Strona 1 z 1
jako przekonwertowac grafike zeby wygladala identycznie?
: 24 sty 2012, 15:52
autor: bart73
Witam
W photoshopie ustawilem okno o rozdzielczosci 320x200
z emulatora CCS sciagnalem palete kolorow, uzylem 8 kolorow z 16
narysowalem ladna dziewczyne i zapisalem jako bmp indexowane
teraz chcialbym przekonwertowac ta grafike na format C64 ale tak zeby wygladala identycznie jak na PC
probowalem w Timanthes ale raz ze paleta sie zmienia dwa ze potem nie moge tego zapisac.
Nie znam sie za dobrze na formatach graficznych c64 ale wydawalo mi sie ze w standardowej rozdzialce moge uzyc 7 kolorow + background
Nie wiem moze w photoshopie cos zle zalozylem? Idea byla taka zeby w photoshopie zasymulowac srodowisko graficzne takie jakie jest w C64.
Znajdzie sie grafik ktory podpowie jak to zrobic?
aha konwersja ma polegac tylko na zmianie formatu.
pozdrawiam
EdiMan
Re: jako przekonwertowac grafike zeby wygladala identycznie?
: 24 sty 2012, 16:31
autor: bimber
bart73 pisze: wydawalo mi sie ze w standardowej rozdzialce moge uzyc 7 kolorow + background
http://www.studiostyle.sk/dmagic/gallery/gfxmodes.htm
powodzenia
: 24 sty 2012, 18:53
autor: Nitro
Spróbuj ProjectOne, konwerter w nim jest mocno zaawansowany:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=86776
: 24 sty 2012, 19:10
autor: Sebaloz/Lepsi.De
: 24 sty 2012, 19:28
autor: Nitro
No tak, rzeczywiście, z twojego opisu wynika, że robiłeś obrazek z ograniczeniami NUFLI.
: 24 sty 2012, 23:58
autor: carrion
Tak na logike...
Jak chcesz użyć do konwersji timanthesa to z niego wypluj sobie palete do photoshopa i dopiero napixluj to co chcesz.
Zadaj sobie jadnak podstawowe pytania:
1. Jakie c64 ma rozdzielczosci?
2. Jakie w tych rozdzielcozsciach mam ograniczenia?
3. Jakie narzedzia pozwolą mi osiągnąć to co mam na myśli.
Zabrałeś sie do tego niestey od dupy strońy i teraz sie obrażasz że się nie chce skonwertować.
A na konies...
Jesli potrafisz namalować coś w photoshopie to maluj w 24 bitach. Timanthes super sobie radzi z konwertowaniem. Trzeba tylko troche poeksperymentować
: 25 sty 2012, 10:22
autor: bart73
OK przekonwertowalem ale niestety jak probuje go otworzyc w nufli editor to mi wyskakuje error
: 25 sty 2012, 10:34
autor: carrion
po skonwertowaniu plik jest gotowy do uruchomienia
SYS 12288
albo g $3000 w monitorze
plik powinno bez problemu dać się załadować do nufli editora jako niespakowany.
: 25 sty 2012, 11:54
autor: bart73
carrion pisze:po skonwertowaniu plik jest gotowy do uruchomienia
SYS 12288
albo g $3000 w monitorze
plik powinno bez problemu dać się załadować do nufli editora jako niespakowany.
nie wiem nufli go nie widzi poprostu
: 25 sty 2012, 15:57
autor: Nitro
Wyślij oryginalną grafikę, wyślij plik nufli, coś zaradzimy
: 26 sty 2012, 09:01
autor: bart73
Nitro pisze:Wyślij oryginalną grafikę, wyślij plik nufli, coś zaradzimy
Dzieku Nitro za chec pomocy ale tak czy siak musze sobie jakos z tym problemem poradzic zebym przy nastepnej grafice juz wiedzial co robic.
Teraz robie to tak:
Mufflon wygenerowal mi plik ANIA.NUF, niestety nie w takiej palecie jaka sobie zalozylem.
Odpalam emulator np. CCS64V3.8
pod emulkiem uruchamiam nufli-editor-v1.12
naciskam strzalke zeby wejsc do 'DISK MENU'
wciskam 'SHIFT L' i wpisuje nazwe pliku
dostaje info 74, DRIVE NOT READY,00,00
i tu sie wykladam
: 26 sty 2012, 09:09
autor: carrion
Plik musi byc na dyskietce.
Tzn zrod obraz .d64 tam przezuc ten plik, dyskietke podmontuj w vice i dopiero zaladuj.
Imo lepiej zaczynaj z timanthesem a nie z nufli....
: 26 sty 2012, 13:51
autor: bart73
carrion pisze:Plik musi byc na dyskietce.
Tzn zrod obraz .d64 tam przezuc ten plik, dyskietke podmontuj w vice i dopiero zaladuj.
Imo lepiej zaczynaj z timanthesem a nie z nufli....
Tak zrobilem
W starcommander stworzylem obraz dyskietki i wrzucilem do niego plik ania.nuf ktory zostal automatycznie przekonwertowany na ania.prg
Teraz jak klikne D to pokazuje mi sie katalog dyskietki wraz z plikiem
potem dusze L z shiftem i bez shifta i wpisuje nazwe pliku i - dupa
nadal wyskakuje info o bledzie i dzieje sie tak zarowno pod CSS jak i pod vice
: 26 sty 2012, 14:19
autor: bimber
edytor nufli na koncu nazwy pliku dodaje .nuf - dla grafiki niespakowanej i .nup dla spakowanej. nie wiem jak zapisuje mufflon (spakowane czy nie), po prostu zrob sobie 2 pliki z takimi rozszerzeniami i przetestuj.
: 26 sty 2012, 14:53
autor: bart73
bimber pisze:edytor nufli na koncu nazwy pliku dodaje .nuf - dla grafiki niespakowanej i .nup dla spakowanej. nie wiem jak zapisuje mufflon (spakowane czy nie), po prostu zrob sobie 2 pliki z takimi rozszerzeniami i przetestuj.
Zmienilem rozszerzenie i niestety nic z tego nadal pokazuje error.
: 26 sty 2012, 18:01
autor: Sebaloz/Lepsi.De
mufflon zapisuje w postaci niespakowanej, ale edytor nufli wymaga 16 znakowej nazwy pliku, pierwsze 12 znakow to nazwa a od 13-znaku musi byc .NUF
zmien nazwe pliku na ANIAANIAANIA.NUF albo ANIA 8-spacji .NUF
a potem wczytaj przez SHIFT + L podajac nazwe bez .NUF czyli
ANIAANIAANIA
lub
ANIA
: 26 sty 2012, 18:02
autor: nes
wejdz do nufli editora, do menu dysku
zapisz spod niego jakikolwiek plik
wyswietl sobie katalog - zobaczysz jak on zapisuje rozszerzenia
_____________________
wiec - jak przerzucisz star commanderem przekonwertowany plik na obraz dyskietki, to odpal jeszcze:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=85865
i zmien nim tak samo nazwe swojego pliku, zeby miala
w nazwie rozszerzenie .nuf
na końcu
klawisze r = odczyt katalogu
e = edycja nazwy
w = zapis katalogu
w nufli edytorze ładuje się przez shift+l, podajac sama nazwe bez .nuf i wszystko działa, sprawdzilem wlasnie.
@sebaloz - byłeś minutę szybszy
: 26 sty 2012, 19:28
autor: bart73
nes pisze:wejdz do nufli editora, do menu dysku
zapisz spod niego jakikolwiek plik
wyswietl sobie katalog - zobaczysz jak on zapisuje rozszerzenia
_____________________
wiec - jak przerzucisz star commanderem przekonwertowany plik na obraz dyskietki, to odpal jeszcze:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=85865
i zmien nim tak samo nazwe swojego pliku, zeby miala
w nazwie rozszerzenie .nuf
na końcu
klawisze r = odczyt katalogu
e = edycja nazwy
w = zapis katalogu
w nufli edytorze ładuje się przez shift+l, podajac sama nazwe bez .nuf i wszystko działa, sprawdzilem wlasnie.
@sebaloz - byłeś minutę szybszy
DZIEKI 100 KROTNE DZIEKI - działą!!!!!!
Odpalilem plik w nufli edytorze i od razu mam kolejne i mam nadzieje ze ostatnie pytanie - jak w tym programie podmienic kolor, czy jest mozliwa globalna podmiana jednego koloru na inny czy np trzeba wybrac jakis kolor z palety i poleceniem fill wypelniac nim inny kolor poszczegolnymi partiami obrazka?
jak to zrobic?
czy jest jakis opis klawiszologii tego programu?
: 26 sty 2012, 22:43
autor: carrion
jest help jak się nacisnie chyba klawisz DEL w C64
NUFLI pozwala TYLKO stawiać pixele. a że jest to tryb specyficzny to nie licz że zmienisz pixel na jaki kolor chcesz. pamiętaj że masz tam wplecione rozciągnięte sprity
dla tego powiem jeszcze raz.
zacznij od jakichś "normalnych" trybów w timanthesie np od FLI.
: 27 sty 2012, 08:24
autor: bart73
carrion pisze:jest help jak się nacisnie chyba klawisz DEL w C64
NUFLI pozwala TYLKO stawiać pixele. a że jest to tryb specyficzny to nie licz że zmienisz pixel na jaki kolor chcesz. pamiętaj że masz tam wplecione rozciągnięte sprity
dla tego powiem jeszcze raz.
zacznij od jakichś "normalnych" trybów w timanthesie np od FLI.
Jasne, rozumiem ale skoro juz narysowalem dziewczyne i wystarczy podmienic kolory to zastanawiam sie czy jest to jeszcze mozliwe.