Wydaje mi sie ze w 16-stu.skull pisze:@fenek dzięki.
A czemu w 16-stu? Chyba 8-miu. Zmiana Y występuje tylko raz w podczas obszaru wyświetlania obrazka. Pierwszy rząd sprites zaczyna się jeszcze przed 1-wszą linią ekranu i jak pisałem są to poszerzone sprites x3 (126 linii), ustawienie dla rzędu nr2 występuje też jeszcze przed pierwszą linią obrazka (kolejne 42 liniie). Tak więc w obrazku wystarczy zmienić Y tylko raz na rząd nr 3 - łączenie daje to 126+42+42=210 linii sprites - czyli nawet za dużo.
Tylko w tym trybie jest tak, ze pomijajac sprajty to jedna linia jest krotka 23 cyklowa a druga dluga 63 cyklowa. Uwzgledniajac 8 sprajtow to maksymalnie zra one 19 cykli. Z tego co przegladalem to rozumiem ze wlasnie 4 pozostale cykle z 23 wystarczaja na zrobienie sty $d011 i wywolanie trybu FLI (albo inaczej, po wywoalniu sty $d011 otrzymuje sie krotka 23 cyklowa linie -19 cykli sprajtow i - 4 na sty i nie ma juz czasu na zadne inne zmiany).
Zmiana kolorow nastepuje w nastepnej lini rastra, wiec w dalszej czesci obrazka zamiast odwolania do jednego rejestru z kolorow sprajtow musi nastapic ustawienie wsp.y sprajta. Z tego wychodzi ze na ustawienie 8 duszkow potrzeba 16 rastrow. W tym obszarze mozna zmienic maks 5 kolorow sprajtow z warstwy tych 6.
Normalnie poza tymi trefnymi 16 liniami to jest tak.
Zmiana kolorow sprajtow to 6*6 cykli= 36 cykli, plus 19 na sprajty
to daje 55 cykli, z dlugiej 63 cyklowek lini zostaje 8 cykli. W tym czasie
nastepuje ustawienie $d018 (6 cykli) lub $dd00 i zostaja 2 cykle.
W tych dwoch cyklach to juz jest wartosc dla $d011 no chyba ze sa linie
z stx $d011.
Koniec mojego wywodu