Commodore Plus/4 - nagrywanie gry w Novaload-Turbo - jak ustalić adres startowy gry?

Nie ma róży bez kolców... Miejsce na dyskusję o najmłodszym bracie C64
Wiadomość
Autor
peter
Posty: 10
Rejestracja: 29 sty 2019, 19:08

Commodore Plus/4 - nagrywanie gry w Novaload-Turbo - jak ustalić adres startowy gry?

#1 Post autor: peter »

Chcę nagrać sobie grę w turbo Novaload. W tym celu skorzystałem z programu Novaload-Turbo:

http://plus4world.powweb.com/software/Novaload-Turbo

Jeśli wybiorę że program (w tym przypadku gra) jest kodzie maszynowym, to dalej program Novaload-Turbo pyta jaki jest adres startowy tego programu (w formacie $XXXX). Nie wiem co mu podać. Jak podam 0 to po wgraniu programu wywala do kodu maszynowego (MONITORA). Jak się wtedy wyjdzie przez X+Return i wpisze RUN+Return to gra startuje ale ja chcę żeby sama się uruchamiała. Czy da się ten adres startowy wyczytać z komendy SYS (zawsze w LIST jest jakiś SYS dla programu w kodzie maszynowym) czy może adres ten trzeba jakoś inaczej ustalić?

peter
Posty: 10
Rejestracja: 29 sty 2019, 19:08

Re: Commodore Plus/4 - nagrywanie gry w Novaload-Turbo - jak ustalić adres startowy gry?

#2 Post autor: peter »

OK już znalazłem (chyba) rozwiązanie. Większość gier ma adres startowy $100D. Adres można odczytać z komendy SYS. Należy wczytać grę, napisać LIST i nacisnąć Return. Wyskoczy linijka z komendą SYS (przeważnie będzie to SYS4109). Wartość decymalną po słowie SYS konwertujemy na tej stronie

https://www.binaryhexconverter.com/deci ... -converter

na wartość hexadecymalną. Otrzymaną wartość wpisujemy w programie Novaload-Turbo. Działa, gry się uruchamiają same po wgraniu.

Awatar użytkownika
juntek
Posty: 210
Rejestracja: 23 wrz 2018, 20:17

Re: Commodore Plus/4 - nagrywanie gry w Novaload-Turbo - jak ustalić adres startowy gry?

#3 Post autor: juntek »

peter pisze:(...) Wartość decymalną po słowie SYS konwertujemy na tej stronie

https://www.binaryhexconverter.com/deci ... -converter

na wartość hexadecymalną.
Do przeliczania wartości DEC<->HEX wystarczy zwykły windowsowy kalkulator, trzeba go tylko przełączyć na widok programisty.
READY.

SylwekK
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2020, 06:33
Kontakt:

Re: Commodore Plus/4 - nagrywanie gry w Novaload-Turbo - jak ustalić adres startowy gry?

#4 Post autor: SylwekK »

Wiem, że to dawno było, ale trzeba od czegoś pozytywnego zacząć, a to mój pierwszy post :)
Bez kalkulatorów wystarczy wpisać

?HEX$(4109) [RETURN]

...i jako wynik otrzymamy szesnastkowo adres :)

Pozdrawiam

peter
Posty: 10
Rejestracja: 29 sty 2019, 19:08

Re: Commodore Plus/4 - nagrywanie gry w Novaload-Turbo - jak ustalić adres startowy gry?

#5 Post autor: peter »

A to dzięki za info!

Awatar użytkownika
juntek
Posty: 210
Rejestracja: 23 wrz 2018, 20:17

Re: Commodore Plus/4 - nagrywanie gry w Novaload-Turbo - jak ustalić adres startowy gry?

#6 Post autor: juntek »

W drugą stronę też się da:
? DEC("100D")
READY.

ODPOWIEDZ