobrazić jak to pixlować np w timanthesie. tzn prostopadle od góry do dołu wyobrażając sobie że to będzie pod kątem 45 ?

ad b)
no tak to ma sens, ale nie umiem sobie wyobrazić jako kosmicznie zakręcone jest pixlowanie w tym i jaką trzeba mieć wyobraźnię.

: 14 mar 2012, 22:14
autor: kotrobot
A mnie zachwyca to, że w 2012 można jeszcze wymyślić coś nowego.

: 14 mar 2012, 22:33
autor: pajda
Ale co w sumie daje "wizualnie" przesunięcie co każdą linię o jeden piksel (poza "schodkowaniem")?
Podmieniłem $d016 na $d020 i dalej nie rozumiem idei.

http://csdb.dk/release/?id=4511 - tu rozumiem i to widać, natomiast w tych obrazkach?

: 14 mar 2012, 23:40
autor: Sebaloz/Lepsi.De
pajda pisze:Ale co w sumie daje "wizualnie" przesunięcie co każdą linię o jeden piksel (poza "schodkowaniem")?
Daje mozliwosc uzycia 4 kolorow w hiresowym bloku 8x8. Jak ktos w bloku 8x8 chcial trzeci kolor dorzucic to dodawal sprajty.
Obrazek

A linie niekoniecznie trzeba przesuwac o jeden pixel, mi by sie podobalo rysowanie w hires unrestricted tak jak do nufli, a potem konwerter ktory robilby konwersje do hires d016, ale z dodana tabelka do d016, zeby ekran przesuwal sie o kilka pixeli w prawo lub w lewo w zaleznosci co daloby lepszy efekt.
Obrazek

Teraz czas na multicolor d016, a potem nufli d016 :)

: 15 mar 2012, 08:41
autor: skull
zdaje się że można rysować normalnie jak w hiresie (potem konwersja linii na "schodki")- problem to dopiero późniejsze kolorowanie - tu raczej bez toola sie nie obędzie.

a kombinować jeszcze można:
np jedna linia hires, druga multi
albo multi z co drugą linią przesuniętą o jeden hiresowy piksel
i jeszcze + sprites
itd.

: 15 mar 2012, 16:39
autor: carrion
redcrab na csdb trochę odpowiedział jak....
ale i tak szacun bo brzmi to kozacko.

: 15 mar 2012, 20:47
autor: Digger
@seba: no nie, z NUFLI na $d016 to nie taka prosta sprawa bo cykli niemat na ustawke $d016. Redcrab dobrze dobral dynamike rynuku by mu sie to pod katem zjezdzalo. Ogolnie to jest hardkor ale ciesza mnie taki proby :)

: 15 mar 2012, 21:20
autor: Sebaloz/Lepsi.De
skull pisze:a kombinować jeszcze można:
np jedna linia hires, druga multi
Albo jedna linia interlace, druga linia bez interlace tylko przesuwanie na d016.
Digger pisze:@seba: no nie, z NUFLI na $d016 to nie taka prosta sprawa bo cykli niemat na ustawke $d016
No ale w nufli ujawnili na koncu, ze mozna bylo zmieniac chyba kolor sprajtow co linie a nie co dwie, ale nie chcieli juz zmieniac wszystkich procedur, wiec moze by tak w te wolne cykle dac przesuniecie d016 co druga linie.

: 16 mar 2012, 16:09
autor: brush
carrion pisze:ad a)
jak konwertują? próbowałem sobie wyobrazić jak to pixlować np w timanthesie. tzn prostopadle od góry do dołu wyobrażając sobie że to będzie pod kątem 45 ?
Nie, pixlujesz normalnie, wiedząc, że masz troche inne ograniczenia w hiresie. Potem konwert, patrzysz czy działa, jak nie to korekta.
A jak w NUFLI robisz? :)


carrion pisze: ad b)
no tak to ma sens, ale nie umiem sobie wyobrazić jako kosmicznie zakręcone jest pixlowanie w tym i jaką trzeba mieć wyobraźnię.
Jakbyś miał edytor, gdzie masz na raz podgląd na pół ekranu a na dole siatka z zoomem to byś mógł pixlowac patrząc bardziej na podgląd zamiast na siatkę i tyle.
Nie mówie, że łatwe ale kiedyś Jetboy robił mi logo we fli, gdzie atrybuty miały się zmieniać do 2ga linijke w normalnym fligrafie i dał radę :)

: 16 mar 2012, 18:20
autor: at0mic
świetne te grafiki - dzięki za wytłumaczenie o co chodzi

Obrazek

z rysunku by wynikało że przesunięcie $D016 jest w każdej linii zmieniane o jeden w tym samym kierunku...

Czy to nie jest tak że rysowane jest na PC i konwertowane jakimś własnym nieopublikowanym/opublikowanym narzędziem?