Konkurs graficzny: Rysuj w 5 bitach
Konkurs graficzny: Rysuj w 5 bitach
Atarowcy zaskakują ostatnimi czasy swoją aktywnością. Serwis Atarionline.pl, nie dosyć że świętował 30-lecie Atari 800/400 na PGA, to na dokładkę właśnie organizuje konkurs graficzny na tej 8-bitowej platformie.
Poniżej cytat z warunków konkursu w zakresie grafiki na Atari XL/XE.
Trudność z organizowaniem wszelakich konkursów, a szczególnie tak wymagającego jak graficzny, wśród tak nielicznego środowiska jak środowisko Atarowców polega na przyciągnięciu wystarczającej liczby uczestników. Dobrze przekonali się o tym organizatorzy zlotów, bo ostatnie lata w prace nie obfitowały. Zarówno w Głuchołazach jak i na Riverwashu nie było zatrzęsienia prac graficznych na Atari. Z tego względu niektórzy wysnuli nawet wniosek, że scena czy demoscena Atari umiera bądź też już umarła. Czas sprawdzić, czy jest to prawda .
1. Konkurs scenowy
Z tego powodu organizujemy na AtariOnline.pl konkurs typowo scenowy, na najlepszą grafikę. Akurat nie ma żadnych zlotów w najbliższym czasie, więc graficy nie mogą narzekać, że się ich odciąga od jakiś prac . Kilka osób nawet zgłosiło już chęć uczestnictwa, więc jest szansa, że uda się przekonać niedowiarków, że jeżeli trzeba, to scena potrafi się zmobilizować i podtrzymać przy życiu nieboszczyka... eee... pacjenta. Ostatnio organizowaliśmy taki konkurs w marcu 2008 roku, pojawiło się tam 28 prac, ale konkurs miał inny charakter - zachęcenia do rysowania w programie "Graph2Font", stąd dopuszczalne były prace o różnym stopniu oryginalności. Obecnie prace muszą być w 100% oryginalne.
Oto krótki, ale mam nadzieję, że wystarczająco jasny regulamin:
-konkurs jest graficzny i nie ma ściśle określonej tematyki grafiki, praca musi być jednak oryginalna;
-grafika musi dać się obejrzeć na oryginalnym Atari 64KB RAM, wersja PAL;
-format pliku dowolny, ale jeżeli nie jest to program samouruchamialny to autor powinien podesłać informacje w jakim programie należy plik odczytać, a nawet dobrze by było ten program podesłać w pliku atr;
wszystkie prace trafiają mailem do mnie (można znaleźć go na stronie Atarionline.pl w dziale "Kontakt";
-termin przysyłania prac: niedziela, 20 grudnia 2009 roku, godzina 24:00;
prace zostaną umieszczone w sieci, a głosujący będą oddawać swoje głosy tradycyjnie - w komentarzach;
-nagród nie ma - poza dumą z zajętego miejsca i wzięcia udziału w szczytnym przedsięwzięciu ratowania sceny .
2. Konkurs niescenowy
Są też jednak tacy, których scena nie kręci, a też by coś porysowali. Dla nich mamy coś, czego jeszcze w świecie Atari nie było. Kolega Irwin, który ostatnio jako jeden z nielicznych podtrzymuje istnienie sceny Atari, zaproponował był jakiś czas temu konkurs graficzny, ale nie taki typowy, w którym uczestnicy muszą narysować piękny obrazek i z głowy . Chodzi o rywalizację, w którym zaprezentujemy grafikę z nieistniejącej gry (tzw. mock-up). Z tego względu ten drugi konkurs nosi miano "Gdymbył był koderem..." . Myślę, że w każdym grafiku drzemie takie marzenie, żeby umieć samemu napisać sobie grę, żeby wszystko było tak, jak sobie zaplanujemy wizualnie, żeby koder nie mówił nam co chwilę, że tak się nie da albo że tyle się nie zmieści w pamięci... . No to do dzieła, mamy okazję rozwinąć skrzydła marzeń.
Tutaj także krótki regulamin, z wyjątkiem pierwszego punktu identyczny z regulaminem powyżej:
-celem konkursu jest przedstawienie co najmniej dwóch ekranów z nieistniejącej na Atari gry. Pierwszy ekran musi być ekranem tytułowym, drugi ekranem z miejsca, gdzie toczy się rozgrywka, z środka gry. Można oczywiście zaprezentować więcej niż dwa ekrany.
grafika musi dać się obejrzeć na oryginalnym Atari 64KB RAM, wersja PAL;
-format pliku dowolny, ale jeżeli nie jest to program samouruchamialny to autor powinien podesłać informacje w jakim programie należy plik odczytać, a nawet dobrze by było ten program podesłać w pliku atr;
-wszystkie prace trafiają mailem do mnie (można znaleźć go na stronie Atarionline.pl w dziale "Kontakt";
-termin przysyłania prac: niedziela, 20 grudnia 2009 roku, godzina 24:00;
prace zostaną umieszczone w sieci, a głosujący będą oddawać swoje głosy tradycyjnie - w komentarzach;
-nagród nie ma - poza dumą z zajętego miejsca i wzięcia udziału w konkursie, którego jeszcze na Atari nie było .
W obu przypadkach będę na bieżąco informował, czy wpłynęły jakieś prace, ale ich prezentacja nastąpi dopiero po deadline.
Strona konkursowa -
http://atarionline.pl/v01/index.phtml?s ... ct=nowinki
Poniżej cytat z warunków konkursu w zakresie grafiki na Atari XL/XE.
Trudność z organizowaniem wszelakich konkursów, a szczególnie tak wymagającego jak graficzny, wśród tak nielicznego środowiska jak środowisko Atarowców polega na przyciągnięciu wystarczającej liczby uczestników. Dobrze przekonali się o tym organizatorzy zlotów, bo ostatnie lata w prace nie obfitowały. Zarówno w Głuchołazach jak i na Riverwashu nie było zatrzęsienia prac graficznych na Atari. Z tego względu niektórzy wysnuli nawet wniosek, że scena czy demoscena Atari umiera bądź też już umarła. Czas sprawdzić, czy jest to prawda .
1. Konkurs scenowy
Z tego powodu organizujemy na AtariOnline.pl konkurs typowo scenowy, na najlepszą grafikę. Akurat nie ma żadnych zlotów w najbliższym czasie, więc graficy nie mogą narzekać, że się ich odciąga od jakiś prac . Kilka osób nawet zgłosiło już chęć uczestnictwa, więc jest szansa, że uda się przekonać niedowiarków, że jeżeli trzeba, to scena potrafi się zmobilizować i podtrzymać przy życiu nieboszczyka... eee... pacjenta. Ostatnio organizowaliśmy taki konkurs w marcu 2008 roku, pojawiło się tam 28 prac, ale konkurs miał inny charakter - zachęcenia do rysowania w programie "Graph2Font", stąd dopuszczalne były prace o różnym stopniu oryginalności. Obecnie prace muszą być w 100% oryginalne.
Oto krótki, ale mam nadzieję, że wystarczająco jasny regulamin:
-konkurs jest graficzny i nie ma ściśle określonej tematyki grafiki, praca musi być jednak oryginalna;
-grafika musi dać się obejrzeć na oryginalnym Atari 64KB RAM, wersja PAL;
-format pliku dowolny, ale jeżeli nie jest to program samouruchamialny to autor powinien podesłać informacje w jakim programie należy plik odczytać, a nawet dobrze by było ten program podesłać w pliku atr;
wszystkie prace trafiają mailem do mnie (można znaleźć go na stronie Atarionline.pl w dziale "Kontakt";
-termin przysyłania prac: niedziela, 20 grudnia 2009 roku, godzina 24:00;
prace zostaną umieszczone w sieci, a głosujący będą oddawać swoje głosy tradycyjnie - w komentarzach;
-nagród nie ma - poza dumą z zajętego miejsca i wzięcia udziału w szczytnym przedsięwzięciu ratowania sceny .
2. Konkurs niescenowy
Są też jednak tacy, których scena nie kręci, a też by coś porysowali. Dla nich mamy coś, czego jeszcze w świecie Atari nie było. Kolega Irwin, który ostatnio jako jeden z nielicznych podtrzymuje istnienie sceny Atari, zaproponował był jakiś czas temu konkurs graficzny, ale nie taki typowy, w którym uczestnicy muszą narysować piękny obrazek i z głowy . Chodzi o rywalizację, w którym zaprezentujemy grafikę z nieistniejącej gry (tzw. mock-up). Z tego względu ten drugi konkurs nosi miano "Gdymbył był koderem..." . Myślę, że w każdym grafiku drzemie takie marzenie, żeby umieć samemu napisać sobie grę, żeby wszystko było tak, jak sobie zaplanujemy wizualnie, żeby koder nie mówił nam co chwilę, że tak się nie da albo że tyle się nie zmieści w pamięci... . No to do dzieła, mamy okazję rozwinąć skrzydła marzeń.
Tutaj także krótki regulamin, z wyjątkiem pierwszego punktu identyczny z regulaminem powyżej:
-celem konkursu jest przedstawienie co najmniej dwóch ekranów z nieistniejącej na Atari gry. Pierwszy ekran musi być ekranem tytułowym, drugi ekranem z miejsca, gdzie toczy się rozgrywka, z środka gry. Można oczywiście zaprezentować więcej niż dwa ekrany.
grafika musi dać się obejrzeć na oryginalnym Atari 64KB RAM, wersja PAL;
-format pliku dowolny, ale jeżeli nie jest to program samouruchamialny to autor powinien podesłać informacje w jakim programie należy plik odczytać, a nawet dobrze by było ten program podesłać w pliku atr;
-wszystkie prace trafiają mailem do mnie (można znaleźć go na stronie Atarionline.pl w dziale "Kontakt";
-termin przysyłania prac: niedziela, 20 grudnia 2009 roku, godzina 24:00;
prace zostaną umieszczone w sieci, a głosujący będą oddawać swoje głosy tradycyjnie - w komentarzach;
-nagród nie ma - poza dumą z zajętego miejsca i wzięcia udziału w konkursie, którego jeszcze na Atari nie było .
W obu przypadkach będę na bieżąco informował, czy wpłynęły jakieś prace, ale ich prezentacja nastąpi dopiero po deadline.
Strona konkursowa -
http://atarionline.pl/v01/index.phtml?s ... ct=nowinki
Ale przecież to nie jest forum o Atari
http://www.riversedge.pl/ - Zapraszam na nową odsłonę mojej strony z artykułami i galerią! Scena C64, wywiady, relacje z koncertów etc.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Racja, tylko problem w tym że grafik scenowy nie musi być przybity kulą ołowianą do swojej platformy. Na zachodzie graficy z C64 często robią na inne kompy głównie Zx Spectrum i Amstrad, choć ostatnio Archmage nawet na ZX-81 coś zmalował. Ja wystartowałem na Silesia Party mimo iż nigdy nie miałem i nie mam C64. Komodziarze rzadziej bywają na stronach wroga swego największego stąd taka właśnie inicjatywa Voyagera. Kto chce niech wystartuje i stara się zająć 2 miejsce - pierwsze jest zarezerwowane dla Powrooza który na Atari nigdy nie przegrał, i nawet Carrion tego nie zmieni.V-12 pisze:Ale przecież to nie jest forum o Atari
Przy okazji bo nigdzie nie było o tym:
- można wystawić więcej niż jedną grafikę, ile się chce, dotyczy to także konkursu scenowego.
- użyteczne programy: http://g2f.atari8.info/ Graph2Font do malowania w trybach non-interlace oraz AIS do malowania w interlace http://madteam.atari8.info/uzytki/ais.7z (w tym ostatim wypadku można malować w czym się chce a potem skonwertować AIS'em do trybu Atari.
- najlepsze prace ponoć mogą znaleźć się w magazynie Chip - szczegóły być może poda Voyager, być może nie poda
Ja jestem tradycjonalistą - nie mam sprzętu to nie tworzę na daną platformę. To traci klimat, kiedy ludzie trzaskają grafy na pececie i wszystko jest robione na siłę. I sam fakt, że szukacie grafików z innych platform do konkursu świadczy o tym, jak kiepsko wasza scena pod tym względem stoiirwin pisze:Racja, tylko problem w tym że grafik scenowy nie musi być przybity kulą ołowianą do swojej platformy. Na zachodzie graficy z C64 często robią na inne kompy głównie Zx Spectrum i Amstrad, choć ostatnio Archmage nawet na ZX-81 coś zmalował. Ja wystartowałem na Silesia Party mimo iż nigdy nie miałem i nie mam C64. Komodziarze rzadziej bywają na stronach wroga swego największego stąd taka właśnie inicjatywa Voyagera. Kto chce niech wystartuje i stara się zająć 2 miejsce - pierwsze jest zarezerwowane dla Powrooza który na Atari nigdy nie przegrał, i nawet Carrion tego nie zmieni.V-12 pisze:Ale przecież to nie jest forum o Atari
Przy okazji bo nigdzie nie było o tym:
- można wystawić więcej niż jedną grafikę, ile się chce, dotyczy to także konkursu scenowego.
- użyteczne programy: http://g2f.atari8.info/ Graph2Font do malowania w trybach non-interlace oraz AIS do malowania w interlace http://madteam.atari8.info/uzytki/ais.7z (w tym ostatim wypadku można malować w czym się chce a potem skonwertować AIS'em do trybu Atari.
- najlepsze prace ponoć mogą znaleźć się w magazynie Chip - szczegóły być może poda Voyager, być może nie poda
http://www.riversedge.pl/ - Zapraszam na nową odsłonę mojej strony z artykułami i galerią! Scena C64, wywiady, relacje z koncertów etc.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Przeoczyles fakt, ze konkurs nie jest inicjatywa atarowcow, ale Voyagera i to on wrzucil tego newsa rowniez do wiadomosci grafikow amigowskich i pecetowskich. Tak wiec Voyager, ktorego mielismy za komodorowca, okazal sie atarowskim agentem werbujacym artystow z innych scenV-12 pisze:I sam fakt, że szukacie grafików z innych platform do konkursu świadczy o tym, jak kiepsko wasza scena pod tym względem stoi
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Atari nie ma mapy kolorów tak więc trzeba kombinować ustawiając je co linię, jak dobrze pamiętam G2F pozwala na 5 kolorów na linię w multicolorze + sprite'y.wiecej od czego i dlaczego?
Problem w tym, że na Atari nie ma programu graficznego o choćby podobnych możliwościach do PC'towego Graph2FontJa jestem tradycjonalistą - nie mam sprzętu to nie tworzę na daną platformę. To traci klimat, kiedy ludzie trzaskają grafy na pececie i wszystko jest robione na siłę. I sam fakt, że szukacie grafików z innych platform do konkursu świadczy o tym, jak kiepsko wasza scena pod tym względem stoi
przepraszam za słownictwo, ale chyba ochujeliście z tym rysowaniem na atari - nawet mi takich świństw nie proponujcie. graham próbował bo też co na atari chce robić...
<sarkazm>
mamy tyyyyyle grafiki na c64 ostatnio że faktycznie może zacznijmy rysować na atari albo zx81. to że chłopaki od atarynki mają mało produkcji to akurat nie mój problem. i wiem że to brzmi samolubnie.
</sarkazm>
świadomie pomijam tutaj w dyskusji brak normalnych komodorowskich trybów i narzędzi. NUFLI rules!
<sarkazm>
mamy tyyyyyle grafiki na c64 ostatnio że faktycznie może zacznijmy rysować na atari albo zx81. to że chłopaki od atarynki mają mało produkcji to akurat nie mój problem. i wiem że to brzmi samolubnie.
</sarkazm>
świadomie pomijam tutaj w dyskusji brak normalnych komodorowskich trybów i narzędzi. NUFLI rules!
- Izaak Berenbaum
- Posty: 185
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
- Grupa: Tel Aviv
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Przeciez w konkursie scenowym nie ma ściśle określonej tematyki grafiki, mozesz narysowac co chcesz, byle to byla originalna kompozycja np robot zbudowany z elementow komodorowskich, glowa z monitora bórsztyn, tulow z klawiatury, stoi na dwoch stacjach dyskow, rece z joystickow i palce z kart pamieci zwanych kartridżamiIzaak Berenbaum pisze:troche lipa ze tematyka prac jest dosc "sztywno" ustalona,w innym wypadku mozna by to bylo potraktowac chociaz jako promocje sceny c64 i narysowac na przyklad komodorka ze stacja
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Popierambimber pisze:to raczej niechec do narzedzia dla PCNitro pisze:Hmm, myślałem, że czasy nietolerancji dla innych platform już minęły a jednak wciąż widzę, że ta postawa nie ginie :/
wole swoj mocno ograniczony wolny czas spedzic przy komodzie - taki lokalny patriotyzm
http://www.riversedge.pl/ - Zapraszam na nową odsłonę mojej strony z artykułami i galerią! Scena C64, wywiady, relacje z koncertów etc.