W oparciu o mit o Prometeuszu oraz na podstawie „Wielkiej Improwizacji” III cz. „Dziadów” A. Mickiewicza wykaż, że Konrad jest bohaterem romantycznym i „nowym Prometeuszem”. Próbując odpowiedzieć na zadane w temacie pytanie, należy przeprowadzić szereg przemyśleń...
I połowa XIX wieku, to okres okrutnych i nieludzkich prześladowań jakie dotknęły polską ludność przez carat rosyjski. Wszelkie mordy, zsyłki na sybir oraz innego rodzaju katusze same nasuwają przeróżne określenia dotyczące Rosji i Rosjan. Wszędzie jednak odnajdziemy...
Próbując odpowiedzieć na zadane w temacie pytanie, należy przeprowadzić szereg przemyśleń dotyczących życia i zachowania Konrada – w szczególności zachowania względem Boga. Podejmując się tego zauważyłem, że nie jest to wcale prostą rzeczą. Mimo to, zgadzam się ze...
1. Praca jako subiekt u Hopfera. 2. Nauka w Szkole Przygotowawczej, a później Szkołe Głównej. 3. Porzucenie studiów i udział w powstaniu styczniowym. 4. Zesłany na Syberię. 5. Powrót do Warszawy. (1870) 6. Praca u wdowy Minclowej. 7. Ślub z wdową. 8. Śmierć...
I połowa XIX wieku, to okres okrutnych i nieludzkich prześladowań jakie dotknęły polską ludność przez carat rosyjski. Wszelkie mordy, zsyłki na sybir oraz innego rodzaju katusze same nasuwają przeróżne określenia dotyczące Rosji i Rosjan. Wszędzie jednak odnajdziemy...
Romantyczny bohater tragiczny jest ściśle związany z filozofią tej epoki. Romantycy postrzegali tragizm jako wewnętrzne rozdarcie bohatera. Tragiczne kolizje między jednostką a zbiorowością, postępem a tradycją, zmuszają bohatera do ciągłego dokonywanie wyborów,...