xxx
Rozumuje, że masz na myśli podzielenie ekranu graficznego w prostokąty 4x8 (oryginalnie 8x8), czy to może ma być kolejna warstwa ?
Oczywiście w obu przypadkach to byłoby duże ułatwienie w rysowaniu grafiki oraz odciążenie dla proca, ale... skoro jest tryb FLI (AFLI),albo warstwa na sprite'ach, to efekt końcowy może się za bardzo nie odróżniać od nich (mimo, że będzie zajmował i mniej pamięci i proca).
Proponuje rozszerzyć paletę barw,bo to na pewno będzie widoczny efekt - mamy tylko 16 kolorów.
Atarowcy rozszerzają paletę w swoich maszyn mimo, że standardowo mają 16 razy więcej niż c64 - to chyba o czymś świadczy.
Oczywiście w obu przypadkach to byłoby duże ułatwienie w rysowaniu grafiki oraz odciążenie dla proca, ale... skoro jest tryb FLI (AFLI),albo warstwa na sprite'ach, to efekt końcowy może się za bardzo nie odróżniać od nich (mimo, że będzie zajmował i mniej pamięci i proca).
Proponuje rozszerzyć paletę barw,bo to na pewno będzie widoczny efekt - mamy tylko 16 kolorów.
Atarowcy rozszerzają paletę w swoich maszyn mimo, że standardowo mają 16 razy więcej niż c64 - to chyba o czymś świadczy.
Bo pecet to zwykły banan...
skull a Ty coś robisz teraz na c64?
PS. z podmianą screen memory też nie jest problem, ale osiem screenów było by rozrzuconych w 8 bankach pamięci (16k*8banków) To da się teraz zrobić na rozszerzeniu programowo tak jak otwiera się boczne ramki, ale nie musi być dokładne bo nie ruszamy VIC. efekt jest taki że w polu 1x8 są dwa kolory (16 w 8x8 )
PS. z podmianą screen memory też nie jest problem, ale osiem screenów było by rozrzuconych w 8 bankach pamięci (16k*8banków) To da się teraz zrobić na rozszerzeniu programowo tak jak otwiera się boczne ramki, ale nie musi być dokładne bo nie ruszamy VIC. efekt jest taki że w polu 1x8 są dwa kolory (16 w 8x8 )
Ostatnio zmieniony 16 sty 2009, 15:03 przez k., łącznie zmieniany 2 razy.
@kisiel: może wolno to wolno, ale robie grę - już wspominałem w tym wątku -> http://c64scene.pl/viewtopic.php?t=44&start=30 (wstawiłem nawet screenshota)
Bo pecet to zwykły banan...
Aha, czyli co linię znakową - osiem pikseli zyskujemy jeden dodatkowy kolor do wykorzystania w grafice na tej linii, tak? Wybacz, ale średnio Cię rozumiem, zrób obrazek poglądowy najlepiej, jeśli się mylę.
Jeśli tak, to jest to średni upgrade, za pomocą sprite'ów można uzyskać lepsze efekty, chociaż w tym przypadku problemem jest brak dobrego softu graficznego, który wykorzystuje sprite'y do podbijania grafiki.
Tak więc lepiej zabierz się za tą jednostkę sterowania jasnością, kolorki to prawdziwe wąskie gardło C64. Tak, czy owak trzymam kciuki, super że ktoś robi nowatorskie rozszerzenia sprzętowe do C64 w dzisiejszych czasach.
Jeśli tak, to jest to średni upgrade, za pomocą sprite'ów można uzyskać lepsze efekty, chociaż w tym przypadku problemem jest brak dobrego softu graficznego, który wykorzystuje sprite'y do podbijania grafiki.
Tak więc lepiej zabierz się za tą jednostkę sterowania jasnością, kolorki to prawdziwe wąskie gardło C64. Tak, czy owak trzymam kciuki, super że ktoś robi nowatorskie rozszerzenia sprzętowe do C64 w dzisiejszych czasach.