Atari kontra Commodore w Interia.pl

Tutaj możemy porozmawiać o sprzęcie i modyfikacjach C64.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 591
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:13
Grupa: Samar

Atari kontra Commodore w Interia.pl

#1 Post autor: Cobra »

8 bit rulez:)

Jacek31
Posty: 230
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:33

#2 Post autor: Jacek31 »

he. fajne, aczkolwiek po obejrzeniu filmiku Atari vs Commodore, mam takie wrażenie że gry na ATARI miały lepszą czołówkę, ale za za to marniejszą rozgrywką pod kątem grafiki.
A szóstego dnia Bóg stworzył człowieka ... Aby mógł się napić.

zyga
Posty: 177
Rejestracja: 05 gru 2008, 08:58
Grupa: Alliance

#3 Post autor: zyga »

Trochę nietrafiony ten filmik, spójrzcie na daty releasów:

Bomb Jack:
- c64 1986
- atari 2008

Jet Set Willy:
- c64 1984
- atari 2007

Na Atari są to po prostu nowe produkcje (czy też porty).

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#4 Post autor: skull »

No dokładnie, te filmy powstały niedawno - oczywiście brak w nich jakiegokolwiek obiektywizmu.
Tak jak Zyga, zauważył są to świeże produkcje (a wiem bo obserwuje atarionline), i są SZCZYTEM możliwości Atari na OBECNĄ CHWILĘ.
Z jednej strony wiemy dobrze, że te gry pisane na c64 z obecnymi osiągnięciami biłyby na głowę te konwersje Atarowskie, ale tu trochę zazdrość - oni nie mieli tych gier, a zrobili teraz (nie raz wykorzystując rozszerzenia w postaci dodatkowego ram)- my mieliśmy już dawno i nawet wypaśny remake to już nie to samo co pierwsza wersja.
Jedyne na plus dla naszych wersji z 1986 to to, że są ZNANE dla każdego użytkownika (byłego/obecnego) c64, a atarowskie już nie za bardzo...
Bo pecet to zwykły banan...

irwin
Posty: 54
Rejestracja: 12 wrz 2009, 19:47

#5 Post autor: irwin »

Jestem atarowcem jednak zgadzam się z przedmówcami, porównywać trzeba umieć.
Polecam więc inny filmik przygotowany notabene przez doskonałego ATAROWSKIEGO muzyka Xlent'a: (jego cover modułu z dema Interference jest wg mnie najlepszym utworem na Pokeya (info: Pokey to taka uboga wersja SIDa ;)

Oto jego porównanie tych gier:
http://www.youtube.com/watch#!v=b-yh7YvPNVg

;)

ps. wspomniany cover jest tutaj:
http://www.youtube.com/watch#!v=CX7U0YYEDy0

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#6 Post autor: skull »

irwin pisze: Oto jego porównanie tych gier:
http://www.youtube.com/watch#!v=b-yh7YvPNVg

;)

ps. wspomniany cover jest tutaj:
http://www.youtube.com/watch#!v=CX7U0YYEDy0
nie no... ten drugi filmik (który zresztą jest również umieszczony w drugiej części tego arta) to też przegięcie ale w drugą stronę :), nie będę ukrywał, że te Atarowskie współczesne konwersje są bardzo dobre - nie mniej jednak pojedynkują się z grami na c64, które nawet nie wykorzystywały w pełni możliwości tej maszyny.
Dziwi mnie tylko konwersja bomb jacka z c64 - bo dla mnie jest on na tej platwormie beznadziejny - nie lepiej było się skupić na mame'owej wersji (nie chodzi mi tu o grafikę).

a dla Cobry życzenia z okazji Dnia Kobiet!
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 591
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:13
Grupa: Samar

#7 Post autor: Cobra »

I jak piszą też koledzy atarowcy okazuje się, że w artykule jest sporo błędów. Zobaczymy co będzie w następnym numerze CDAction, gdzie ma się pojawić nastepna część arta.
Analizując wypowiedzi wydaje się, że niewłasciwa osoba lub osoby zabrały się za ten temat.

a tu znajdziecie wypowiedzi kolegów z Atari na temat artykułu:
http://atarionline.pl/forum/comments.ph ... =1#Item_10
8 bit rulez:)

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 591
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:13
Grupa: Samar

#8 Post autor: Cobra »

skull pisze: a dla Cobry życzenia z okazji Dnia Kobiet!
DZIEKUJĘ BARDZO :wink:
8 bit rulez:)

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#9 Post autor: skull »

Co do kolegów z atarionline, to może i mają rację, że w tekście jest kilka nieścisłości - fajnie jak ktoś się tą historią dokładnie interesuje- ale dla czytelników CD Action raczej nie mają żadnego znaczenia, i wcale nie umiejszają artykułowi.

a co do porównywania gier:

"Po drugie nie ma znaczenia czy program powstal w 1983 roku czy 2010, bo program nie zmienia technicznych mozliwosci komputerow C64 i 800XL, ktore sa takie same od czasu ich powstania."

Autor chyba zapomniał o tym, że od 1983 roku mineło prawie 30 lat - lat doświadczeń, zmian standardów, oraz metodologii.
Gry na c64 w latach osiemdziesiatych nie musiały osiągać nawet 50% jego możliwości, i tak były na tamte czasy świetne.

Techniczne możliwości się nie zmieniły, to fakt, ale wykorzystywanie ich BARDZO.
Bo pecet to zwykły banan...

irwin
Posty: 54
Rejestracja: 12 wrz 2009, 19:47

#10 Post autor: irwin »

Zgadzam się ze Skull'em. Gdyby dziś powstały te gry, to przede wszystkim w sferze graficznej wyglądałby o wiele lepiej. Mimo iż możliwości C64 nic się nie zmieniły to jednak dostępne programy czy to graficzne czy to konwentery znacznie ułatwiają pixlowanie. Żeby długo nie szukać dziś np gra Elvira mogłaby być w Hires MUSC i mieć grafikę w stylu wersji z np AtariST.

Awatar użytkownika
Raf
Posty: 584
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:30
Grupa: Vulture Design

#11 Post autor: Raf »

odswiezam suchara bo znalazlem "fajny" cytat u kolegow atarowcow:

"urborg 19 Feb 2010

C64 ma fajne basy i brzmienie, ale SID jest dosyć wyspecjalizowanym układem, co sprawia że większość utworów brzmi bardzo podobnie. Pokey choć nie potrafi wydobyć z siebie takich basów jak SID, to jednak jest bardzo elastycznym układem i potrafi wydobyć z siebie krańcowo różne brzmienia i efekty. Poza tym Pokey to nie jedyny układ w Atari potrafiący generować dźwięk."
zaczerpniete z : http://atarionline.pl/forum/comments.ph ... 543&page=1

a ja zawsze myslalem ze na odwrot, szczegolnie biorac pod uwage ze sid jest wyspecjlaizowany jak autor sam zauwazyl ;)

swoja droga w obrebie jednego syntezatora trudno zeby wszystkie kawalki nie byly do siebie mimowolnie zblizone ale prawda jest taka ze wlasnie na pokey i ay wszystko brzmi tak, jakby byl jeden zestaw instrumentow ;) a chocby na X byla SIDowa roznorodnosc brzmien i stylu.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#12 Post autor: Nitro »

Z mojego punktu widzenia przede wszystkim liczą się skille kompozytora a nie technikalia, choć ofcoz potrafią one polepszyć utwór.
Na Atari o ile czegoś nie przekręcam dźwięk zaczął się rozwijać po roku 2000, i nadal ludzie kombinują nad wyciągnięciem jak najwięcej z POKEY'a, rezultaty to np. możliwość grania fali triangle.
Z AY z kolei jest już dużo gorzej jeśli chodzi o platformy 8'bit, bo na żadnej jakoś ludziom nie chciało się wyciskać maksimum z tego chipa.
Za to na Atari ST wyciskanie soków z AY'greka zostało opanowane bardzo dobrze i dla mnie muzyczki brzmią bardzo odmiennie od 8'bitowców.
Lubianych utworków z jednego i drugiego chipa słucham z nie mniejszą przyjemnością niż SID'owskich.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#13 Post autor: booker »

Raf: :D


Nitro: a gdzie ta fala prostokątna na POKEYu? Chyba mówisz o softsynth'cie, co?
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#14 Post autor: Nitro »

Nitro: a gdzie ta fala prostokątna na POKEYu? Chyba mówisz o softsynth'cie, co?
?? POKEY przecież domyślnie gra prostokąty.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#15 Post autor: booker »

Nitro pisze:
Nitro: a gdzie ta fala prostokątna na POKEYu? Chyba mówisz o softsynth'cie, co?
?? POKEY przecież domyślnie gra prostokąty.
epbrbrbrr, pomyłek, chodziło mi o wspomnanego przez Ciebie trójkąta
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#16 Post autor: Nitro »

Topic o triangle'u na POKEY'u:
http://www.atariage.com/forums/topic/14 ... ced-stuff/
A tu sampel tego stuffu, na realnym sprzęcie podobno bardzo mało piszczy.
Na głuchołazach w zeszłym roku w stanie nietrzeźwości słuchałem eksperymentów z chipem legendarnego Atarowskiego muzyka: mikera, o ile alkohol mi nie pomieszał neuronów to brzmiało to odmiennie od kwadratów, ten sampel to właśnie jego początki zabaw z tym.
Załączniki
ninja.rar
(575.1 KiB) Pobrany 334 razy

ODPOWIEDZ