Strona 1 z 1

xxx

: 15 sty 2009, 20:04
autor: k.
xxx

: 15 sty 2009, 20:41
autor: skull
Rozumuje, że masz na myśli podzielenie ekranu graficznego w prostokąty 4x8 (oryginalnie 8x8), czy to może ma być kolejna warstwa ?
Oczywiście w obu przypadkach to byłoby duże ułatwienie w rysowaniu grafiki oraz odciążenie dla proca, ale... skoro jest tryb FLI (AFLI),albo warstwa na sprite'ach, to efekt końcowy może się za bardzo nie odróżniać od nich (mimo, że będzie zajmował i mniej pamięci i proca).
Proponuje rozszerzyć paletę barw,bo to na pewno będzie widoczny efekt - mamy tylko 16 kolorów.
Atarowcy rozszerzają paletę w swoich maszyn mimo, że standardowo mają 16 razy więcej niż c64 - to chyba o czymś świadczy.

: 15 sty 2009, 21:01
autor: k.
xxx

: 16 sty 2009, 01:17
autor: leming
o zesz ty ku*** ... ze co???

: 16 sty 2009, 01:38
autor: k.
xxx

: 16 sty 2009, 02:18
autor: leming
no ostatnio nie sypiam. ty widze tez ;)

: 16 sty 2009, 08:21
autor: skull
Kisiel rób moduł zawierający oba rozwiązania :)
Muszę jednak zauważyć, że w HiResie, nie używa się komórek $d800-$dbe8, czyli nawet ich "podmiana" nie wiele wnosi.

: 16 sty 2009, 14:14
autor: k.
skull a Ty coś robisz teraz na c64?
PS. z podmianą screen memory też nie jest problem, ale osiem screenów było by rozrzuconych w 8 bankach pamięci (16k*8banków) To da się teraz zrobić na rozszerzeniu programowo tak jak otwiera się boczne ramki, ale nie musi być dokładne bo nie ruszamy VIC. efekt jest taki że w polu 1x8 są dwa kolory (16 w 8x8 )

: 16 sty 2009, 14:55
autor: skull
@kisiel: może wolno to wolno, ale robie grę - już wspominałem w tym wątku -> http://c64scene.pl/viewtopic.php?t=44&start=30 (wstawiłem nawet screenshota)

: 16 sty 2009, 17:50
autor: Nitro
Także myślę, że lepiej pójść w nowe kolory, chociaż dodatkowy kolor także byłby ciekawą sprawą, dobrze rozumiem, że w kwadracie 8x8 mamy dodatkowy kolor w każdym z trybów?

: 16 sty 2009, 19:12
autor: k.
nitro każdy jeden kolor inny w lini znaku. Zrobienie większej liczby kolorów jako chrominacja jest bardzo trudne do zrobienia, łatwiej jest zrobić nowy układ. Natomiast manipulacja jasnością koloru jest łatwa i do zrobienia.

: 17 sty 2009, 12:08
autor: Nitro
Aha, czyli co linię znakową - osiem pikseli zyskujemy jeden dodatkowy kolor do wykorzystania w grafice na tej linii, tak? Wybacz, ale średnio Cię rozumiem, zrób obrazek poglądowy najlepiej, jeśli się mylę.
Jeśli tak, to jest to średni upgrade, za pomocą sprite'ów można uzyskać lepsze efekty, chociaż w tym przypadku problemem jest brak dobrego softu graficznego, który wykorzystuje sprite'y do podbijania grafiki.

Tak więc lepiej zabierz się za tą jednostkę sterowania jasnością, kolorki to prawdziwe wąskie gardło C64. Tak, czy owak trzymam kciuki, super że ktoś robi nowatorskie rozszerzenia sprzętowe do C64 w dzisiejszych czasach.

: 17 sty 2009, 12:20
autor: k.
to nie są nowe kolory, kolor różni się przede wszystkim chrominacją. Jak był różowy tak i będzie, nie pokażesz za pomocą kolorów komcia zdjęcia zachodzącego słońca. Jakby się jakiś grafik napatoczył na forum to by to wyjaśnił lepiej.

: 17 sty 2009, 12:52
autor: Nitro
Wiem, mamy różną jasność danego koloru, to i tak bardzo duży skok naprzód, układ graficzny Plus/4 generuje te jego 121 kolorów korzystając właśnie tylko z jednostki sterowania luminancją, am i right?
The TED offered 121-color (15 colors × 8 luminance levels + black) vide

: 19 sty 2009, 12:51
autor: booker
Wstawcie jakiegoś GForca i po sprawie :)