Te atari z 65816@14Mhz i do 16MB ram to juz tak naprawde jak PC jest, nawet instalator tego ich systemu graficznego jest wzorowany na tekstowym setupie windowsow linii NT/win 3.x. Moze to juz jest scena 'GRZYBATAROWSKA'?
Nie znasz dokładnie sceny Atarowskiej więc sorry, ale bzdury piszesz.
U Atarowców nadal standardem jest fabryczny 6502, owszem są rozszerzenia władowujące 65816 z szybszym procesorem, ale to egzotyka, nie standard, a już nikt na to dem nie pisze.
Mają także projekt nowego układu graficznego, który jest strasznie wypasiony i może emulować stary chip, tutaj zgadzam się, taka maszyna to już nie Atari.
Rzeczą najczęściej rozbudowywaną w tych komputerach jest RAM, wynika to z tego, że ich stacja nie ma własnego proca i podczas ładowania obciąża mocno system a także pozwala tylko grać 2 z 4 kanałów POKEY'a.
Tak więc Atarowcy wszystkie dane dema ładują do pamięci, dzięki czemu znika problem linkingu z takimi ograniczeniami.
Ale Uwaga - nie piszą efektów, które same nie działałyby na gołej maszynie z 64KB.
A jak ktoś się wzorował przy kodzeniu jakiejś nakładki na windowsie, to do niego pretensje miej a nie zwalaj wszystkiego na całą scenę Atarowską.
2) na VIC20 powstalo troche dem - ale podobnie jak dema na C64 wymagaja one bardzo scislego timingu - jest to _niewykonalne_ aby dema np z rasterbarami dzialaly prawidlowo, bo przeciez trzeba w ogole sporo czasu na emulowanie ukladu VIC...
Hmm, no ścisły timing i bugi układów z którymi nawet emulatory PC mają problemy rzeczywiście nie wchodzą w grę, ale emulator do odpalenia jakichś gier, czy tam aplikacji jest wg. mnie spokojnie do napisania.
Emulacja VIC'a nie powinna zabrać dużo czasu, bo to prosty układ podobny do naszego bardziej wypasionego VIC'a-2.
3) VIC ma rozdzielczosc 176x174, bedziesz to skalowac realtime do 320x200? czy moze obetniesz ekran zostawiajac w 177-320,174-200 pusty ekran ?
Na skalowanie procesor nie wydoli, na środek ekran i po sprawie.
Trzeba jeszcze wziac na poprawke to, ze ten emulatro apple na atari uzywa 128kb ram, czyli w jednym banku mozna trzymac emulowany system a w drugim kod emulatora. Na defaultowym C64 nie ma takiej opcji, a chocby +60 ma garsc osob... any workaround?
Owszem, ale taki Apple II ma więcej pamięci od całych wielkich 4KB VIC'a, zostaje nam po odjęciu tych 4kb, wejść, wyjść, basica i kernala i screen ramów coś koło 50-56kb na kod.
P.S. Ten emulator Apple II chodzi w ok. 50% szybkości.